SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #30 på: april 25, 2016, 17:30:51 pm » |
|
O med slik redskap er det farlig fort gjort å rote segborti og... Spesielt de pene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
påsan
Nybegynner
Innlegg: 9
Bosted:
|
|
« Svar #31 på: april 25, 2016, 22:13:10 pm » |
|
Har du noe info om hvem som bygde og kjørte den bobla som Split Man har bilde av? Husker det var en dame som het Berit Larson som kom med 4wd boble i84 omtrent samtidig Wahlund. Den tror jeg hadde en litt sløvere motor en de som kjørte EM Tror hun kjørte bare SM rundene.
Berit Larson kjørte den bilen Splittman la ut bilde av.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303RCN
Seniormedlem
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark
|
|
« Svar #32 på: april 25, 2016, 23:40:08 pm » |
|
Tenkte med det ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #33 på: april 30, 2016, 16:05:00 pm » |
|
Om det var den du såg på rallyportalen.dk, som var rød, så stemmer det,- det var bilen til Nordstrøm etter alt å dømme, men det var en annonse for motor & gir. Bilen var allerede vraket dessverre.
nei var ikke på rallyportalen jeg fant den,men på veteranposten,da var bobla komplett, det var brukt bmw 4wd understell på den fortalte eier til meg da jeg var nede og tittet på den.
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #34 på: mai 03, 2016, 00:00:40 am » |
|
Fant ut at det var vann i motoren + at nysgjerrigheten om -80 tallets monstermotor tok overhånd, vart det nødvendig å pelle litt i biter for å se litt på sakerne
image.jpg (93.96 KB. 800x600 - vist 1232 ganger.)
image.jpg (97.84 KB. 800x600 - vist 1185 ganger.)
image.jpg (89.81 KB. 800x600 - vist 1164 ganger.) Et par overraskelser,- 96 borr & 86 slag hvilket betyr at den var større en først antatt, og større en de andre. Regelverket på den tiden var turbo = motorvolum • 1,4= 3,5 ltr. Minimumsvekt på bilen var da 915kg. Flere overraskelser : flensveiv, fet 3 skivet clutch + fet kvalitet på det meste. Heldigvis så langt ingen store skader av vann.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #35 på: mai 03, 2016, 00:36:52 am » |
|
Kjempespennende!
Hva slags sylindre er det der?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
|
« Svar #36 på: mai 03, 2016, 09:49:12 am » |
|
Her er noe fra Norsk motorrevy 1986.Husker denne bilen godt da den var i vikedal i 1986 husker vi snakka med mekanikerne og fikk full omvisning.Den satte og banerekord i vikedal.Men den mener jeg sto helt til Martin Schanche kom med RS200. Mener jeg har noe mer bilder og resultater en plass.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #37 på: mai 03, 2016, 10:10:17 am » |
|
Kjempespennende!
Hva slags sylindre er det der?
ser ut som magirus lastebil sylindre
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #38 på: mai 03, 2016, 10:13:56 am » |
|
Kjempespennende!
Hva slags sylindre er det der?
ser ut som magirus lastebil sylindre De er vel firkantet utvendig på kjøleribbene. Ser ut som vanlige Type 4 sylindre?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
påsan
Nybegynner
Innlegg: 9
Bosted:
|
|
« Svar #39 på: mai 03, 2016, 10:37:33 am » |
|
Vet ikke hvordan det er med denne men den jeg har er det "hjemmelagde" sylindre på. Ser farlig likt ut på denne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
Innlegg: 407
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #40 på: mai 03, 2016, 10:48:55 am » |
|
Dette er som et eventyr! Har aldri sett slike topper før(nå har ikke jeg sett alt heller, da )? Er det forsterket opplagring av vippestell? Utrolig moro å være med på denne oppdagelsesferden!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #41 på: mai 03, 2016, 14:30:52 pm » |
|
Kjempespennende!
Hva slags sylindre er det der?
ser ut som magirus lastebil sylindre De er vel firkantet utvendig på kjøleribbene. Ser ut som vanlige Type 4 sylindre? det er forskjellige typer av de. de firkantede er favorisert pga større borring. får tak i runde også som har mindre og større borring
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #42 på: mai 03, 2016, 14:38:43 pm » |
|
Kjempespennende!
Hva slags sylindre er det der?
ser ut som magirus lastebil sylindre De er vel firkantet utvendig på kjøleribbene. Ser ut som vanlige Type 4 sylindre? det er forskjellige typer av de. de firkantede er favorisert pga større borring. får tak i runde også som har mindre og større borring Aha. Grunnen til at jeg mente/mener det er Type 4 er fordi de er runde med 1 flat side = 2 og 2 parrede sylindre. Lukter jo type 4 av det
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #43 på: mai 03, 2016, 15:01:08 pm » |
|
Dette er som et eventyr! Har aldri sett slike topper før(nå har ikke jeg sett alt heller, da )? Er det forsterket opplagring av vippestell? Utrolig moro å være med på denne oppdagelsesferden! Porsche 911 topper vel... med overliggende kamhus og kam. Modifisert til 4 sylinder ? Er mange år siden jeg hadde en 911 motor i biter men det så vel sånn ca slik ut.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Tor_Fredrik
Medlem
Innlegg: 159
Bosted: Mosjøen
|
|
« Svar #44 på: mai 03, 2016, 17:27:01 pm » |
|
Er kjempespennende å se disse bildene, bare å peis på med flere
|
|
|
Loggført
|
73 1303 Germanlooker. 73 1303 Karmann cab. 76 Bay Doka 76 Bay kombi 73 Fastback
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #45 på: mai 03, 2016, 19:00:21 pm » |
|
Er nok sylindre som den godeste Sune Jansson enten produserte selv eller fekk produsert etter at de hadde sprengt i filler en del "vanlige" 94 satser. Ser "custom " ut heile veien, tilpasset Porschetoppene, kjennes ut som suprime kvalitet.
