mai 10, 2024, 15:50:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har jeg funnet en smart måte å feste bensinpumpe og regulator på?  (Lest 3584 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: mars 04, 2009, 18:47:26 pm »

Har bestilt bensinpumpe og regulator, og hadde da behov for å blende mekpumpa, samt lage fester for det andre.
Etter litt kikking og måling, var jeg ikke helt fornøyd med å bruke festeskruene til viftehuset for å feste delene.
Har kikket rundt i den store verden, og ser det er mange fine løsninger, men hadde vært gøy å finne mitt eget alternativ.

Nå sitter jeg å tegner en brakett som jeg fester i originalfestene til bensinpumpa.
I naborommet (de jobber overtid) sitter to programmere, har lurt den ene til å frese ut delene jeg trenger.

Målet er å få et fint design, god plassering til el.pumpe og regulator, og så slipper jeg blockoff plate Blunker

Noen som har noen "last minut advices" ? før jeg går i gang?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 04, 2009, 18:50:36 pm »

Tror kanskje jeg ville plassert pumpa på en "kald" plass.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 04, 2009, 18:53:38 pm »

De setter den gjerne i nærheten av tanken i stedet?
Jeg løfter alt 20cm opp og helt inntil viftehuset, og bruker aluminium med litt ekstra overflate.
(Tar ut en del utsparinger pga vekt og design)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: mars 04, 2009, 21:13:01 pm »

Skal du ha pumpa i motorrommet? Hvilken pumpe er det?
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: mars 04, 2009, 22:23:58 pm »

"Har jeg funnet en smart måte å feste bensinpumpe og regulator på?"

Nei..

Du skriver at målet er et fint design og god plassering til el.pumpe og regulator.
Designmessig vil jeg si at en block-off er penere enn brakett, pumpe og regulator. Når det gjelder god plassering er det nok også gunstig og få pumpa vekk fra motorrommet. Ingen som ser hva du har under tanken..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: mars 05, 2009, 10:43:44 am »

Skal du ha pumpa i motorrommet? Hvilken pumpe er det?
Nå står det i en stor facet. Har bestilt en som ser lik ut fra Biltema Gråter for å spare et stort laken.


* biltema.jpg (20.15 KB, 345x391 - vist 147 ganger.)

* facet.jpg (23.67 KB, 400x266 - vist 130 ganger.)

* regulator.jpg (72.43 KB, 343x332 - vist 143 ganger.)
« Siste redigering: mars 05, 2009, 10:45:46 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: mars 05, 2009, 10:47:42 am »

"Har jeg funnet en smart måte å feste bensinpumpe og regulator på?"

Nei..

Du skriver at målet er et fint design og god plassering til el.pumpe og regulator.
Designmessig vil jeg si at en block-off er penere enn brakett, pumpe og regulator. Når det gjelder god plassering er det nok også gunstig og få pumpa vekk fra motorrommet. Ingen som ser hva du har under tanken..
Glemte å nevne at jeg har et ganske bedagelig skrumodus i motsetning til de fleste på forum her.. Fint å komme til å skru bak..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: mars 05, 2009, 10:53:08 am »

En del pumper trenger fall for å fungere. Med andre ord, de suger ikke. Dette hadde jeg sjekket før jeg hadde plassert den i motorrommet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: mars 05, 2009, 12:12:16 pm »

Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut?
Har slik i varianten min, med 411e motor..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: mars 05, 2009, 12:57:03 pm »

Det er en sugepumpe på bildet, så den vil nok fungere. Men hvordan du har tenkt å få den og en regulator montert i motorrommet foran viftehuset og samtidig få det til å se pent og ryddig ut skjønner jeg ikke helt.
Post bilder!  Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: mars 05, 2009, 14:58:32 pm »

Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut?
Har slik i varianten min, med 411e motor..
Hvilken forskjell er det på regulatorene? Har bare fått beskjed om at jeg må sikre at trykket skal ligge på 22 psi... og det trodde jeg denne kunne gjøre?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #11 på: mars 05, 2009, 15:08:25 pm »

hadde min montert på bunn platen under tanken fungerte kjempe bra ,Hadde regulatoren bak på brann veggen fungerte alle de 9 år jeg hadde bilen ,men det var en orginal facet pumpe
Loggført

1961 byggy 1972 1300s
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #12 på: mars 05, 2009, 15:13:13 pm »

Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut?
Har slik i varianten min, med 411e motor..
Hvilken forskjell er det på regulatorene? Har bare fått beskjed om at jeg må sikre at trykket skal ligge på 22 psi... og det trodde jeg denne kunne gjøre?

