mai 05, 2024, 11:40:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)  (Lest 37221 ganger)
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #30 på: mars 30, 2008, 21:11:50 pm »

Stå på EBB. Syntes det er kjempe morro lesing.

Folk nevner økonomien i dette. Synes vel ikke at det er viktig.

Syntes det er gøy å bruke noe man har liggende samt gi folk kanskje den lille tanken som manglet for lignende prosjekt.
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

..
« Svar #31 på: mars 30, 2008, 22:30:05 pm »

..
« Siste redigering: januar 31, 2011, 14:44:00 pm av EBB » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #32 på: mars 30, 2008, 22:35:31 pm »

tror kanskje ikke du skal beskylde Karmann for å være en av de som driver med  "all sutringen og griningen ifra dem som mener alt er så vanskelig". Få jeg kjenner i VW miljøet som tenker så utenfor boksen som han....

men det er interessant å se hvordan du reagerer på konstruktiv kritikk...
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #33 på: mars 30, 2008, 22:40:36 pm »

Det mest interessante er å se på alle dem som faktiskt liker slike artikler og som IKKE er redd for å like dem Glad

Jeg svarer på tiltale og legger man ut kritikk så bør man være så høflig at en leser den og vurderer det som er skrevet.

Jeg har lest det Karmann har skrevet og han har fått svar på sin kritikk ut ifra mine erfaringer.
Ingenting i veien med det og ingen sure miner her i gården.

Alle får ha sine meninger og jeg har også mine.......
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #34 på: mars 30, 2008, 22:48:52 pm »

Les en annen bidragsyters kommentar på dette lengre oppe i tråden mht servo løsninger på opptil 50 bar som BARE bruker slangeklemmer ?

Forklar nærmere
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #35 på: mars 30, 2008, 22:52:47 pm »

moro med meningsutvekslinger, verden ville vært kjedelig om alle tenkte likt, men å ty til ord som udugelige og uvitende om andre synes jeg ikke akkurat løfter dabtten.

Som sagt synes jeg det er kjempeflott at folk gjør ting på sin måte, og jeg leser alltid med interesse dine "artikler", jeg lærer unektelig en del hver gang også. Synes også det er bra at du viser andre hva du har gjort. Tror jeg vet litt om å legge ut egne erfarinegr på nettet...

Men internett fungerer nå engang slik at dersom man legger ut ting, så må man tåle kritikk... Det er sunt at folk utfordrer andre sine synspunkter, og ut fra en slik debatt kan faktisk begge parter lære noe.

Mye av den kritikken som har kommet mot dine inlegg går på at man ikke helt forstår hvorfor ting gjøres, og hva som er gevinsten med det. Det bør du tåle at noen utfordrer deg på. Det er ikke alle som har tilgang på den maskinparken og kunnskapen du har, derfor er et ikke så enkelt for andre som det er for deg. Og det at du ikke tar på deg oppdrag for andre kan jo tolkes som om at det kanskje ikke er så enkelt og billig likevel, slik at å kjøpe tilsvarende spacere på ebay eller andre steder for 800kr ikke er så dårlig løsning for mannen i gata.

Stå på, kom med flere prosjekt/artikler, og la oss holde debatten på et kontruktivt nivå ;-)
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #36 på: mars 30, 2008, 23:13:04 pm »

@knastenknotten
sorry , jeg var inne i en annen debatt mht dette.
Poenget er at på eksempelvis lystbåter brukes ofte enkle slangeklemmer / øtikere for å holde kontroll på slanger på hydraulikkstyringer på opptil 50 bar med enkle slangeklemer.

@Grelland
Kritikk er noe en kan fremsette i absolutt alle former og enhver anledning.
Når kritikken blir møtt med konkrete svar som kommenterer  kritikken  gitt , ligger det vel i kortene at poenget er nådd ?

Eksempel:
Hvis en mener slangeklemmer er ikke bra og en annen har kjørt 20 000 km med slangeklemmer og funnet ut det er bra utmerket så burde kritikken ha fått sitt gjensvar og så er vi ferdige med det ?
ELler skal vi bruke bytes i det uendelige og dissekrere slangeklemmer / koblinger inn i evigheten ?

Hvor henne er det du ikke  forstår hvorfor tingene gjøres i denne artikkelen ?

Hva er det som er uklart?

For å summere ; Gamel oljekjøler er dritt , ny laget og funker,,,,,,wazz up man ?

