mai 11, 2024, 20:52:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lakkfjerning  (Lest 1138 ganger)
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« på: februar 18, 2013, 22:15:00 pm »

Pga dårlig lakkarbeid en gang (lakkpest), så planlegges ny lakk neste vinter. Jeg ser mørkt på å bruke lakkfjerner og skrape /pusse av lakk for å få bart stål over hele bilen. Sandblåsing har jeg skjønt blir for voldsomt, men er det noen alternativer.....?  Man blåser jo med så mye rart ser jeg. Nøtteskall ... Øyerulling

Any tips ?
Loggført

Shift Happens !
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 18, 2013, 23:08:33 pm »

En helg, 6 flapdisks (sånn som har fine hår, ikke negerkuse, kan finne delenummer) og en vinkelsliper fra Biltema så er du lett nede på stålet. (Hver flapdisk koster 70kr og vinkelslipern 200kr)
Bilen går ikke i stykker om du sliper, bare vær forsiktig. Når man er nede på stålet finner du frem eksenterslipern og legger til med 120 korning, for å få av siste rest.
Så er det bare å legge syregrunning og sparkle/rette alle småbulker.

Høres det skummelt ut, så hadde jeg satt bort jobben til noen som veit hva de driver med.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: februar 19, 2013, 01:41:52 am »

duxola/malingsfjernar er genialt vist so at da ligg tjukke lag med lakk og potensielt sparkel på bilen. ivertfall på dei største flatene. ellers er da jo ikkje so avansert å slipa ned mekanisk nei.
alternativt er kalkblåsing. sandblåsing går jo ogso fint på alt untatt store flater
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!