mai 02, 2024, 21:18:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 915 montering i min 1302GT  (Lest 24669 ganger)
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #30 på: april 14, 2008, 22:00:34 pm »

.
« Siste redigering: mars 19, 2011, 22:20:52 pm av Svang1 » Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #31 på: april 14, 2008, 22:43:58 pm »

Om bilen er registrert som "motorhistorisk kjøretøy" får du ikke lov til å endre noe som helst.
Det er dog bare å gi beskjed til biltilsynet om at du ønsker å endre status til "vanlig" registrering. Dette er gjort med et par tastetrykk.
Husk evt. å endre forsikring!
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #32 på: april 14, 2008, 23:24:57 pm »

Velteburet er ikke godkjent og derfor har jeg laget det demonterbart med godkjente koblinger, sånn at det kan monteres for banebruk og til-fra løpstrening. Så når jeg kjører noen steder er jeg alltid på vei til løpstrening.....
Har hørt at det kan være mulig å få godkjent bur i gatebiler igjen nå, så jeg skal søke om det på nytt.

Brukte biltilsynet i stavanger som er kjent for å være de vanskeligste i landet. så det var ekstra gøy å få bilen godkjent der. Den er registrert som vanlig personbil.

Det er bare å skaffe papirer på utvekslinger og identifikasjon på kassen, så er resten en utregningsak for å finne teoretisk toppfart som i mitt tilfelle ikke kunne overstige 240kmh. Begrenset av papirene på bremse settet.
Med godkjent dekkdimensjon stanser det på 239kmh ved turtallsperra. (nei jeg har IKKE prøvd) men jeg har dratt ut tredje gir på bane, og det var nok til å tømme speedometret.
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #33 på: april 15, 2008, 07:40:31 am »

Er en vanvittig bil dette her. Ikke så glad i karosserimods og spoilere, men denne her er så gjennomført at en kan ikke klare å ikke bli fascinert.. Håper å se den på treff i sommer!
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #34 på: april 15, 2008, 14:58:43 pm »

var det noko begrensinger på antall hestekrefter når du godkjente bilen? Ser i teksten på kerscher sine versting bremser at dei er godkjent for 200hk ELLER 240 km/t som toppfart.... Lurer på kva eg skal forholde meg til her....

Vegar
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: april 18, 2008, 19:42:11 pm »

Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ...
lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ...
Gøy med en vw som går som en Golf Hæ nei ,,,, Finn på nytt..'
Hiv Subaruen til helv......
Mvh
 
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #36 på: april 18, 2008, 21:23:17 pm »

Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ...
lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ...
Gøy med en vw som går som en Golf Hæ nei ,,,, Finn på nytt..'
Hiv Subaruen til helv......
Mvh
 


 Gliser Gliser
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #37 på: mai 02, 2008, 09:39:08 am »

Det er 2dre mai og endelig er motor og gir på plass i bilen.
Utrolig hvor fort det går å montere når allt er tilpasset og klart.
Gjennstår bare litt kobling av slanger og div, så er det klart for prøvestart.
Må også tilpasse slavecylinderen til clutchen slik at den ikke blir i veien for eksosen.
Da regner jeg med baksjermer og bakstukket kan gå på i løpet av helgen, og så blir det litt finish arbeid i neste uke og så er det klart for testtur.....  Gliser

Mangler fortsatt motorlokk og akslinger, men det kan forhåpentligvis skaffes ganske greit her i området.
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #38 på: mai 02, 2008, 14:33:45 pm »

Quoter Sonic her litt :

"Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ...
lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ...
Gøy med en vw som går som en Golf  nei ,,,, Finn på nytt..'
Hiv Subaruen til helv"

Skal du bruke bilen din år år til noe Haraune ?
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #39 på: mai 02, 2008, 16:45:37 pm »

Quoter Sonic her litt :

"Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ...
lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ...
Gøy med en vw som går som en Golf  nei ,,,, Finn på nytt..'
Hiv Subaruen til helv"

Skal du bruke bilen din år år til noe Haraune ?

Ja....
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #40 på: mai 04, 2008, 20:54:59 pm »

Begynner å nærme seg nå..


* HPIM2339.JPG (127.7 KB, 1037x781 - vist 583 ganger.)
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #41 på: mai 04, 2008, 20:58:18 pm »

noen flere bilder av clutch oppsett. utrolig lett å tråkke inn clutchen nå når man vet det er en 2500lbs trykkplate og hvordan det er med wire.

Siste bilde viser neste motorprosjekt til venstre og hovedregelen i garasjen til høyre...


* HPIM2340.JPG (85.66 KB, 778x586 - vist 514 ganger.)

* HPIM2341.JPG (82 KB, 778x586 - vist 421 ganger.)

* HPIM2343.JPG (81.81 KB, 778x586 - vist 460 ganger.)

* HPIM2344.JPG (67.26 KB, 778x586 - vist 424 ganger.)