Alt mellom gammel og ny er lesbart materiale ned til minste detalj.
Hva er uklart mht hvorfor det gjøres og hvorledes kan du ikke ha fått med deg gevinsten ,  som så tydeligvis står sort på hvitt ; " resultatet  ble en enkel , effektiv , sterkere og  mer funksjonibel BEDRE øljekjøler til dette kjøretøyet.

Det at jeg IKKE tar på meg slike oppdrag,,,,,er det det samme som at det ikke er enkjelt & billig da ?
Her tror jeg at du virkelig kan trenge å lese dine egne ord slik at du forstår hvor langt ute på karusellens ytterkant du står med løst grep...

Valg er noe en får med å vite mulighetene en har for å løse ett problem , ikke ?
Hva andre velger å ville gjøre er helt opp til dem.

Mitt bidrag er å legge frem muligheter slik at folk selv kan få flere valg å se på for så finne hva som paser dem best.

Hva er ditt bidrag ?



Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #37 på: mars 30, 2008, 23:13:33 pm »

Stusser også noe på at du fremhever at du må lage "...fine koner innvendig som ikke lager flow-forstyrrelser på inn / ut..." når man ser hva slags hindringer olja møter et par cm lengre inn i kjøleren.
I motsetning til hindringene inni kjøleren, bidrar ikke motstand i niplene til kjøleeffekten Blunker
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #38 på: mars 30, 2008, 23:13:53 pm »

Jeg leser med stor interesse dine tråder EBB, da jeg syns sånt er artig, men jeg er noen ganger skeptisk til at du ofte fremstiller ting slik at det tilsynelatende er omtrent gratis og veldig enkelt. Det meste er enkelt om man KAN det og har utstyret til å utføre jobben. Om man må hyre plass hos folk med dreibenk/fres/TIG etc etc og ikke har containere i nærheten fulle av IC'er og Pauter-råder, fortoner regnestykket seg desverre totalt anderledes.

Enig. Men hvorfor la seg provosere av at EBB selv synes dette er en enkel og grei løsning? Det må jo være morro å være så dyktig.. Osteaktig De fleste av oss innser kanskje selv at vi har andre begrensninger enn EBB på dette området. Vi mangler kanskje dreiebenk, TIG-apparat, samt ferdigheter.

Det er ingen som flyr i strupen på forfattere av prosjekttråder her, som mener det gikk "kjempegreit" å sveise all den rusten og lakkere bilen helt strøkent, bare fordi de jobber som oppretter/lakkerer.....selv om platene vrir seg i smerte da menigmann fyrer opp MIGen fra Biltema, lakken blir full av sig og appelsinhud, og ruster etter 2 år.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #39 på: mars 30, 2008, 23:25:10 pm »

flott at det funket for deg, ditt utgangspunkt var en gammel kjøler som var sliten etter mye mishandling. Ditt utgangspunkt er også mye kunnskap, bra utstyrspark og tilgang på skrapmetall. Poenget til Unneberg var at en kjøler som mange bruker, og fungerer bra for de aller, aller fleste, koster 650kr og finnes på lager.

Du endte opp med at "resultatet  ble en enkel , effektiv , sterkere og  mer funksjonibel BEDRE øljekjøler til dette kjøretøyet." og det er som sagt flott, men du må tåle å bli utfordret på at dette er ikke mulig for så mange andre....


Mitt bidrag i denne tråden er å utfordre deg en smule på dine konklusjoner om at dette var en billig og grei løsning, men du velger tydeligvis å tolke ting på din måte.

Du velger tydligvis også å toalt overse mine positive tilbakemeldinger, og det står du også fritt til.

Så igjen: STÅ PÅ, kom med flere "artikler", de leses med interesse av ganske mange av oss
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #40 på: mars 30, 2008, 23:28:31 pm »

@Harald L
Flott poeng fra deg der.

Jeg er vant til  denne sutringen ifra " gamle dager " på vw2you da jeg presenterete utallige variasjoner på alskens dubeditter og løsninger , gjerne ofte utenfor allfarsvei og ofte stikk imot hva den innarbeidede " dogmen " ifra de lærde i vw miljøet.

