mai 09, 2024, 02:55:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oppussing av min første bil "Olga"; T2a 1972.  (Lest 34805 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #30 på: januar 10, 2010, 13:01:20 pm »

Ja batteriet er viktig! Få det inn ivarmen og sett det på lading ei god stund
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #31 på: januar 10, 2010, 19:04:49 pm »

batteriet er det nok ikke. Det er helt nytt. Før det har jeg prøvd med nyoppladet batteri, så det er nok ikke der feilen ligger..
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: januar 10, 2010, 19:11:50 pm »

Dersom du høyrer klikket frå innslaget og det fortsatt ikkje sjer noko så minner det meg om for lite straum, eller att startaren er full av rust og irr.. Men du har jo straum bak og du har rensa heile startaren så då veit ikkje eg kva som er problemet.. Det enklaste er nok å finna seg ein an startar.. Men det er kanskje litt for enkelt? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #33 på: januar 11, 2010, 18:25:41 pm »

I dag har jeg fått montert støtfanger forann, satt inn nye pakninger i baklyktene og drevet litt rustforebyggende arbeid på undersiden..

Her er noen flere bilder:
Bilen er jo nesten startklar nå  Rekker tunge

* 1.jpg (63.11 KB. 667x1000 - vist 295 ganger.)

Første strøk grunning på fanger bak..

* fanger.jpg (32.02 KB. 1000x667 - vist 235 ganger.)

Her er en gulvplate sveiset inn.. mange fine strøk med farge som gjemte seg under det øverste laget.. det resterende får jeg slipe ned til uken.

* gulv.jpg (93.03 KB. 1000x667 - vist 288 ganger.)

Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #34 på: januar 17, 2010, 23:21:52 pm »

Da har jeg fått jobbet litt på bilen i helgen. Det er ganske dumt at sveiseapparatet ikke fungerer for da får jeg ikke gjort meg ferdig med de siste bitene som skal på plass Trist Men jeg har brukt tiden til andre ting.. Jeg har fått slipt ned hele gulvet.. tok meg rundt 5 timer alt i alt!! Fikk også lagt et strøk med Owatrol på det nå i kveld, så da håper jeg på at det er tørket til i morgen. Ellers har jeg fått tatt et tredje strøk på fangeren, så da begynner den å nærme seg ferdig! Etter tips her i tråden, fikk jeg lirket innmaten av en volleyball inn mellom ventilasjon og front og pumpet opp.. Jeg var spent på om det ville fungere, men sannelig! Boink! og der var den største bulken borte. Der hvor bulken møter kanten oppe og nede er det fortsatt litt som gjenstår.. det må eventuelt bankes ut eller bruke en sånn utbulkedings Blunker Jaja. fornøyd med at balltrikset fungerte hvertfall.

Jeg har også fått tilbragt en del tid med starmotoren.. Bygget den ut (for tredje gang) og tatt den fra hverandre. Jeg trodde problemet var magnetbryteren så jeg fikk en "ny" av en venn. Denne var litt ødelagt i toppen så jeg måtte bytte lokket på den med min gamle. Da alt var loddet sammen og gjort klart satte jeg den inn i starteren igjen og testet.. den virket! Men kunn 4-5 ganger og så sluttet den å virke igjen.. når jeg ristet litt på tannhjulet og dro det ut, virket den igjen. Jeg har altså funnet problemet. Magnetbryteren går ikke langt nok tilbake etter å ha slått inn. Dvs. den trekker ikke ordentlig når den får strøm. Den må omtrent 5 mm tilbake for at den skal trekke. Det er altså en slitasje i startmotoren som gjør at den ikke kommer til riktig startposisjon etter å ha vært i bruk. Jeg kan ikke se noe synlig slitasje, men siden det er snakk om så små marginer er det vanskelig å gjøre noe med det.. Det blir vel en ny starter da..

