mai 10, 2024, 20:21:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking Bay (igjen)  (Lest 3149 ganger)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: mars 22, 2010, 08:25:48 am »

Leser mye om senkespindler og andre lure metoder for å få kjerra ned. Ikke det at jeg vil ha min til å krype langs bakken, men jeg lurer bare på et par ting:

Ser at det snakkes om smalere forstilling. Er det fordi det er tøft/stilig, eller gjøres det for å få bedre svingradius? I tilfelle, hvor mye er kjerra senket når man for problemer med det?

Så en gang en tabell på høydejustering i forhold til flytting av torsjonsstavene bak på T1, finnes det tilsvarende til T2?

Martin?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: mars 22, 2010, 09:14:29 am »

du kan senke bilen en del uten at det går utover svingradius, med det er når du korter forstillinga du minsker svingradius, som min som er kortet  4,5 tommer. den blir ikke noe særlig å lukeparkere med trur jeg, skal du bare ha den litt ned kjøp spindler, skal du ha den like lav som min kjøp spindler å senkeforstilling, å ja jeg har kortet forstilling får at det ser fett ut. men smak å behag.

lykke til med "the slamming job"  Blunker
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #2 på: mars 22, 2010, 10:00:50 am »

Men sitter du ikke snart på hjula?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: mars 22, 2010, 10:25:49 am »

LAAAANGT igjen.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 22, 2010, 10:33:10 am »

Smalningen har også en praktisk betydning når du senker. Så klart avhengig av hvor mye en ønsker å senke og hva slags innpress på felgene / dekk man benytter, så er det ønskelig å holde dekket litt unna kanten på hjulbuen. Ganske så ubehagelig å styre bilen hvis kanten tar tak i dekket....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: mars 22, 2010, 11:22:52 am »

Smalningen har også en praktisk betydning når du senker. Så klart avhengig av hvor mye en ønsker å senke og hva slags innpress på felgene / dekk man benytter, så er det ønskelig å holde dekket litt unna kanten på hjulbuen. Ganske så ubehagelig å styre bilen hvis kanten tar tak i dekket....
helt riktig berger.  på det bilde her ser du hjula nesten helt ute ved hjulbua. gikk fint å svinge å ingen subbing. men med en feks 4" kortere forstilling hadde hjula kommet 2" lengre inn på hver side (ca 5cm) å det hadde sett mye bedre ut i mine øyne  Sjokkert



Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 22, 2010, 11:45:17 am »

Hvis du skal ha Frontbeams så si i fra,lager 2" 3" 4" 5" 6" det er opp til dæ Osteaktig

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: mars 22, 2010, 11:58:38 am »

Hvis du skal ha Frontbeams så si i fra,lager 2" 3" 4" 5" 6" det er opp til dæ Osteaktig

Mags


5" og 6"?? Frontbeams inkl. nye rammevanger da eller? Eller lager du endeplater der rørene står i hylser slik at bærearmene blir forsenket inn i platene?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: mars 22, 2010, 12:04:08 pm »

klin til..... å bli one of the boys  Kult

Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 22, 2010, 12:23:31 pm »

Når det gjelder de på 5 og6" så er det nok litt ombygging av bil som også må gjøres Sjokkert

Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: mars 22, 2010, 12:36:13 pm »

4,5" da slipper man rør som stikker på utsiden av endeplatene som disse å   http://www.slamwerks.co.uk/

narrow-minded
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #11 på: mars 22, 2010, 13:11:47 pm »

Kan vi ta et avsnitt med bakparten også?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: mars 22, 2010, 13:22:21 pm »

hvor lavt skal du ha det?  heste sko plater senker 8,5 cm da beholder du fjeringsveien, eventuel justerbare fjærplater i tillegg å et hakk på ytre splines. annen dekk profil hjelper oxo litt, bare å utforske. Blunker
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 22, 2010, 13:26:44 pm »

Bayer Arendal  det selges Fjærplater som er ferdig skjært til ditt behov Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #14 på: mars 22, 2010, 13:36:59 pm »

Bayer Arendal  det selges Fjærplater som er ferdig skjært til ditt behov Blunker
her til lands eller red9design?

eller man kan jo lage Blunker 


* pl4.jpg (63.47 KB, 512x384 - vist 190 ganger.)

* pl5.jpg (55.88 KB, 512x384 - vist 150 ganger.)

* pl7.jpg (64.05 KB, 512x384 - vist 178 ganger.)
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #15 på: mars 22, 2010, 13:43:43 pm »

hvor lavt skal du ha det?  heste sko plater senker 8,5 cm da beholder du fjeringsveien, eventuel justerbare fjærplater i tillegg å et hakk på ytre splines. annen dekk profil hjelper oxo litt, bare å utforske. Blunker
Tanken er i første omgang "bolt-on", og da blir det vel 3,5" spindler. Synes å ha sett justerbare fjørplater med hestesko, hvis du forstår hva jeg mener. Det er jo greit å kunne justere høyden en plass så jeg ligger nogenlunde i vater...
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #16 på: mars 22, 2010, 13:52:08 pm »

husk med de 3,5" spindlene må man benytte sterkere endeledd, som t2d selger sammen med spindlene, det er får at på de spindlene "henger" hjula i kulene altså kulene er snudd 180 grader Blunker
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #17 på: mars 22, 2010, 14:02:19 pm »

husk med de 3,5" spindlene må man benytte sterkere endeledd, som t2d selger sammen med spindlene, det er får at på de spindlene "henger" hjula i kulene altså kulene er snudd 180 grader Blunker
Blir det bob-bob?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #18 på: mars 22, 2010, 14:05:41 pm »

vet ikke noe om dette men det er bare å sende t2d en mail å spør www.typetwodetektives.com de selger jo disse så de kan vel svare på det.
Loggført
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 22, 2010, 14:08:03 pm »

http://www.type2detectives.org/
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #20 på: mars 22, 2010, 14:16:14 pm »

sorry, denne var vist riktig Blunker

http://www.bugwelder-shop.com/t2dshop/product_info.php?info=p33_Dropped-Spindles--Ball-Joint-type.html


* 33_0.jpg (102.04 KB, 430x500 - vist 170 ganger.)
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #21 på: mars 22, 2010, 14:25:18 pm »

jeg får ta en titt...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!