Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 43
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68
|
på: oktober 18, 2023, 19:52:45 pm
|
Strøkent! Er selv på utkikk etter ledningsnett. Hvor kjøpte dere dette?
Et hett tips, bygg selv av hengerledning. I min '67 som var helt uten, bygget med innsprut. Brukte sjuleder og noen ekstra tykke kabler, alt lagt i strømpe gjennom bilen. Solid og genialt😊 Var i kontakt med http://www.vwlooms.com/ i England. De skal ha gode skussmål, men jeg valgt å bruke det gamle samt bruke mye ledninger fra en donorbil (1960 Transporter) Både jeg og bekjente har sendt de mail mange ganger uten svar. De lever visst av å selge på markeder. Det med henger var ikke dumt! Endte opp meg å improvisere i røde og svarte ledninger og teipe på hva da jeg bare manglet ledningsnett bakover:P
|
|
|
122
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: oktober 18, 2023, 19:44:41 pm
|
En liten oppdatering:) skjer ikke mye her om dagen. Men etter gradering av kammen fant vi ut at profilen på eksoslobene var feil. Det er en splitdurasjonskam så her har noe skjedd ved sliping. Etter en hyggelig mailutveksling med selger så er denne nå sendt i retur og så dukker det forhåpentligvis opp en med riktige profiler i posten om ikke alt for lenge eksoslobene skulle løfte 10,25mm men vi målte 11,6mm så det var litt for meget
|
|
|
125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: september 23, 2023, 19:53:17 pm
|
Det var meget interessant å sjekke alle spesifikasjonene på kammen. Lærte noe nytt i dag, da det viste seg at dette er viktig å sjekke nøye.
Veldig! Første gang det har vært interessant og få bad news to be continued
|
|
|
126
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: september 22, 2023, 20:58:39 pm
|
Nå som ovalen er på noen års langt opphold på lagring så kan omsider vinterprosjektet småstartes. Alt er ferdig kontrollmålt og sjekket. Sylindre er honet hos ace performance engines og satt opp med total seal gas ported stempelringer. Kanskje blir det ferdig short block ila helgen [attachment=1][attachment=2]
|
|
|
127
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: august 28, 2023, 00:24:31 am
|
Flinke folk har jeg trua på! Gratulerer! Ingen problemer på turen? Ikke annet enn en girkasse jeg ble usikker på holdt hjem og at et viskerblad falt av på autobahn
|
|
|
131
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben.
|
på: august 23, 2023, 18:37:44 pm
|
Ja hørte det var tidenes største bug show med antall deltagende biler. De stoppet jo innsjekkingen kl 11 på lørdag for da var det rett og slett fullt. Gikk rykter om 3000++ biler på lørdag. Fra utkjøringen rundt banen på lørdag ettermiddag. [attachment=1]
Helt rått! Og elsker totalnekten for vannsølt inne på indre området og så sinnsykt varmt heldigvis kom min far opp på onsdagen og fikk holdt av fint campingområde med skygge til kl 14. og vind!
|
|
|
132
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben.
|
på: august 23, 2023, 17:15:31 pm
|
Synd vi ikke fikk til og treffes der nede🤷♂️
Så bilen din i forbifarta men du forsvant for meg inne på området før jeg rakk finne pplass Var svæææææææææææært i år!
|
|
|
133
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben.
|
på: august 23, 2023, 16:46:52 pm
|
50% mannsterke fra Follo i år. 2025 er 100% [attachment=1][attachment=2] Med marsjfart på 120-140 flatmark så lå bensinforbruket på 0.75l på mila. 130 var target fart nedover og forsøkte med 140 tilbake i 3 timer
|
|
|
137
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: august 15, 2023, 00:07:58 am
|
Etter massssssssssssse god hjelp av trettennullto rakk jeg litt av scc. Motoren var kraftig preget av uhellet, noe jeg ikke hadde tenkt på opprinnelig. I tilleg var en drivaksel bøyd og trommelen satt fast. Så da måtte aksel og akselrør skiftes.[attachment=1][attachment=2]
|
|
|
138
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: august 06, 2023, 23:30:17 pm
|
Story tellers night i Screwdrivers teltet fredag kveld? Hehe kanskje det er hverken lang eller spennende story. I tillegg må kanskje finansene fokuseres mot et belgisk treff. Hadde ikke planlagt deler til et bygg utover motoren til lilleblå i sommer
|
|
|
140
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben.
|
på: juli 29, 2023, 13:07:48 pm
|
Jeg kjører motor med veldig utdatert teknikk. . Underliggende kamaksel. Støtstenger. og luftavkjølt, 2 ventiler pr sylinder. Fast kamaksel. Boxermotor med stor begrensning på turtall osv. Så gammeldags teknikk på gammeldags teknikk. Eller som jeg sa, det har skjedd ting på oljefronten siden instruksjonsbøkene ble skrevet. Helt opp til deg og meg Siste oljen vw offisielt anbefalte til luftkjølt var castrol gtx ultraclean 10w/40 Underliggende kam og luftkjølt er samme som noen nye mc. Disse har og gått bort fra sink. Men nå driver ikke jeg og 1302 med standardmotorer, får litt mer påkjenning disse
|
|
|
141
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben.
|
på: juli 27, 2023, 23:17:16 pm
|
P.G.A. flate ventilløftere er jeg personlig glad high Sink olje til disse gamledagse motorene. Ellers er nye motorer laget med tynne og trange oljekanaler så syltynn olje er påkrevd 0w. info helt utenfor vårt arbeidsområde. Og noen oljefasit er det vel ikke mulig å finne, da instruksjonbøkene ble skrevet før det fantes syntetisk olje, eller?
Utdatert teknikk. Ingen moderne motorer med flate ventilløftere bruker sinkolje. Hverken nascar/gms v8/motorsykkel. Må bare ha sterk oljefilm og der er den motul olja ekstremt fod. Det at den fremdeles smører 20-30% ved 180c er og en bonus
|
|
|
143
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben.
|
på: juli 24, 2023, 22:07:31 pm
|
Får vel finne fram bilder av mine oljekanner også (etterhvert)
Det det går i mest er 10W30 (til den røde Varianten)
Litt 15W40 (som også brukes til tider på samme bil - for å bruke opp "fatet)
10W40 (til 1200 motoren i dobbelkabineren)
0W30 til Kodiaqen...
Kodiaqen skal vell ha 0w20 long life 4 vell?
|
|
|
148
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: juni 25, 2023, 12:07:07 pm
|
Da var den i garasjen:) litt prioriteringer må gjøres og å få 1300n opp og gå må prioritere øverst. Så målet nå er å samle alle deler som trengs til ovalen og så få den klar til karossarbeid. Spare opp og sende til lakk [attachment=1][attachment=2]
|
|
|
|