Jeg fikk dratt bilen igang på fredag for å la den gå litt. Kjørte en liten runde uten skyvedør, hull i tak og gulv. Motoren går som en klokke hvertfall! Godt å høre lyden igjen  Rekker tunge

Her er noen bilder:
Her er fronten bulket ut

* IMG_0535.jpg (39.11 KB. 1000x667 - vist 256 ganger.)



* IMG_0536.jpg (22.61 KB. 1000x667 - vist 213 ganger.)

Lokket som jeg byttet på magnetbryteren

* IMG_0546.jpg (21.9 KB. 1000x667 - vist 200 ganger.)

Pilen viser den delen som ikke trekker når den står helt ute..

* IMG_0539.jpg (24.27 KB. 1000x667 - vist 200 ganger.)

Slipemaraton

* IMG_0553.jpg (49.08 KB. 1000x667 - vist 251 ganger.)

Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #35 på: januar 26, 2010, 17:05:00 pm »

En uke har gått. Jeg har fått jobbet litt på bilen de to siste dagene. Sveiseapparatet fungerer igjen Glad så det styrker arbeidsmotivasjonen en del! Har fått gjort meg ferdig med all sveising i gulvet inne. Det ble til at jeg skar ut mine gamle sveisestykker fra i høst og gjorde alt på nytt. Denne gangen kant i kant! Er glad for at jeg gjorde dette nå, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gjorde det senere  Blunker Har fått slipt ned gulvet helt. Hatt to strøk med owatrol på og første lag med grunning er også i boks. Nå må det bare tørke.. Synes det ser ganske lovende ut med hvitt.. her er noen bilder

Sliping..skal si det samlet seg mye støv.

* IMG_0556.jpg (69.08 KB. 1000x667 - vist 213 ganger.)

Nye gulvstykker sveiset inn

* IMG_0566.jpg (45.81 KB. 1000x667 - vist 247 ganger.)



* IMG_0567.jpg (52.36 KB. 1000x667 - vist 229 ganger.)


Første strøk med grunning:

* IMG_0597.jpg (47.04 KB. 1000x667 - vist 258 ganger.)


Har også gått til innkjøp av en ny starter Osteaktig må bare bygges inn.. Da håper jeg det skulle løse problemet.

* IMG_0572.jpg (49.13 KB. 1000x667 - vist 252 ganger.)

Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #36 på: januar 26, 2010, 17:18:09 pm »

I går begynte jeg å skjære ut og fjerne rust mellom skyvedør og bakre hjulbue. I dag fikk jeg tilpasset og sveiset inn den nye biten. Er deilig å se at rusthullene sakte men sikkert blir færre Glad

Slik så det ut, ikke alt for mye, men nok til at det må vekk!

* IMG_0569.jpg (34.72 KB. 1000x667 - vist 238 ganger.)


Tettet også et lite hull i kanalen på baksiden:

* IMG_0575.jpg (29.08 KB. 1000x667 - vist 222 ganger.)


* IMG_0577.jpg (25.36 KB. 1000x667 - vist 242 ganger.)


Grunnet overflatene i går:

* IMG_0579.jpg (28.68 KB. 1000x667 - vist 247 ganger.)


I dag var det tilpasning av den nye plata som sto for tur:

* IMG_0580.jpg (34.43 KB. 1000x667 - vist 218 ganger.)


og litt sveising:

* IMG_0590.jpg (29.7 KB. 1000x667 - vist 235 ganger.)



* IMG_0593.jpg (23.62 KB. 1000x667 - vist 218 ganger.)


Fikk lappet et lite hull i den ytre kanalveggen i samme slengen:

* IMG_0599.jpg (39.85 KB. 1000x667 - vist 238 ganger.)


Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #37 på: januar 26, 2010, 17:30:19 pm »

 Glad Dette var flotte greier! Nye golvreprasjonen var jo 100% bedre enn den fyrste! Du kjem nok ikkje til å angra;)

Og med skjermane og kanalane ferdige so er det vel ikkje mykje rust att vel?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #38 på: januar 26, 2010, 17:37:19 pm »

Nei nå er det ikke mye rust igjen.. er noen småhull som må lappes i kanalene på høyre side, men ingen store opperasjoner.. så det er jo mest finpuss igjen Blunker
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #39 på: januar 27, 2010, 19:02:22 pm »

Ny dag og et skritt nærmere. I dag har jeg fått sprøytet hele undersiden av bilen med "Ferromax rustkiller" som jeg har meget god erfaring med. Denne fabrikanten burde jo være kjent her på forumet, men legger alikevel til en link. De har nemlig begynt med nettbutikk og selger i mindre kvantum, noe de ikke gjorde tildligere..

http://www.mamut.net/nettkurven/default.htm

Jeg har også fått satt inn den nye starmotoren, og den starter som en kule, vær gang!! Det var deilig å bli kvitt følelsen av å måtte dytte den i gang hver gang jeg skulle ut å kjøre!! Blunker Ellers har jeg lagt et andre strøk med grunning på gulvet, slipt ned støtfanger som nå er klar til siste strøk, prøvemontert skilter og nytt volkswagen skilt bak Glad

Er veldig fornøyd med å ha en bil som starter i hvertfall! Får se hva morgendagen har å by på..

Ferromax'en

* ferromax.jpg (59.04 KB. 1000x667 - vist 235 ganger.)


Gulvet fikk et andre strøk med grunning:

* gulv.jpg (16.99 KB. 1000x667 - vist 227 ganger.)


ting begynner å komme seg.( Høyre lykt finnes den også Blunker )


* bak.jpg (56.83 KB, 1000x667 - vist 264 ganger.)
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #40 på: januar 27, 2010, 19:53:19 pm »

Fet tråd! Bra jobba.

På bildet "IMG_0599.jpg" ser det ut som du har sveisa igjen hele falsen (om det er det det kalles)?
På split er det iallefall et skjøte der..
Kanskje ikke så farlig for deg, tenkte bare si ifra.
Loggført

1957 Type 2
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #41 på: januar 27, 2010, 20:01:06 pm »

jo takk.
Ser hva du mener, hvis det er overgangen (lodrette sveisen) fra den høyre ytre veggen til den nye plata mot hjulbuen.. Jeg var klar over det, men gjorde det på den måten.. visste ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det annerledes.. er alltids en mulighet til å skjære inn der. tar jo gjerne imot tips Glad

slik som denne tenker du på? (ikke min buss)

* false.jpg (20.1 KB. 577x600 - vist 246 ganger.)

« Siste redigering: januar 27, 2010, 20:06:00 pm av lungodrom.org » Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #42 på: januar 28, 2010, 19:53:24 pm »

Den mest vanlege starterfeilen er på akslingen frammom starter og innslaget, som den vesle tannhjulet går på. (Tannhjulet som er fjørbelasta attende, går tregt eller vil ikkje heilt fram...vask og rens og smør opp her er nøvendig) Starteren vil ikkje gå dersom innslaget ikkje klarer å setta "lilletannhjulet" skikkeleg heilt fram. Sett starteren i ei skrustikke og koble opp grov pluss frå batteriet til grov + på innslaget. så grov - frå batteriet til gods. ein vanleg ledning frå pluss-stikkeren på innslaget til pluss på batteriet når du skal teste. Dersom du har fått renska oppatt og smørt skikkeleg på dsse delene, vil starteren i dei fleste tilfella virke att.
Loggført
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #43 på: januar 28, 2010, 23:28:17 pm »

ja. takk for tips. Jeg vet ikke om det er helt det som er problemet. Starteren virker jo (dvs. tannhjulet går ut når jeg kobler den opp), det er ikke der feilen ligger tror jeg. Jeg tror feilen ligger i samarbeidet mellom magnetbryteren og starteren. Magnetbryteren virker også alene, men når den kobles til går den kunn noen ganger. Dette resulterer i at tannhjulet ikke kommer ut fordi magnetbryteren ikke beveger seg, ikke fordi den er dårlig smørt. Er ganske vanskelig å forklare dette... jeg er ingen mekaniker og er helt ny i gamet, men dette er min konklusjon etter mye rens, utallige forsøk, undersøkelser og tester..

