Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
|
122
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Skistativ, luftfilter, skrapelist, vindavvisere
|
på: juni 13, 2010, 22:11:39 pm
|
Har da bud på 350,- for skistativ og 500 for vindavviserene. Føler at det mest rettferdige da er at vi avslutter budrunden på disse gjenstandene i morgen (mandag 14/96) kl. 18.00. Forbeholder meg dog retten til å forlenge budrunden med 5 minutter fra siste bud dersom det kommer bud i siste liten. Dere kjenner sikkert til denne praksisen fra nettauksjoner
|
|
|
124
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vann og muligens snegle oppi motoren
|
på: juni 11, 2010, 00:45:37 am
|
Har det skjedd noe mer her...?
Bump of the year award? Men når det er sagt så hadde jeg vann til over traktene på 1835'n hver gang det regnet. Var bare å fyre det. To runder på starteren etterfulgt av vannsprut fra stingeren og vips så fyra motoren. Skjedde sikkert ti ganger på en sommer uten at motoren tok skade av det...
|
|
|
128
|
Bruktbørsen / Deler selges / Skistativ, luftfilter, skrapelist, vindavvisere
|
på: juni 08, 2010, 17:06:07 pm
|
Rydder i garasjen og fant litt stæsj til VW.
Komplett skistativ. Noe overflaterust. Gi bud.
2 stk. Brukte Borg Warner luftfilter med bunn/topp. Mener de er til 48 IDA. Bud.
Nye Bugpack skrapelister til one pieceruter 65-. Bud.
Vindavvisere til -64. Litt ripete etter lagring. Bud.
Har også fire brukte sylindre til 1915. Går i søpla i dag om ingen er veldig ivrige...
Dukker sikker opp flere ting eyterhvert. Bilder kommer så fort jeg er på PC. Kan evt. sendes via MMS/epost.
Fredrik - 452 41 800
|
|
|
132
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kult ratt til boble
|
på: mai 31, 2010, 16:28:02 pm
|
Tror det blir lettere for deg om du spesifiserer litt, særlig hvilken bil og årsmod det skal i. Treratt, skinnratt, 15"14" osv Bare et tips
Ja takk, begge deler Grunnet til at jeg ikke har spesifisert er at jeg er veldig åpen for forslag. Rattet skal i en '65 cal looker, men det betyr ikke at jeg MÅ ha Empi GTV. Lar det stå åpent. VDM kan f.eks. være interessant...
|
|
|
133
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Kult ratt til boble
|
på: mai 29, 2010, 14:16:05 pm
|
Hepp. Er keen på et tøft ratt i bobla. Noen som har noe liggende? Det meste er av interesse, dog er jeg ikke keen på å bruke masse penger på originalt Empi-ratt eller noe slik... Må være litt mer jordnær pris
|
|
|
134
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Nybygging av 1915 :)
|
på: mai 25, 2010, 20:19:22 pm
|
Vedrørende størrelse på forgasser er det mange teorier. Dog er det ikke alltid teori og praksis henger i hop...
Jeg kjøpte i sin tid en 1835 fra en bil på huggeren. Fant aldri ut hva slags specs det var på motoren, men hadde av toppene og kunne konstatere at det var portede originaltopper med originale ventiler og vippearmer. Motoren kom med 2 stk fine 40mm dellorto og fungerte bra. Men etter en stund ville jeg ha på de fine 48 IDA gasserene som sto på hylla. I følge ekspertene skulle dette bli helt overkill og ukjørbart.
Jeg tok derfor med meg motoren til Andre Karlsen og fikk hjelp av han og Kjell Aaen til å bremse motoren. For å gjøre en lang historie kort bremset vi først motoren med 40mm-gasserene. Da bremset den 112hk, hvilket jeg var fornøyd med. Husker ikke moment, men tror det var rundt 165nm.
For moro skyld ville jeg også bremse den med 48mm-gasserene. Vi manglet litt dyser, så de ble dyset med litt ymse. Tror jeg hadde 37mm halsringer. Resultatet var 127hk og 186nm. Konklusjonen får noen andre trekke, men det er hvertfall min erfaring...
|
|
|
136
|
Forum / Cal-look / Sv: Vis oss din CAL-LOOKer
|
på: mai 19, 2010, 01:57:27 am
|
Min nyinnkjøpte '65. T-bars, puma og 5-spoke fra Jøran. Har planer om BRM etterhvert, men synes den kledde felgene såpass godt at det ikke er noen bråhast
|
|
|
137
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: mai 16, 2010, 02:22:17 am
|
Det var det jeg sa. Bare du som kjører som ei kjærring så Josefine blir sur og dau. Voksne damer må piskes litt en gang i blant vet du Jeg skal montere Puma etter Monaco GP i morgen. Ikke umulig at det blir litt cruising utpå kvelden. Broder'n var en tur på Hamar i dag og hentet en rustfri Savannah Beige '67 1500 i dag også. Mulig den blir med på tur også
|
|
|
138
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: mai 14, 2010, 12:37:57 pm
|
Godt å se at du er på veien igjen. Spørs om vi ikke må cruise en dag. Har fått på felger og puma ligger klar i garasjen. Skal monteres på søndag slik at jeg ikke lenger får høydeskrekk når jeg setter meg inn. Blir dress og flagg i knallrød cal looker på mandag
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: mai 05, 2010, 17:41:27 pm
|
Må få ordnet det lageret og fjære - Fredrik ? Vet om panchetta pizza...hehe. Det kan vi nok ordne en dag. Spørs om jeg rekker noe mer denne uken, men kanskje til helgen?
