mai 02, 2024, 19:21:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boxer diesel  (Lest 2365 ganger)
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: mars 11, 2008, 23:15:21 pm »

Subaru has never been here Glad

Sikkert noen som har sett reklamen at subaru har levert den første boxerdiesel drevene personbil.

Noen som har lekt med tanken i bobla?

Denne har et slagvolum på to liter, yter 150 hk ved 3600 omdreininger og har et maks dreiemoment på 350 Nm ved 1800 omdreininger.

1302GTD eller Haraune?
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #1 på: mars 12, 2008, 08:33:42 am »

I militæret hadde vi dieseldreven luftkjølt vw motor som aggregat til mobile radarbiler. Men produserte sikkert ikke rart med hk.
Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #2 på: mars 12, 2008, 09:45:45 am »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 01:32:36 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: mars 12, 2008, 10:00:26 am »

I militæret hadde vi dieseldreven luftkjølt vw motor som aggregat til mobile radarbiler. Men produserte sikkert ikke rart med hk.

Du har ikke noe mer info om den der? Aldri hørt om noe sånt?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: mars 12, 2008, 14:01:42 pm »

Husker jeg leste på vw2you - der var det noen som hadde funnet linker til noen gamle historier. VW gjorde nemlig forsøk med en dieseldreven Boble - tror det var tidlig på 50-tallet eller noe slikt.
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #5 på: mars 12, 2008, 17:45:39 pm »

Subaru has never been here Glad

Sikkert noen som har sett reklamen at subaru har levert den første boxerdiesel drevene personbil.

Noen som har lekt med tanken i bobla?

Denne har et slagvolum på to liter, yter 150 hk ved 3600 omdreininger og har et maks dreiemoment på 350 Nm ved 1800 omdreininger.

1302GTD eller Haraune?


Subaru motor er liksom ikke noe spesielt i en boble,når det er så mange som har gjort dette før.
hadde vert utrolig kult vis noen hadde tatt en boxer diesel i ei boble på 2 liter og 350nm blir det et godt fra spark i bobla det

Ikke mange som har subaru diesel da, Tenk deg forbruket på langkjøring da Glad
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: mars 12, 2008, 17:53:04 pm »

Subaru er litt sent ute, for nå er vel diesel'n dyrere en bensin Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #7 på: mars 12, 2008, 18:10:56 pm »

Subaru has never been here Glad

Sikkert noen som har sett reklamen at subaru har levert den første boxerdiesel drevene personbil.

Noen som har lekt med tanken i bobla?

Denne har et slagvolum på to liter, yter 150 hk ved 3600 omdreininger og har et maks dreiemoment på 350 Nm ved 1800 omdreininger.

1302GTD eller Haraune?


Subaru motor er liksom ikke noe spesielt i en boble,når det er så mange som har gjort dette før.
hadde vert utrolig kult vis noen hadde tatt en boxer diesel i ei boble på 2 liter og 350nm blir det et godt fra spark i bobla det

Jeg vet om to godkjente bobler med subarumotor. en står i min garasje. så det er ikke spesiellt da?

Subaru diesel i en crew cab, det hadde vært noe til å trekke bobla det.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #8 på: mars 18, 2008, 22:44:09 pm »

Bilen din er faktisk ikke så spesiell. Om den er godkjent med den ene eller andre motoren betyr faktisk ikke så mye. Det er bremser og hk som er avgjørende. Du har bremser som er TÜV godkjente med en viss mengde hk, derfor er bilen din godkjent. Det er MANGE biler i norge som er godkjent med like mange, eller mere hk. Begynner bare og bli litt "metta" på skryt av den bilen.

Men diesel hadde vært kult, men det er jo sikkert noen billigere alternativer enn denne:)
Loggført

Mvh

Marius
Uvdal
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mars 18, 2008, 23:12:58 pm »

Fullstendig uenig!! Diesel er ikke kult. Takler og lukter drit... Nei ,heller gammel luftkjølt vw motor. Sjarm i bøtter og spann Diesel er for traktorer og lastebiler.Punktum!! (ehh, litt bastant nå kanskje, men dritt heller)
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #10 på: mars 19, 2008, 12:44:17 pm »

Fullstendig uenig!! Diesel er ikke kult. Takler og lukter drit... Nei ,heller gammel luftkjølt vw motor. Sjarm i bøtter og spann Diesel er for traktorer og lastebiler.Punktum!! (ehh, litt bastant nå kanskje, men dritt heller)

Du lever på tidlig 90tall skjønner jeg. Har skjedd litt på diesel fronten de siste åra også! Enig at det er mer sjarm i en 30hk vw enn 300hk subaru motor.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!