mai 03, 2024, 17:53:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Begynner å bli mye rart med ting som kastes om dagen.  (Lest 7018 ganger)
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy


CoolCruisers Medlem


Vis profil
« på: september 15, 2009, 21:00:32 pm »

Begynner å bli mye rart med ting som kastes om dagen.
Forslag, sett GIS BORT i annonsa og det gjerne litt før ting MÅ bort grunnet ditt og datt.....
Forumekspressen vil sikkert kunne bidra å frakte dette "søppelet" rundt om i landet for å hindre at brukbare ting blir kastet.
Bud over 3000,- eller så blir det kastet-taktikk funker visst ikke lenger, og om dere faktisk kaster brukanes ting så sett BORTE i tråden og ikke gjør så stort nummer ut av at dere har kasta ditt og datt........
Selv kan jeg kontaktes på PM visst brukbare ting skal kastes så kommer jeg heller og henter det visst det er innen rimlig nærhet.
Bare noen tanker..... Tvilende
Loggført

1974 "Fake Jeans" SOLGT...
1966 Rat-look SOLGT...
1982 Autohomes T3 Camper
2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT...

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: september 15, 2009, 22:12:54 pm »

Begynner å bli mye rart med ting som kastes om dagen.
Forslag, sett GIS BORT i annonsa og det gjerne litt før ting MÅ bort grunnet ditt og datt.....
Forumekspressen vil sikkert kunne bidra å frakte dette "søppelet" rundt om i landet for å hindre at brukbare ting blir kastet.
Bud over 3000,- eller så blir det kastet-taktikk funker visst ikke lenger, og om dere faktisk kaster brukanes ting så sett BORTE i tråden og ikke gjør så stort nummer ut av at dere har kasta ditt og datt........
Selv kan jeg kontaktes på PM visst brukbare ting skal kastes så kommer jeg heller og henter det visst det er innen rimlig nærhet.
Bare noen tanker..... Tvilende

Hæ?
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: september 15, 2009, 22:16:31 pm »

X2

ALT er bedre enn att ting/deler som faktisk kan brukast av nokon, vert kasta!

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 15, 2009, 23:11:01 pm »

For min del er jeg mest "imponert" over de "aktørene" som bruker de for meg ukjente salgstriksene "blir kastet" eller "kjøres over" nesten hvergang.

Skjønner jo at dette er greit for deler det flommer over av, men hvordan skulle slike uttalelser kunne fremme et salg?

Jeg har selv ryddet og kastet mange rustne og bulkede dører og skjermer fra nyere type 1...Men nå bra profildører til tidlig oval eller gode originalskjermer skal ødelegges eller hives pga ikke oppnådd (over)pris så skjønner jeg lite...

(Noen ganger er det ironi - vet det!)
« Siste redigering: september 15, 2009, 23:24:55 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 15, 2009, 23:22:41 pm »

Ikke alltid ironi. Når man vil bli kvitt noe NÅ!.. og kun har dårlig erfaringer fra "gis bort" annonser hvor folk kun kaster bort tiden din... og aldri henter delene. Da er ofte skroten det enkleste og minst tidkrevende.

Eksempel: -Prøvde engang og selge 10 stk "ok" pre 67 orginale fremskjermer.. Måtte bort, sa 100,- for alle. Massa mas om bilder, og om jeg kunne levere her og der. Til slutt sa jeg gis bort i løpet av helgen. Fortsatt mas om bilder og frakt fra nye personer... ingen kom og hentet. Da ble det såklart skroten...
er det ikke plass, så er det ikke plass.

Men gull! blir sjeldent kastet... Selv om jeg vet om mange som er tenkelige til det også :-)
Loggført

nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2009, 07:30:02 am »

Skal i hvertfall merke meg hvem jeg ikke skal selge deler til.
Loggført

tlf: 40843606
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #6 på: september 16, 2009, 13:48:24 pm »

Skal i hvertfall merke meg hvem jeg ikke skal selge deler til.

