391
|
Forum / Snikk-snakk / Erfaring med å handle fra kercher
|
på: oktober 14, 2008, 17:37:53 pm
|
Er det noen som har kjøpt deler direkte fra kercher før, er det mulig eller må man gjennom forhandler. Dalhems forhandler visstnok ikke kercher mer. noen andre i norge?
Vil gjerne ha tak i coilovers forran fra de. med dobble fjærer og gule koni dempere.
|
|
|
396
|
Bruktbørsen / Deler selges / Tonede One-piece og matchende sideruter bak
|
på: oktober 11, 2008, 19:34:13 pm
|
selger glassvinduene i bilen da de er funnet for tunge og skal byttes i lexan.
onepiece sideruter og sideruter bak til nyere boble. Hotshop sunex-b e-merkede (godkjent soting) Kan få med hevemekanisme og.
Prisantydning 2000kr? åpen for bud. Vinduene er for tiden montert, men taes ut ved salg. Sender helst ikke disse da de garantert blir knust.
|
|
|
399
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2009 !!!
|
på: oktober 08, 2008, 20:17:02 pm
|
satser også på at de fleste bare ser de sota newbeetle bremselysa mine etter 402m dvs jeg håper jeg kommer!!
|
|
|
400
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjulvinkler til 1302 for kjøreegenskaper
|
på: oktober 08, 2008, 20:08:25 pm
|
jeg baserer mine utsagn på egne opplevde resultater fra 2000km med autoslalom og banekjøring med bobla. forbedringene mine gjorde at jeg avanserte fra nest sisteplass til 2ndre plass i autoslalom. (de seks første hadde r-dekk. jeg kjører gatedekk)
|
|
|
401
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjulvinkler til 1302 for kjøreegenskaper
|
på: oktober 08, 2008, 15:00:40 pm
|
Sett på stabstag bak og for all del ikke sett på et stivere foran.... Bobla er som kjent veldig lett foran, så det er ikke noe poeng å sette på stivere stabstag foran enn det som allerede sitter på 02/03, det har jeg prøvd... , men stag bak hjelper mye.
Da har du tydeligvis oppfattat eller gjort noe alvorlig feil. Min bil ble mye bedre på bane og autoslalom når jeg monterte dobbelt stabstag forran og 29mm stag bak fra whiteline. allt som kan få bilen til å krenge mindre gjør at den er bedre i svinger. Men for hjulvinkler sin del:så mye camber som mulig om du skal fort gjennom svingene og ikke bryr deg om kantslitasje. høyden bør være lik forran og bak. du kan også ha kortere dempere bak
|
|
|
403
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: september 26, 2008, 14:51:35 pm
|
Ja det er LMM før turboen på dette oppsettet. Mapsensoren er kun for sikkerhet. I følge lambdaverdi og eksostemp fungerer sprutet helt fint, selv med mye trykk. må benkkjøre for å finne makstrykket for hva dysene kan levere. men tror ikke det er noe problem som det er nå.
|
|
|
406
|
Bruktbørsen / Deler selges / Coilover's ((SOLGT))!!
|
på: september 21, 2008, 20:14:50 pm
|
Vurderer å selge mine to GAZ coilover's som jeg har montert bak på bobla. fordi jeg har tenkt å kjøpe kortere. Disse coilovers er samme lengde som orginalt på bobla. og har 12mm hull i ene enden og 14mm i andre enden. foringene kan byttes om du trenger annen dimensjon. Det er justerbar demping, og ca15cm høydejustering.
Brukt 2000km Selges uten fjærer, eller eventuellt med hjelpefjærer på 50? lbs kjøpt nye på unneberg
|
|
|
407
|
Bruktbørsen / Deler selges / Dekk 17"
|
på: september 20, 2008, 17:42:07 pm
|
Selger gatedekkene mine til fordel for noe som sitter bedre klistret.
Nankang 205/50/17ZR og 235/45/17ZR (så nært du kommer orginal rulleomkrets. mindre enn 1%avvik) Disse dekkene er kjørt 2000km for det meste på bane og autoslalom. litt kantslitt men fullt mønster midt på. Bare ytterrste 1,5cm som viser slitasje. Selges kr 2000. Må fortrinnsvis hentes. (står på bilen nå, men tar de av ved salg)
|
|
|
408
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris
|
på: september 13, 2008, 09:21:58 am
|
fin IC! blir det mye tyngre enn en tilsvarende luftkjølt når du legger til vann,slanger,pumpe, ekstr rad etc.?
