mai 11, 2024, 07:21:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skjæreverktøy for punktsveis: Hvordan bruke?  (Lest 2603 ganger)
whiteXmas
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Vestfold


Vis profil

« på: juli 12, 2008, 14:54:13 pm »

Hie,
Kjøpte denne biltema greia her:
http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=81022

Ble litt usikker på hvordan jeg skal bruke den. Noen som bruker en slik?
Tenkte å se om jeg kunne borre ut punktsveiser på en effektiv måte....

Mvh. David
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juli 12, 2008, 15:08:18 pm »

er det en del du skal ha av pent så er den fin. men den brenner seg og er ubrukelig hvis mak kjører den på for høyt turtall
Loggført

1 up
whiteXmas
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: juli 12, 2008, 16:24:17 pm »

er det en del du skal ha av pent så er den fin. men den brenner seg og er ubrukelig hvis mak kjører den på for høyt turtall

Litt usikker på hvordan den brukes....noen som vet?
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #3 på: juli 12, 2008, 16:32:16 pm »

Du borer jo rundt sveisen, det er det som er tanken. Men jeg tror ikke du borer mange hull før den er ødelagt.
Det koster ikke mange pengene for et skikkelig punktbor. Det du har kjøpt der er ikke leketøy en gang.
Største ulempen med den typen der er at den gamle platen sitter igjen. En skikkelig punktbor fjerner jo den biten man borer vekk, mere som en fres. Mener og huske at Würth AS har en som er brukbar Glad
Loggført

Mvh

Marius
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: juli 12, 2008, 18:11:07 pm »

den nåla i mitten er fjer belastet så det er bare og sette den i mitten av punktet og presse ned . da kutter den runt sveisen. de holder en evighet hvis de ikke blir belastet så de blir rødglødende . jeg liker denne bedre en de andre . det som blir igjen fjernes lett når dele er vekk . smak og behag sak Glad
Loggført

1 up
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: juli 12, 2008, 19:23:04 pm »

Eg har(hadde?) den typen der, og har heller aldri fått den til å fungere ?? Men nå finn eg den ikkje igjen, og har berre brukt ein heilt vanleg titan-stål-bor.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: juli 12, 2008, 21:53:16 pm »

Det er denne typen fres jeg bruker og det med godt resultat. Borr et lite hakk med drillen før bruk, slik at spissen i fresen får feste, den er fjærbelastet. Den er konstruert slik at den freser rundt punktsveisen og det er det den skal gjøre. Hodet er utskiftbart og forbruksvare. Ha på litt olje når du freser/borrer. Kvaliteten på biltema sin kjenner jeg ikke, men til hobby så går det nok det også bra.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #7 på: juli 12, 2008, 23:23:39 pm »

Boret er bra det, men det tok meg 5 sek. å ødelegge et slikt "bor" første gang jeg brukte det. Som det nevnes må du bore et lite hull først for at spissen skal ha et spor å gå i. Ha svært sakte tempo og litt olje ved bruk. Personlig bruker jeg vanlig stålbor når jeg skal bore ut sveisepunkter, synes det funker best sammen med trykkmeisel på f.eks bunnplater.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: juli 13, 2008, 00:13:11 am »

Boret er bra det, men det tok meg 5 sek. å ødelegge et slikt "bor" første gang jeg brukte det. Som det nevnes må du bore et lite hull først for at spissen skal ha et spor å gå i. Ha svært sakte tempo og litt olje ved bruk. Personlig bruker jeg vanlig stålbor når jeg skal bore ut sveisepunkter, synes det funker best sammen med trykkmeisel på f.eks bunnplater.

X2
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #9 på: juli 14, 2008, 10:57:40 am »

Bekreftelser er bra det. Blunker
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!