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: mai 05, 2010, 11:25:56 am
|
Kjører du uten den fjæra der går det vel ikke lenge til utløserlageret er borte. Min fjær var defekt og utløserlageret mitt var det stort sett bare filler igjen av. Hos meg lå lageret på hele tiden og etter hvert kom det vemmelige lyder når jeg trykket inn clutch. Hele lageret mitt var slitt bort, var kun litt metall igjen. Merket dette lett ved at motor dro tyngre hver gang jeg trykket inn clutch.
Da har nok lageret vært dårlig fra før. Det er bare et kulelager, og det skal vel strengt tatt tåle å gå rundt en stund før det tar kvelden. Men skal se om ikke det fungerer greit med en annen type fjær, slik at Morten slipper å pelle fra hverandre girkassa si
|
|
|
143
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: mai 05, 2010, 00:34:45 am
|
Da fikk vi fyr på bilen til Morten igjen. Børste pluggene, justere tenning og koble pluggledningene riktig gjorde susen. Takk til Tor og Aleks også for hjelp. Her er et bildebevis på at vi har vært ute å kjørt litt
|
|
|
146
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: mai 03, 2010, 15:41:04 pm
|
Hvis du suger i slangen som står på klokka kan du se om plata vrir seg nedi fordeleren(når fordelerlokket er av) gjør den det er den sannsynligvis i orden. Har du prøvd dette eller bare antar du?
Burde vel strengt tatt starte selv om klokka er defekt? Så lenge motoren for strøm og bensin og tenninga ikke er stilt helt på trynet så skal bilen starte, om enn med litt host og hark. Jeg mistenker fremdeles coilen, selv om den er ny...
|
|
|
147
|
Forum / Cal-look / Sv: Vis oss din CAL-LOOKer
|
på: mai 03, 2010, 15:30:05 pm
|
Har fulgt med på mange slike diskusjoner i mange år og konklusjonen er vel rimelig klar at det ikke finnes EN oppskrift for hva som er en cal-looker. JHU sin tegning er flott på den måten at den viser de forskjellige variasjonene utifra tidsepokene "stilen" har gått og går gjennom. Det er rimelig kort avstand fra ene stilarten til den andre og dermed blir det vel mer opp til hver enkelts oppfattelse og attitude og "feel" når dem ser en bil. Ta den over f.eks... Personlig synes jeg ikke at den har så mye attitude, men den har mye av detaljene som "kreves" av en looker (i riktig tidsepoke for sammenligning vel å merke). Men det er skal heller ikke mer til enn hvite dekksider og takgrind så er dette en bra resto looker :-) eller var det rat-resto-cal?
Mer utprega stuk og fucs så havner du plutselig inn under en annen tidsepoke for samme(?) stilart igjen...
Kanskje ikke en helt konkret oppskrift, men jeg synes ikke det er så diffust som mange skal ha det til heller. Det er såpass klare skillelinjer mellom tidsepokene at det er lett å skille en cal looker fra en cal looker. Den originale cal look stilen er definert sort på hvitt i bokform. 80-talls lookere er strengt tatt ikke cal lookere selv om de blir omtalt som det. Det er stor forskjell på en cal looker og en bil som er bygget i california Men nå ødelegger jeg tråden med nok en cal look debatt. Beklager dette...
|
|
|
148
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: mai 03, 2010, 14:35:14 pm
|
Fredrik! Det hadde vært knall, hadde satt utrolig pris på det! Jeg bor på Frogner, pling meg opp på mob : 92817564 så kan jeg guide deg frem (Like ved Bøgdøy Allè) Surf. Ja, er jo lenge siden sist nå. Skal se litt når jeg er klar. Bobla står på jekken og venter på ny trommel, men har en bil til jeg kan bruke om jeg ikke får den på veien i dag
|
|
|
149
|
Forum / Cal-look / Sv: Vis oss din CAL-LOOKer
|
på: mai 03, 2010, 14:28:16 pm
|
er ikke sikker jeg, bare regna med det har ikke sveisa igjen hullene, har bare ikke montert listene enda.. Vil tro den går under resto etterhvert som fangere, lister og takgrind kommer på... Grøss
|
|
|
|