Kjølerør gjennom kupeen er vel egentli ikke lov i henhold til bilsport reglemanget?
|
|
|
409
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche 915 kasse i T1
|
på: september 09, 2008, 17:56:01 pm
|
den jeg har var litt vanskelig å få på plass, men lett å justere og tilpasse. den er også meget presis. Den orginale porsche spaken blir som ei grautsleiv i forhold.
håper du får det til å fungere tilfredsstillende, men jeg tviler på det blir bra uten store modifikasjoner av orginalspaken.(bortkastet tid i mine øyne når noen allerede har laget deler som passer)
|
|
|
410
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche 915 kasse i T1
|
på: september 08, 2008, 18:26:05 pm
|
fordi girvelgeren på 915 kassa sitter i bunn ca 10cm lavere enn t-1 og da sier det seg selv at boblespaken ikke lainer opp. alternativt kan du bøye overførings stanga som en S men det blir problemer med å gire. spesiellt om du skal gire fort og presist. 915 kassa er vanskelig nok å gire fra før
|
|
|
411
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: september 08, 2008, 16:44:39 pm
|
Var ute å justerte litt på turbotrykket i går.....opp altså. Fant ut at sensoren på motoren som begrenser turbotrykket (mapsensoren) bare hadde en oppgave orginalt. og det var nettopp å begrense trykket slik at man ikke kjørte ihjæl motoren. Dette gjorde jo også at jeg ikke fikk utnyttet effekten av større ALLT på motoren min. Bare ca 245hk på hjula i benk. Dermed kobblet jeg ut hele mapsensoren slik at ecu ikke vet at trykket blir altfor høyt i forhold til orginalt. Da begynnte morroe ting å skje baki motorrommet gitt! Økte trykket fra 14psi til ca 17-18 psi og milde jesus for en forskjell! Det ramla inn sikkert 50hk til! og enda var eksostemp på ca 800graderC og lambdaverdien fin. Gikk faktisk litt feit (rich), men det skal vel en turbomotor gjøre for kjølinga sin del... Skal kjøre bilen i benk en gang til nå for å se hvor mye jeg kan ta ut før eksostempen blir for høy. og for å ha en referanseverdi nå når jeg skal bytte til fullt datasprut og kansje lystgass. Målet er 300hk på hjula før man trykker på den røde knappen. Datasprut gir endel nyttige funksjoner som kan være greit å ha, feks launch turtallsperre for dragrace, Søndagstur modus om kona må kjøre bilen noen gang (slik at hu ikke kjører fra meg slik som sist gang hjem fra treff), og sekvensiell N2o tilførsel. Har ikke bestemt hvilket system jeg skal bruke enda.
|
|
|
414
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Dragrace streetlegal Forus
|
på: august 31, 2008, 18:50:42 pm
|
Da hadde jeg prøvd dragracing også..... en ting er sikkert og det er at jeg må få meg ordentlige dekk. Fikk kjørt tre run. I den såkalte Test klassen, det ble brukt pro-start, noe jeg ikke var vant med= treg reaksjon tror beste var 0,4sec dagens beste var 8,69 med 133 i sluttfart. her har jeg helt klart noe å hente på feste og riktig turtall ved start. 2,0sec 60fot tid første run: for lavt turtall,ingen hjulspinn,for lavt turbotrykk gr lavt turtall.(vant over mustang) andre run: perfekt turtall, litt hjulspinn, turtallsperra slo inn når jeg girte til andre, mistet trykket, men bra resultat(dagsbeste) tredje run: for høyt turtall, spannt vekk første, turtallsperre,bomgiring og hjulspinn på andre også. totalt misslykket. Her må det mer øvelse til for at det skal kunne gå litt respektabelt. men det var gøy! men må jeg velge tar jeg banekjøring hver gang.. Jeg så hele EN!!!! annen boble der i dag!!! srvwk medlemmer bør skjemmes! dette er visstnok siste gang SL arrangeres på det området.
|
|
|
416
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Avstemning og kronerulling til forumets mest trengende prosjekt?
|
på: august 26, 2008, 18:22:12 pm
|
jeg ønsker meg større turbo, datasprut og nye felger........
men det har jeg tenkt å betale selv.
Har mye som jeg betrakter som skrot liggende som passer boble. men de gangene jeg har prøvd å gi det bort mot betaling i cola eller småpenger,er det ingen som vil ha det. Selv en gang på treff når jeg hadde med en henger som folk kunne plukke gratis av ble jeg ikke kvitt det.(noen deler som jeg skulle ha betalt for ble jeg av med)
|
|
|
418
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Felgtråden.....
|
på: august 24, 2008, 20:15:22 pm
|
vurderer å skaffe meg noen nye superlette felger til ræser bobla mi. men vet ikke helt hva som passer.
Jeg skal ha 7-8" bredde forran og 9-10" bak. og kjører inpress som passer de gamle 911'ene Ønsker også at det skal være dyp kant på felgene. Alternativer: Ruf speedline. Men de er tyngre enn mine orginale cup2 felger. Broc F2 eller 4. Men de lages ikke i 5x130 Compomotive. Men de passer vel kansje ikke helt med stilen til bilen selv om de er lette
Det skal brukes R-dekk på disse felgene i passende dimensjon, og det skal være 17 tomms.
Kom med forslag, og gjerne linker til produsent/forhandler
|
|
|
419
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Dragrace streetlegal Forus
|
på: august 24, 2008, 12:26:36 pm
|
Jeg synes ebb skal stille med en bil han eier selv.... så kan eieren av den berømte buggyen stille selv med den. Tror nemlig noe av trixet med at buggyen er så rask er nettopp en flink fører.
|
|
|
|