Ikke meg håper jeg....
Loggført

Seaside VW Klubb
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #7 på: september 16, 2009, 17:16:01 pm »

Neida,  du er en av mine yndlingskunder  Gliser
Loggført

tlf: 40843606
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #8 på: september 17, 2009, 22:31:41 pm »

jaggu enig her. Deler kan gis bort til trengende istedet for å kastes. å legge inn en liten annonse koster 0 kr og tar kanskje 5 min og helper andre som har bruk for deler med sååååååååååå mye Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #9 på: september 17, 2009, 22:49:31 pm »

Ikke alltid ironi. Når man vil bli kvitt noe NÅ!.. og kun har dårlig erfaringer fra "gis bort" annonser hvor folk kun kaster bort tiden din... og aldri henter delene. Da er ofte skroten det enkleste og minst tidkrevende.

Eksempel: -Prøvde engang og selge 10 stk "ok" pre 67 orginale fremskjermer.. Måtte bort, sa 100,- for alle. Massa mas om bilder, og om jeg kunne levere her og der. Til slutt sa jeg gis bort i løpet av helgen. Fortsatt mas om bilder og frakt fra nye personer... ingen kom og hentet. Da ble det såklart skroten...
er det ikke plass, så er det ikke plass.

Men gull! blir sjeldent kastet... Selv om jeg vet om mange som er tenkelige til det også :-)

Hender seg det blir mye styr for lite, og da er det en reklame som lyder:
Det enkle er ofte det beste.
I de fleste tilfeller jeg har prøvd å gi bort deler, så har det blitt en haug med skriving på pm, sms, mail, og noen lange minutter i telefon. Noe som heter tid koster penger, så i en ellers hektisk hverdag så er gjennvinningen en enkel plass å gi tinga til!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: september 17, 2009, 22:52:18 pm »

Ikke alltid ironi. Når man vil bli kvitt noe NÅ!.. og kun har dårlig erfaringer fra "gis bort" annonser hvor folk kun kaster bort tiden din... og aldri henter delene. Da er ofte skroten det enkleste og minst tidkrevende.

Eksempel: -Prøvde engang og selge 10 stk "ok" pre 67 orginale fremskjermer.. Måtte bort, sa 100,- for alle. Massa mas om bilder, og om jeg kunne levere her og der. Til slutt sa jeg gis bort i løpet av helgen. Fortsatt mas om bilder og frakt fra nye personer... ingen kom og hentet. Da ble det såklart skroten...
er det ikke plass, så er det ikke plass.

Men gull! blir sjeldent kastet... Selv om jeg vet om mange som er tenkelige til det også :-)

Hender seg det blir mye styr for lite, og da er det en reklame som lyder:
Det enkle er ofte det beste.
I de fleste tilfeller jeg har prøvd å gi bort deler, så har det blitt en haug med skriving på pm, sms, mail, og noen lange minutter i telefon. Noe som heter tid koster penger, så i en ellers hektisk hverdag så er gjennvinningen en enkel plass å gi tinga til!

Evt. skriv att fyrste mann som sender pm etter adresse etc får alt. og att dersom du ikkej vert besvart så var du ikkje fyrst.....
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: september 18, 2009, 01:01:29 am »

denne har liggi der i et år nå og http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8386.0.html blir kasta før snøen kommer . har snakka med ganske mange men ingen har hentet dem , ting blir ikke borte på 5 min selv om det er gratis  Blunker
Loggført

1 up
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: september 18, 2009, 08:25:17 am »

denne har liggi der i et år nå og http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8386.0.html blir kasta før snøen kommer . har snakka med ganske mange men ingen har hentet dem , ting blir ikke borte på 5 min selv om det er gratis  Blunker

Det kan jeg skrive under på! Dynga på Lillehammer fikk MANGE deler fra meg i sommer! Mye som var veldig bra også! Men, det måtte bort innen en gitt dato, og når det ikke ble hentet måtte det bare kastes!
Loggført
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy


CoolCruisers Medlem


Vis profil
« Svar #13 på: september 18, 2009, 08:54:20 am »

denne har liggi der i et år nå og http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8386.0.html blir kasta før snøen kommer . har snakka med ganske mange men ingen har hentet dem , ting blir ikke borte på 5 min selv om det er gratis  Blunker

Enig i den. Poenget er at det er liten vits i å bruke tid, energi og tastetrykk for å fortelle om alt som er kastet og i hvor bra stand det er i.
Loggført

1974 "Fake Jeans" SOLGT...
1966 Rat-look SOLGT...
1982 Autohomes T3 Camper
2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT...