* HPIM2346.JPG (31.4 KB, 519x391 - vist 452 ganger.)
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #42 på: mai 10, 2008, 19:28:33 pm »

Da var bilen på veien igjen!
Herlig å kunne dumpe clutchen på 6000rpm uten bekymringer... å tvinge inn 1ste gir under nedbremsinger!
Å ha 5 gir!!!
femte er nesten som en overdrive som gir 100kmh ved 2000rpm. deilig på langtur.
Allt bare fungerer bedre i år!! jess det er sommer å sol, nå skal det nytes!
Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #43 på: mai 10, 2008, 19:42:49 pm »

Dette ser lekkert ut, e vel fint å ha den på veien igjen? Glad
 
vegar
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #44 på: mai 10, 2008, 20:50:31 pm »

Gratulerar Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #45 på: mai 10, 2008, 22:02:41 pm »

Ser meget bra ut dette.

Har du laget opplegg for hydraulisk cluch selv, eller er det et ferdig kit? Tenker først og fremst på delene du har brukt ved pedalen.

roy
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #46 på: mai 10, 2008, 22:46:37 pm »

brukte subarudeler og litt hjemmemekk. regner med master og slave fra hvilkensomhelst bil kan brukes.
fungerte mye bedre enn forventet
Loggført
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #47 på: mai 18, 2008, 22:15:02 pm »

.
« Siste redigering: mars 19, 2011, 22:20:42 pm av Svang1 » Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #48 på: mai 18, 2008, 22:17:09 pm »

Ser meget bra ut dette.

Har du laget opplegg for hydraulisk cluch selv, eller er det et ferdig kit? Tenker først og fremst på delene du har brukt ved pedalen.

roy

så komplett kit,for vw boble på ebay,kostet ikke mange kr heller
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #49 på: mai 19, 2008, 21:39:26 pm »

Kom på en ting jeg lurte litt på ang registrering av boble med annen motor. Hva sa de egentlig om at du fikk hinsides flere hester enn original-motoren, med tanke på hestekreft avgift og den fattige staten? De ville ikke at du skulle betale for økning av det og evt motorvolum og CO2 utslipp?

Flott og se at det ikke bare er folk som har det i kjeften og sier at de skal gjøre det og det med bilen, koste på ditt og datt, så blir det ingenting av.. Alt for mange av de.. Glad

Ser også ut til at det er noen som er misunnelig på bilen din i noen tidligere innlegg på tråden din, hehe..

veteranbiler betaler ikke co og hk avgift... bare de som er nyere enn 12år
Loggført
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #50 på: juni 01, 2008, 11:36:27 am »

.
« Siste redigering: mars 19, 2011, 22:20:17 pm av Svang1 » Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #51 på: juni 01, 2008, 21:33:13 pm »

flere grunner til porsche bærearmer:  Økt sporvidde med ca50mm, lavere vekt, 100mm drivknuter, megabremser!

Har snart kjørt bilen like mye som hele fjordåret på bare to uker! tilogmed kona kjørte den 20mil i dag hjem fra treff.
Loggført
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #52 på: juni 19, 2008, 18:03:13 pm »

Passer disse bærearmene i forhold til uni-ball oppsettet? I og med at disse bygger i bredden, vil vel ikke disse passe rett på med porsche-bærearmer.. Har du laget ett mellomlegg her?
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #53 på: juni 19, 2008, 21:09:02 pm »

festet på bærearmen er ikke likt som på t-1 så det passer ikke. men om du bruker porsche fjærplata går det fint.
Jeg måtte lage ny bakre del av uniball opsettet
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #54 på: juni 20, 2008, 05:29:52 am »

Savnar i grunn SKIKKELIG store bilder av bilen din, gitt..  Gliser Detaljar, attitude, "bling-bling".. The works!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #55 på: juni 20, 2008, 08:04:44 am »

skal du på vw internationals i år da, i fredrikstad? husk å kjøre opp til podiet.
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #56 på: juni 20, 2008, 08:05:51 am »

Savnar i grunn SKIKKELIG store bilder av bilen din, gitt..  Gliser Detaljar, attitude, "bling-bling".. The works!
Hear Hear!!!
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #57 på: juni 20, 2008, 15:19:01 pm »

skal du på vw internationals i år da, i fredrikstad? husk å kjøre opp til podiet.

Dit skal jeg ikke mer, og den saken er diskutert ferdig. (jeg var først opp til podiet i fjor men "juryen"likte ikke bilen)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #58 på: juni 20, 2008, 17:23:08 pm »

ja det hadde jaggu vert å se. er jo en sinnsyk lyd i detta "vw" greiene Blunker
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #59 på: juni 20, 2008, 18:46:31 pm »

scc er en mulighet men det må taes på sparket isåfall.(sammenfaller med pappaperm og ferie.

Komentarer og snakk som ikke er av teknisk art og har rot i topic taes hæretter i germanlook avdelingen under min bil...
Der skal jeg også poste flere bilder.

Vil ikke ødelegge posten for dem som faktisk har tenkt å bygge med 915 gir.

takker!
Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!