Kommer med flere motorbilder etter hvert, men fokuset nå er på "kjedelig" karosseriarbeid. Jobber på på spreng for å få et brukbart resultat, skal så sendes til Drammen for stripping.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #46 på: mai 13, 2016, 22:00:33 pm » |
|
image.jpg (84.4 KB. 800x600 - vist 964 ganger.) Måtte ta en pause fra karossen, og ta en titt på girkassen
image.jpg (78.47 KB. 800x600 - vist 963 ganger.) Uttak til 4wd
image.jpg (89.01 KB. 800x600 - vist 1091 ganger.) Mest spent på hva utvekslinger som skjuler seg inni!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #47 på: mai 13, 2016, 22:59:45 pm » |
|
Hvilken motor er det i bakgrunnen? Turbo, superflow og varmepotter?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #48 på: mai 13, 2016, 23:48:55 pm » |
|
image.jpg (99.14 KB. 800x600 - vist 844 ganger.)
image.jpg (99.47 KB. 800x600 - vist 851 ganger.) Største overraskelsen her var at 1. Gir var 2.83. Originalt har 915 kassa 3.18, og for å endre på det kreves en motorsportaksling fra Porsche som er svært kostbar. Kunne tenke meg en litt kortere 2. gir, og det har jeg liggende. Resten av utvekslingene e spot on. Trenger nye synkringer hær og dær, så det blir i samme slengen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303RCN
Seniormedlem
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark
|
|
« Svar #49 på: mai 14, 2016, 07:27:41 am » |
|
Mener det var snakk om at man brukte frihjul fra en saab på denne når den ble bygd. Har du sett noe til den?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #50 på: mai 14, 2016, 21:16:59 pm » |
|
Hvilken motor er det i bakgrunnen? Turbo, superflow og varmepotter? Turbo ja, superflow nei, varmepotter må man ha! 3ltr T-4 Engine Pluss topper , skal brukes til og fra jobb.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #51 på: mai 14, 2016, 21:47:30 pm » |
|
mere bilder !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #52 på: mai 14, 2016, 22:17:14 pm » |
|
Hvilken motor er det i bakgrunnen? Turbo, superflow og varmepotter? Turbo ja, superflow nei, varmepotter må man ha! 3ltr T-4 Engine Pluss topper , skal brukes til og fra jobb. Sånn blir det når man ser bilder på mobilen. Høres ut som en frisk kombo Burde jo være en frisk kombo!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #53 på: juli 15, 2016, 17:31:57 pm » |
|
image.jpg (80.09 KB. 800x600 - vist 1061 ganger.) Etter noen uker med klipping, sveising, retting & banking har det i grove trekk blitt en heil 1303 igjen. I dag kom den igjenn etter å vært et par uker på syrekur i Asker.
image.jpg (101.28 KB. 800x600 - vist 991 ganger.) Må si det ble rent,- mye lettere å jobbe med nå!
image.jpg (88.42 KB. 800x600 - vist 1085 ganger.) Syredyppinga kostet flesk, men trur at jeg sparer masssse tid + at resultatet blir bedre!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #54 på: juli 15, 2016, 22:12:08 pm » |
|
image.jpg (86.98 KB. 800x600 - vist 973 ganger.)
image.jpg (90.93 KB. 800x600 - vist 1071 ganger.) Dukket opp noe rust gitt
image.jpg (97.67 KB. 800x600 - vist 1114 ganger.) litt hær au...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OrangeBaja
Nybegynner
Innlegg: 46
Bosted: Valle i Setesdalen
|
|
« Svar #55 på: juli 16, 2016, 08:07:41 am » |
|
Moro prosjekt! Med mange fine finesser. Men eg ser coilover/uorginale fjører bak! Har du noen bilder el info om det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #56 på: august 14, 2016, 13:11:24 pm » |
|
image.jpg (60.98 KB. 800x600 - vist 938 ganger.) Da er ferien over, og det er lov å jobbe litt på denne igjen.
image.jpg (72.52 KB. 800x600 - vist 952 ganger.) Framdiffen er fra BMW 2002, og rett bak den ligger et frihjulsnav fra den kjende racingdelelevrandøren SAAB
|
|
« Siste redigering: september 14, 2016, 12:10:46 pm av SSRT »
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #57 på: august 14, 2016, 13:18:56 pm » |
|
image.jpg (50.25 KB. 450x600 - vist 928 ganger.) Bakstillinga er etter de jeg kan se fra 411/412.
image.jpg (73.75 KB. 800x600 - vist 919 ganger.) Det kan se ut som den har blitt skada, retta & reparert flere ganger, så jeg er ute etter et par nye. Noen som har?
image.jpg (95.96 KB. 800x600 - vist 1056 ganger.) Travers sveist inn & kappet for tunell
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #58 på: august 14, 2016, 15:08:59 pm » |
|
detta er kult
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
|
« Svar #59 på: august 14, 2016, 15:22:21 pm » |
|
Hør med Hawken her på forumet! Han sitter helt sikkert på flere bærebruer til type4
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
|