Når de lærde sa det ikke gikk å sveise i stempler for å øke kompen,,,,ja da sveiset jeg som bare nøkken ,  folk kjørte hele sesonger i rally-x med oppsveiste deler og de gikk uten problemer.
Kilometervis med spalteplass ble da lagt ut i eder og galle ( av noen få gjengangere ) av " motstanderene " til slik ufyse ....fydda tenk å si noe så sykt at du kan sveise ett stempel...gåkke an det a !!!! sa de lærde.
Jo det går glimrende sa jeg.
De lærde lo,,,,vi kjørte løp og lo enda bedre med de sveiste stemplene,,,om att og om att......

Joda , dette har jeg vært med på før og har ett godt grep om karusellens rundtur uten å bli svimmel eller noe annet.

Bekymrer meg overhodet ikke i det hele tatt.

Jeg kan garantere at jeg også i fremtiden kommer til å denge ut artikler , gjerne provoserende og utradisjonelle , med bil som hovedrett Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #41 på: mars 30, 2008, 23:31:54 pm »

flott vi gleder oss  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: mars 30, 2008, 23:32:48 pm »

jeg leser også dine artikler og synes det er mye bra i de , og setter pris på det , men på ett forum med masse FORSKJELLIGE folk og meninger må det være lov å komme med innspill og spm anng. valg du har tatt/gjort i prosjektene.
Og lov å diskutere de forskjellige løsnigene og hvorfor
Det er jo tross alt ett diskusjonsforum.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #43 på: mars 30, 2008, 23:37:00 pm »

Stusser også noe på at du fremhever at du må lage "...fine koner innvendig som ikke lager flow-forstyrrelser på inn / ut..." når man ser hva slags hindringer olja møter et par cm lengre inn i kjøleren.
I motsetning til hindringene inni kjøleren, bidrar ikke motstand i niplene til kjøleeffekten Blunker


Kan du forklare på hvilken måte hindringer i kjøleren bidrar til økt kjøleeffekt?
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #44 på: mars 30, 2008, 23:42:43 pm »

Jeg leser med stor interesse dine tråder EBB, da jeg syns sånt er artig, men jeg er noen ganger skeptisk til at du ofte fremstiller ting slik at det tilsynelatende er omtrent gratis og veldig enkelt. Det meste er enkelt om man KAN det og har utstyret til å utføre jobben. Om man må hyre plass hos folk med dreibenk/fres/TIG etc etc og ikke har containere i nærheten fulle av IC'er og Pauter-råder, fortoner regnestykket seg desverre totalt anderledes.

Enig. Men hvorfor la seg provosere av at EBB selv synes dette er en enkel og grei løsning? Det må jo være morro å være så dyktig.. Osteaktig De fleste av oss innser kanskje selv at vi har andre begrensninger enn EBB på dette området. Vi mangler kanskje dreiebenk, TIG-apparat, samt ferdigheter.


Provosere? Hvem snakker du om? Siden du quoter meg antar jeg det er meg du mener? Jeg er overhode ikke provosert. Jeg er så frekk at jeg tillater meg å stille spørsmålstegn ved utsagn og det er jeg i min fulle rett til å gjøre men provosert er jeg langt fra. Jeg syns det er artig å se tekniske løsninger men jeg sluker ikke alt som blir sagt rått. Et tilsvar er ikke nødvendigvis det samme som å være provosert.
Loggført
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #45 på: mars 31, 2008, 01:21:01 am »

Flott tråd!
Fin å kunne lage å mekke tingene selv slik du gjør ! Mangen har mye penger i hendene i våre dager og har glemt litt at det går ann å fikse tingene selv. Og her er poenget ditt tror jeg. Det er også lett å glemme hvor  lang tid og energi det tar å tjene de 650 kronene det koster for for ny olje kjøler. Pluss skatt ,porto,oppkrav,ventetid,miljøbelastinger osv. Det er derfor viktig å investere gode rammer for et hvert "prosjekt garasje" som verktøy og muligheter for enkel fabrikering. Av det jeg leser er dette ikke umulig å fikse i garasjen om man har et bra sveisapparat , drill, og en skrustikke.
Stå på!
Loggført

Folkevogn er kjerra!
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #46 på: mars 31, 2008, 07:04:57 am »

@airbus
Meget bra sagt !

Det er nettopp det som for meg er så merkelig.
Hvis en legger ut en tråd om å sveise en kanal eller ett hjørne på en bil så mener da enkelte at det er en verdifull tråd.
Ja den er det , for dem som søker slik viten og er i behov av å se hvordan det da kan gjøres.