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #14 på: september 18, 2009, 11:13:38 am »

Når man skal gi bort noe gratis. Da er det ofte for at man vil bli kvitt noe som ikke er verdt bryet å prøve å selge pga masse frem og tilbake på mail, pm, tlf etc. Og så må man bruke av sin dyrebare fritid til å vise frem delene. Nå har ikke jeg gått bruk for å kaste så mye enda men noe har det blitt, og senere kommer jeg til å skrive når jeg er i verkstedet og hvis ingen kommer og henter da, ja da blir det dynga. Tida mi er verdt mer enn 100kr timen. Og hvis jeg skal bruke 4timer på å hi bort noe ja da
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 18, 2009, 11:20:25 am »

Ja da taper jeg både tid og penger. Jeg har blandt annet ett brunt setetrekk liggende klar i norgespakke kr 145 som skulle sendes. Jeg har ikke adresse så dem bare ligger der. Dumt spør dere meg. Gi bort markedet er selgers marked. Det er det ikke tvil om. Så kom og hent eller ryk og reis;)
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 18, 2009, 15:27:28 pm »

Pussig egentlig... det som er gratis har de nye eierne veldig godt tid til å hente, mens jo dyrere/sjeldnere det blir desto viktigere er det å få klørne i det kjappest mulig.
Er gratis for billig? Er problemet at "kjøperne" kanskje vil vurdere selv om det er noe vits i å hente noe som gis bort/kastes, ettersom de selv tenker at det ville jeg aldri gitt bort"...
Forstår frustrasjonen når ikke folk kommer, kan kanskje være en idé å donere til nærmeste VW-klubb i mange tilfeller.
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #17 på: september 18, 2009, 16:00:11 pm »

virker som om at de delene som koster mye.. er mer attraktive, enn tilsvarende deler som er gratis ved henting....(i gitte tilfeller seff) la selv ut noe deler gratis nå om dagen, fikk god respons, så da gjenstår det å se om det blir henta da.... har stålconteiner på jobben, så raskt å enkelt å bli kvitt, men synes at det er kjpt å hive delene, hvis noen andre kan gjøre seg nytte av de.. Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Gilbert
Seniormedlem
****
Innlegg: 264
Bosted: Jessheim/Maura



Vis profil
« Svar #18 på: september 19, 2009, 07:30:38 am »

Er så enig i det som blir skrevet om at "tid er penger". Du skal bli kvitt no rimelig kjapt og skriver gis bort, også må du bruke en haug med tid på å svare på mailer, sende flere bilder, bla,bla,bla. Nei, du verden så enkelt det er å kjøre det på fyllinga.
Loggført

1958 vw boble
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #19 på: september 19, 2009, 07:52:48 am »

Jeg kaster mye VW deler, nesten vær uke. Osteaktig
Loggført
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #20 på: september 19, 2009, 08:40:58 am »

Du tar ikke bilder å skryter av det.      Jeg har vel kasta ett tonn med deler opp gjennom åra, menn det skjer i stillhet. 
Loggført

tlf: 40843606
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #21 på: september 20, 2009, 21:37:11 pm »

Får ilt i sjele av å høyra på sånt! Øyerulling Det er uetisk å kaste deler! "okkesom"
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #22 på: september 20, 2009, 22:01:12 pm »

Litt morro å høre fra en som har plass til 9 biler og en moped...
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #23 på: september 21, 2009, 07:38:29 am »

denne har liggi der i et år nå og http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8386.0.html blir kasta før snøen kommer . har snakka med ganske mange men ingen har hentet dem , ting blir ikke borte på 5 min selv om det er gratis  Blunker

Enig i den. Poenget er at det er liten vits i å bruke tid, energi og tastetrykk for å fortelle om alt som er kastet og i hvor bra stand det er i.