Har du link til siden bildet kommer ifra?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: mars 05, 2009, 17:03:45 pm »

Har du fått beskjed om å sette 22psi på en forgasser? Orginalpumpa leverer rundt 2,5psi til sammenligning.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: mars 05, 2009, 17:17:51 pm »

Har du fått beskjed om å sette 22psi på en forgasser? Orginalpumpa leverer rundt 2,5psi til sammenligning.
EDIT: Et eller annet med 22. (Har ikke komt så langt at jeg skal montere eller justere enda.)
22PSI, eller 0,22kg, eller kanskje 0,22psi? Hva med 2,2psi? Det finner jeg sikkert ut i løpet av neste svar, kjenner jeg dette forumet rett Gliser

Sprang ned for å se på det lånesettet jeg har montert. Det står å surrer på 0,2 bar.. Så jeg må sikkert finne en konverteringstabell. Hvis jeg rekker det før jeg får svaret her...
« Siste redigering: mars 05, 2009, 17:30:45 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: mars 05, 2009, 17:24:03 pm »

Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut?
Har slik i varianten min, med 411e motor..
Hvilken forskjell er det på regulatorene? Har bare fått beskjed om at jeg må sikre at trykket skal ligge på 22 psi... og det trodde jeg denne kunne gjøre?

Har du link til siden bildet kommer ifra?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FPR-Universal-Fuel-Pressure-Regulator-Civic-WRX-MR2_W0QQitemZ190289902583QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item190289902583&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: mars 05, 2009, 17:46:17 pm »

Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut?
Har slik i varianten min, med 411e motor..
Hvilken forskjell er det på regulatorene? Har bare fått beskjed om at jeg må sikre at trykket skal ligge på 22 psi... og det trodde jeg denne kunne gjøre?

Har du link til siden bildet kommer ifra?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FPR-Universal-Fuel-Pressure-Regulator-Civic-WRX-MR2_W0QQitemZ190289902583QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item190289902583&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Identisk med min, og den kjører jeg på 2.2kg (svart skala) på innsprøytning.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: mars 05, 2009, 18:06:40 pm »

Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut?
Har slik i varianten min, med 411e motor..
Hvilken forskjell er det på regulatorene? Har bare fått beskjed om at jeg må sikre at trykket skal ligge på 22 psi... og det trodde jeg denne kunne gjøre?

Har du link til siden bildet kommer ifra?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FPR-Universal-Fuel-Pressure-Regulator-Civic-WRX-MR2_W0QQitemZ190289902583QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item190289902583&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Identisk med min, og den kjører jeg på 2.2kg (svart skala) på innsprøytning.
Nå har jeg lest meg opp litt: 2,2kg skal være det samme som 2,2 bar.
2,2 bar = 30,9psi
I hvertfall hvis dette er rett http://www.schnellpanzer.de/pages/gs_psi_bar.htm

Lufttrykk: De ulike måleenhetene
kPa bar kg/cm2 psi
150 1,5 1,5 22
160 1,6 1,6 23
170 1,7 1,7 25
180 1,8 1,8 26
190 1,9 1,9 28
200 2,0 2,0 29
210 2,1 2,1 30
220 2,2 2,2 32
230 2,3 2,3 33
240 2,4 2,4 35
250 2,5 2,5 36
260 2,6 2,6 38
270 2,7 2,7 39
280 2,8 2,8 41
290 2,9 2,9 42
300 3,0 3,0 44
310 3,1 3,1 45
320 3,2 3,2 46
330 3,3 3,3 48
340 3,4 3,4 49
350 3,5 3,5 51
       
Tabellen viser de ulike måleenehetene for dekktrykk, og cirka-forholdet dem i mellom.
« Siste redigering: mars 05, 2009, 18:24:18 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #18 på: mars 06, 2009, 00:55:43 am »

[...]
2,2 bar = 30,9psi
[...]
Du mener vell at 2,2 bar = 31,9 psi Blunker
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #19 på: mars 06, 2009, 10:04:43 am »

Du ser på skalaen på instrumentet at dette er en innsprut regulator, den går til 140psi. Min slutter på 15...
Kjøp en annen regulator.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: mars 06, 2009, 16:29:13 pm »

Du ser på skalaen på instrumentet at dette er en innsprut regulator, den går til 140psi. Min slutter på 15...
Kjøp en annen regulator.
Da kan H-mek få denne Øyerulling så kan jeg lete opp en til...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #21 på: mars 06, 2009, 16:32:01 pm »

Du ser på skalaen på instrumentet at dette er en innsprut regulator, den går til 140psi. Min slutter på 15...
Kjøp en annen regulator.
Da kan H-mek få denne Øyerulling så kan jeg lete opp en til...

Sendte en pm før jeg så dette.. Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!