Skal det da tilsi at tråden er , som flere gjengangere her mener , "sær " fordi den krever utstyr ??

Her er det som skal til for å sveise en kanal :
Platebit , platesaks , vinkelsliper , punktsveisfres , slipeskiver , sveiseapparat , sveisemaske  osv osv

Hvor er forskjellen mellom å sveise en Intercooler om til en oljekjøler da og sveise en kanal ??

I min tråd så kan selv en halvblind "kritiker " se med selvsyn at jeg bruker følgende :
platebit , sag , vinkelsliper , slipeskive , sveiseapparat , sveisemaske osv

Hm,,,,merkelig nok så er det nesten identisk verktøy som når en sveiser kanaler , dører sov osv.

HVORFOR sutrer ikke " gjengangerne " da av de utallige slike tråder som florer opp gjennom tiden Hæ
Hvor er all kritikken over hvor spesielt vanskelig , utstyrskrevende etc operasjonen med å sveise dørplaten  er ?

Ta dette utsagnet som ett eksempel fra Grelland her :
"Mye av den kritikken som har kommet mot dine inlegg går på at man ikke helt forstår hvorfor ting gjøres, og hva som er gevinsten med det"

Hva er problematiskt med å forstå på min tråd her og hvor i hampestrikken forsvinner meningen med prosjektet i trådens tekst eller bilder Hæ

Da burde jo alle slike tekniske tråder bli " disset " hvis forståelsen ligger på ett slikt plan.

Her legger jeg ut en genuin enkel og effektiv måte som mange vw folk kan dra nytte av , viser konkret fremgangsmåte med tekst bilder og det hele og så skal noen føle at "kritikken " skal ta overhånd  , for det er alt en kan bidra med selv,,,,, ?

Bullshait,,,,sier jeg til dem da Glad




Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #47 på: mars 31, 2008, 07:30:35 am »

Du skal ha kredit for at du tør og vil teste ut løsninger som andre sier ikke går uten at de har testet det selv EBB Glad
Fortsett med det!

Nå synes jeg vi skal holde oss til å diskutere selve oljekjøleren her i denne tråden, mer "hugging" frem og tilbake synes jeg er unødvendig. Og hold en god tone karer, ellers bruker jeg rettetasten.... Blunker

Når det gjelder denne kjøleren, så kunne den antagelig vært gort enda enklere også, ved rett og slett å lage overganger på de eksisterende inn/ut tutene. Hadde ikke blitt så elegant, men hadde fungert det også antagelig Glad
« Siste redigering: mars 31, 2008, 08:08:55 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #48 på: mars 31, 2008, 08:02:19 am »

Jeg synnes alle slike tråder er interesang lesning, så kan jeg få ideer og se hva andre gjør og har gjort, og ikke minst så er det opp til meg om jeg synes det ser fornuftig ut.

Kostnadsspørsmålet ved et slikt prosjekt kommer vel igjen litt ann på viljen til å få det til biligst mulig, og på hva man har liggende på hylla.

Jeg er selv en av desverre ferre og ferre gjenlevende skrotnisser som før blir gjenkjent på skosola enn på håret, da jeg som regel blir observert opp ned i en container en eller annen plass. Gliser
Loggført

V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #49 på: mars 31, 2008, 09:53:24 am »

Fra min side ingen kritikk, men tror du har ødelagt litt av kjøleeffekten ved å lakkere den. Tviler på at lakk har samme varmeledningsevne som aluminium
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #50 på: mars 31, 2008, 10:23:43 am »

Da kan jeg også fyre opp under EBB.

Kjempegreit at alt du lager er billig og enkelt å lage, da du har utstyr og kompetansen i orden.

Utfordrer deg da til å produsere en trapp i eik med dreid rekkverk og profilert handrekke.
Her kommer problemet.da du ikke har det utstyret og kompetansen som trengs.
For meg vil dette koste "lite og ingenting", mens for deg vil det koste kanskje 80.000 for å få tak i denne trappen.

Regner med du forstå hva jeg mener med innlegget.

Alle kan lage ting billig har de det rette utstyret tilgjengelig.
Få har en maskinpark av din kaliber tilgjengelig og da blir regnestykket feil.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #51 på: mars 31, 2008, 11:11:18 am »

Tror mye av poenget til ebb er at hvis vi hjelper hverandre så kan vi få til ting.

En som kan sveise tig, en med skikkelig fres osv.