Det er ett poeng i det, for da vil kanskje komme og se på ting en annen gang.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #24 på: september 21, 2009, 07:41:23 am »

Litt morro å høre fra en som har plass til 9 biler og en moped...

Jeg hadde nok litt samme filosofien som Tistlo en periode, er det gratis ja da er det bare å hente. Derfor har ikke jeg plass til alt lenger heller og må kvitte meg med noe før noe anna skal inn. Det går til det er fullt og så ser man at man har hauger med ting man aldri kommer til å få bruk for.

Når jeg eventuelt får tid til å rydde kommer jeg til å sette opp en dag som alt ligger klart til å kastes/hentes. Og det som ikke er borte innen dagen..... Rett på dynga.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #25 på: september 21, 2009, 08:53:58 am »

Er det ikke også litt sånn at om man ikke har plass til så mye bør man heller ikke skaffe seg så mye? Eller om man veit at man skal flytte innen en viss tid? Om man har stor plass og skal bo der så lenge man selv vil, da er det ikke noe problem.

Men jeg tipper at det meste som blir kastet er ubrukelige deler, eller 60-talls-deler som det finnes utrolige mengder av. Bare se på Ekebergmarkedet som var i helga. De gode delene blir alltid tatt vare på. Seter og annet interiør har vist seg for mange å være vanskelig å ta vare på. Derfor vil seter og tepper alltid ha en viss "verdi". Fordi det er så lite av det i god stand.

I dag så kjøper mange REPRO fordi de ikke gidder å reise seg i fra stolen og PC`n - det er mye lettere å trykke "legg til handlekurven" og få det på døra noen dager senere. Om noen år, kanskje 10 år, vil mange bytte ut repro med originalvare, da kommer Tistlos garasjeloft til å ha større verdi:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #26 på: september 21, 2009, 14:32:02 pm »

denne har liggi der i et år nå og http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8386.0.html blir kasta før snøen kommer . har snakka med ganske mange men ingen har hentet dem , ting blir ikke borte på 5 min selv om det er gratis  Blunker

Enig i den. Poenget er at det er liten vits i å bruke tid, energi og tastetrykk for å fortelle om alt som er kastet og i hvor bra stand det er i.

Denne kastes om du ikke kommer å henter den snart Gliser


* Das Kolswagen.jpg (65.64 KB, 604x453 - vist 224 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #27 på: september 21, 2009, 21:28:05 pm »

Er fint når noen prøver å gi bort noe...  Øyerulling

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17396.0/topicseen.html
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #28 på: september 21, 2009, 21:30:13 pm »

Er fint når noen prøver å gi bort noe...  Øyerulling

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17396.0/topicseen.html


Faktisk enklere å selge overprisa ting, enn å få gitt bort noe..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy


CoolCruisers Medlem


Vis profil
« Svar #29 på: september 21, 2009, 21:33:48 pm »

denne har liggi der i et år nå og http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8386.0.html blir kasta før snøen kommer . har snakka med ganske mange men ingen har hentet dem , ting blir ikke borte på 5 min selv om det er gratis  Blunker

Enig i den. Poenget er at det er liten vits i å bruke tid, energi og tastetrykk for å fortelle om alt som er kastet og i hvor bra stand det er i.

Denne kastes om du ikke kommer å henter den snart Gliser

Hadde du visst hvor mye jeg jobba Lobo...... Tvilende Blunker
Ser på mulighet for Molde tur til helga. Ofrer om så busstrefffet på Tinn Tvilende
Loggført

1974 "Fake Jeans" SOLGT...
1966 Rat-look SOLGT...
1982 Autohomes T3 Camper
2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT...

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!