mai 04, 2024, 00:21:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nybegynner som undrer seg over et par ting.  (Lest 1435 ganger)
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy


CoolCruisers Medlem


Vis profil
« på: november 18, 2008, 08:46:12 am »

Ville ikke hive meg inn i debatten på en annen tråd her inne, men må si jeg undres over det språket som blir brukt her inne til tider. Sjokkert
Skittkasting og gulping hører ikke noe steds hjemme mener nå jeg!!
De fleste av oss er voksne mennesker som bruker disse forumene til å spørre dumme spørsmål, dele bilder og søke/gi informasjon om hva enn det skulle være.

At det finnes en "hard kjerne" på slike forum er ikke noe nytt, men blir stadig like overasket når diskusjoner tar av og blir belærende, personfikserte og tøvete.
Ønsker å si noen ord om dette da jeg har sett at andre forum jeg har vært aktiv på har gått dukken fordi eier ikke gidder å legge masse tid og energi i et forum som sporer fullstendig av og ligner en msn prat mellom to bittre småfulle fiender.

Mitt første møte med vwnorge var en oppdagelse i seg selv, og gud så mange timer det er blitt med lesing og fornøyelse siden jeg logga meg inn første gang. Gliser
Vil berømme de som tar seg bryet med å "samle oss" her inne og som legger ned en innsats for at vi alle kan dele vår felles interesse.

Noen av oss lurer til stadighet på ting som for dere veteraner er innlysende, og i disse tilfellene så enten la vær å svar, post en relevant link eller gi oss fasiten. Glad
Personlige uenigheter og hva enn dere måtte mene om hverandre hadde det det vært real å ta på telefon, ansikt til ansikt eller rett å slett gi pokker i å uttale seg om.

Bare noen tanker fra en "nybegynner" en tidlig tirsdags morgen..............
Loggført

1974 "Fake Jeans" SOLGT...
1966 Rat-look SOLGT...
1982 Autohomes T3 Camper
2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT...

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: november 18, 2008, 09:21:04 am »

Godt at noen fornuftige drar oss ned på jorda igjen :-)
Slik du beskriver det er slik jeg ønsker å ha det. Desverre så blir det ikke alltid sånn, som oftest takket være at tekst på et forum er verdens største kanal for misforståelser og mistolkning.

Engasjerte er vi hvertfall :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 18, 2008, 10:56:30 am »

Krigen bør vel begrenses til Drag-Stripa!

Provokatører og slike som driver med kjærlig mobbing er det jo 100% av her inne som er,
men så er det noen i tillegg som ødelegger for andre.

Keep it nice.... har selv blitt satt på plass for innimellom være noget ufin, men ikke hatt det til hensikt... man er jo tross alt ikke rettskriving og muntlig fremstillingsevne jeg er best på, så når man hiver ting ut skriftlig så blir det fort feil!

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 18, 2008, 12:17:00 pm »

Mail og tekstmeldinger kan leses i det tonefallet dagsformen, og innstillingen tilsier. Noen ganger blir det helt fullstendig gæli. Er jo klart at noen av trådene her drar litt ut til tider, men er jo ikke lenge siden det var ønske om sånne diskusjoner heller da..  Blunker
De kommer ikke for moroskyld, det må skapes en ekte irritasjon bak. Det tyder jo bare på at folk er ivrige, og bestemt i sin sak. Det ender jo med at man blir litt flåskjeft, men det er jo det som gjør krangelen til glede for alle andre..  Osteaktig
Skal sies at det er når disse trådene dukker opp, at jeg faktisk får hint fra andre her inne om å sjekke ut den og den tråden..
Sånn var det på vw2you også. Alltid noen som brenner bruene sine litt.. Men går vel over?
Tror ikke man skal ta det så ille opp.. Øyerulling Krangler styrker vennskapet...
Petter'n.
Loggført

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 18, 2008, 19:36:32 pm »

Er jo alltid litt trist når en som er ny i gamet kommer snikende med et såkalt "dumt og enkelt" spørsmål. Og det er en stab av veteraner som setter igang å drite ut. Det er helt unødvendig, og vi alle har hatt våre spørsmål oppimellom.
Men det som oftest foregår er jo krangler mellom folk som har krangla før ser det ut som..
er litt kjipt. Men ikke all verden og bry seg om mener nå jeg..
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: november 18, 2008, 20:40:31 pm »

Tråd moderert. Denne begynte saklig, men jeg stopper den før den går for langt. Enkelte innlegg har blitt fjernet. Dersom noen har problemer med det mottar jeg gjerne en PM med synspunkter.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!