Som tidligere i tråden tilbyr han seg å sveise for Der_Butzelmann hvis han gjorde det klart.

Syntes vi skal si takk for en fin tråd med fine bilder og nyttig info!
Loggført
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #52 på: mars 31, 2008, 12:14:53 pm »

@Holmen

Nå har jo ikke EBB laget denne kjøleren .Han har fikset litt på den. Lappet to lapper på og borret et hull. Har man det som "prosjektgarasje" som hobby er det fint om man er kapabell til litt kapp,lapp og drill. Som å lime inn ei flis og pusse litt over.
Synes det er gøy med prosjekt garasje som tar i bruk ting som blir ansett som søppel og skrot.
Håper vi får se mere !
Loggført

Folkevogn er kjerra!
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #53 på: mars 31, 2008, 12:34:28 pm »

Stusser også noe på at du fremhever at du må lage "...fine koner innvendig som ikke lager flow-forstyrrelser på inn / ut..." når man ser hva slags hindringer olja møter et par cm lengre inn i kjøleren.
I motsetning til hindringene inni kjøleren, bidrar ikke motstand i niplene til kjøleeffekten Blunker


Kan du forklare på hvilken måte hindringer i kjøleren bidrar til økt kjøleeffekt?
hindringene i kjøleren er kjøleribber i tynn aluminium. dette for å da gi bedre kjøling til oljen\luften\vannet.
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #54 på: mars 31, 2008, 12:55:54 pm »

I rest my case,,,,og lar folk selv fine ut det de selv vil mht trådens start Glad

Her skinner solen og nå skal  det ut å kjøres Glad
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #55 på: mars 31, 2008, 16:15:09 pm »

Utrolig tøft gjort...  Akkurat som vannkjølte turboer kan brukes fint som oljekjølte..
Mye som kan mekkes til selv , men at dagens kulelagrede turboer er ideelt for
luftavkjølt stiller jeg meg tvilende til .
Mvh 

Det mulig du har litt rett der sonic, for den motoren som jeg vet har fungert med dette ble bygget for 10 år siden, ergo ikke dagens turboer, men den motoren jeg snakker om er en porsche-sekser med to turboer som opprinnelig var beregnet for vannkjøling og har gått med oljekjøling snart 80 tkm. Hadde det ikke funka, så tror jeg dem hadde rast før dem hadde gått 80 tkm for å si det sånn..  Er ikke alltid teori og praksis går hånd i hanske..  Kanskje et poeng for EBB som tester ut løsninger som i utganspunktet er dødsdømt, men alikevel funker..  For min egendel hadde jeg brydd meg mindre om det var en oljekjøler eller er intercooler så lenge den gjør jobben sin og er driftsikker..  Øyerulling

Det må da være mye bedre å ha noe som fungerer i praksis enn noe som skal fungere teoretisk men ikke gjør det..  Rekker tunge
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #56 på: mars 31, 2008, 20:09:37 pm »

@Jærva
"Det må da være mye bedre å ha noe som fungerer i praksis enn noe som skal fungere teoretisk men ikke gjør det..  "

Kanongodt sagt !
Loggført
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #57 på: april 26, 2008, 10:29:47 am »

En kommentar: Synes det er helt topp at noen som har prøvet og feilet, gidder å lage et prosjekt, som andre kan se og lære av. Og ikke minst, ta bilder under prosessen og legge ut. Synes ideen og tanken om kjøleren var helt topp, om svart lakk, slangeklemmer eller ikke er lurt kan den som lager kjølere selv finne ut av.  Glad
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #58 på: april 27, 2008, 19:31:42 pm »

Bare som litt info her :

Nå har "cooleren " som forvolder så mye  "bekymring " hos noen fungert i massevis av gatemil og events Glad

Kan nevnes at nå i helgen ble bilen kjørt i mere enn 10-15 drag på "stripa " her i Street Legal Cupen ( 1pl ) og med ingen kjøleproblemer eller annet problematiskt  med denne ombygde kjøleren.

Nå kjører jeg på 5 bar på max og det hverken faller slanger av  , klemmer som svikter el lign.

Løsningen har nå vist seg å være upåklagelig solid og effektiv så det rekker.

Glad

Loggført
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #59 på: april 29, 2008, 17:51:08 pm »

Synes jeg lukter misunnelighet her, men et gammelt ordtak sier, DU SKAL IKKE VÆRE MISUNNELG  Blunker
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!