Den nye starteren fungere hvertfall  Osteaktig, men kommer nok ikke til å kvitte meg med den gamle.. den kan jo bli et lite forskningsprosjekt når jeg har mye fritid Blunker
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #44 på: januar 28, 2010, 23:40:44 pm »

Dagen i dag har gått til litt småplukk på bilen. Har fått smørt litt fugemasse/karosserilim? i steder der plater ligger inntil hverandre (f.eks der hvor ytre kanalvegg møter øvre del av karosseri og der indre kanalvegg møter gulv..). Har fått lagt et tredje strøk med lakk på gulvet. Begynner å bli ganske hvitt nå Blunker Har gjort klart feste til batteri som skal sveises inn i morgen, og begynt å montere diverse som har blitt demontert i løpet av tiden.. I morgen tenkte jeg kanskje å sprøytelakkere siste lag på støtfangeren bak. Har aldri brukt sprøyte før så jeg tenkte jo at støtfangeren er et fint sted å begynne Blunker Er det noen som har noen bra nybegynner tips. Går det å sprøyte arcanol blank? Hvis ja må den vel tynnes ut, og evt. med hva? jaja. Vi får se hva morgendagen bringer.
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #45 på: januar 30, 2010, 13:48:18 pm »

Fikk gjort litt småtterier i går. Jeg fikk bl.a laget meg et lite hendig verktøy for å dra ut noen bulker i fronten. Jeg fikk også prøvd det ut og konstantert at det fungerte bra  Glad Jeg begynte også å rydde hele bilen innvendig, og tok ut gammel isolasjon mellom kickpanelene og fronten.. mye gammel glava der.. Jeg klør bare ved tanken på det...  Får se om gulvet får et siste strøk i kveld, men det kan nok hende jeg utsetter det til i morgen.

Her er mitt nye verktøy. Hodet på bolten punktes til det som skal bulkes ut. Kan enten "rykkes" eller trekkes ut.

* bulk.jpg (34.55 KB. 1000x667 - vist 262 ganger.)


Her i aksjon:

* front2.jpg (33.64 KB. 1000x667 - vist 243 ganger.)


Har fått ut det meste av bulker i fronten nå. Er en deformasjon i nedre område som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal  få ut..

* front.jpg (48.09 KB. 1000x667 - vist 267 ganger.)


Mye glava som passet inn der!

* glava.jpg (36.64 KB. 667x1000 - vist 230 ganger.)

Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #46 på: januar 30, 2010, 17:01:51 pm »

Det var eit hendig verktøy ja! Håpar ikkje du har tatt patent på det Blunker

Den andre kjente varianten er jo å punta på ein spikar, og bruka ein klossa og hammar og trekka ut spikaren og bulka med..

Det kan det hende du kan bruka på dei to bulkene i nederste kanten? Du får jo meir kraft når du kan bruka hammarmetoden framfor å måtta trekka rett ut i friluft

Men du gjer ein god jobb! Vert kjempeflott denne bussen her Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #47 på: januar 30, 2010, 18:04:41 pm »

Ja det er også en mulighet. Patent er det ikke på den, ennå   Blunker Spirkertrikset er jo også et godt alternativ. Vet ikke helt om det vil fungere på den nederste bulken da denne er større en den ser ut til..:

Bulken går fra knekken på venstre side til knekken på høyre side. Det hele er trykket litt inn, men jeg vet nøyaktig hvor langt ut den skal være originalt heller, så det er litt vanskelig..

* IMG_0635.jpg (47.6 KB. 1000x667 - vist 199 ganger.)

Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #48 på: januar 30, 2010, 18:48:01 pm »

Du kan jo bruka to sånne verktøy du har å sveisa fast under endane på krysset i midten, så må du legga deg ned, spenna beina på fangaren og dra alt du kan med begge never Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #49 på: februar 02, 2010, 16:44:50 pm »

Noen dager har gått og jeg har fått gjort noen små skritt. En ting jeg gleder meg over er å være ferdig med rustsveisingen (for denne gang).. Jeg sier meg fornøyd med det jeg har gjort av forebyggende arbeid og begynner å "lukke" sårene de neste dagene. Blir litt grunning, sparkling, sliping og lakking.. Ingen hellakkering! Jeg vil ha bilen som en bruksbil/reisebil så en hellakkering gjør den mindre "brukervennlig" i mine øyne. Men en dag skal hun nok få en ny kåpe ;-) Jeg har fått seveiset igjen de siste hullene i kanalen på høyre side. Og lukket noen hull i fronten. Ellers har jeg begynt å skru tilbake noe av den gamle innredningen. Noe blir nytt. Jeg holder på å tenke på hvordan det skal bli. Siden bilen var utrustet som camper før jeg fikk den er det mye som er der allerede. Derfor vil jeg ikke gjøre store forandringer med det første da dette vil føre til betydelig mere arbeid..

Det er mye småting som stadig dukker opp som ikke er så mye å skrive om.. allting tar tid!!

Her måtte skjæres ut litt gammel rust.. (hullene er til hengslen, slik at man kan låse døra med hengelås :p)

* IMG_0649.jpg (31.95 KB. 1000x667 - vist 239 ganger.)

Meget originalt - her:

*  057.jpg (66.52 KB. 600x450 - vist 214 ganger.)

Tilpasning av nye deler. Fikk med meg falsen denne gangen Blunker

* IMG_0652.jpg (21.84 KB. 1000x667 - vist 241 ganger.)

Litt rust under kanalen. Byttet det markerte feltet med ny tilpasset plate.

* IMG_0654.jpg (55.78 KB. 1000x667 - vist 231 ganger.)

Stemningsbilde.. sveising i baterigulv.

* IMG_0670.jpg (31.42 KB. 667x1000 - vist 246 ganger.)

Fikk prøvd ut hvordan fronten ser ut med VW merke.. synes det så ganske bra ut allerede, til tross for den litt medtatte fronten Glad

* IMG_0664.jpg (61.92 KB. 1000x667 - vist 291 ganger.)


Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #50 på: februar 13, 2010, 21:48:24 pm »

Enda en uke har gått. Jeg har ikke hatt tid tidligere denne uken, men fikk gjort noen småting i dag. Jeg er nå ferdig med siviltjenesten og skal derfor flytte bilen hjem til hurumlandet til uken. Er derfor en del ting som må gjøres før jeg kjører hjem. Planen er å få bygget ferdig innredningen i løpet av mars og så dra på en liten eurotrip frem til sommeren. Første stop blir hos noen venner i Tyskland der bilene skal gjøres klare til Maikäfertreffet i Hannover..

Jeg har bestemt meg for å ta ut all den gamle innredningen og lage min egen. Jeg har derfor brukt dagen til å ta ut og demontere det som var av gammel innredning i bilen. Jeg kommer til å beholde vask/og kokeplater men bygge nytt skap osv. Det blir kokeplater/vask med skap, under første sidevindu bak førersete (Er det noen som vet om man kan få skyvevindu som sidevindu, ikke louvre vindu?). Jeg tenker å bygge en benk/seng mot tankveggen, med sånne klapphengsler (rock´n roll bed).  Ellers blir det å isolere vegger og gulv, sy gardiner og trekk til setet og gjøre bilen campingklar. Ja det gleder jeg meg til.

Har også grunnet alle "åpne sår" + grill i front. Fikk satt inn skyvedøren også + rettet ut og sveiset igjen noen hull neders til venstre kant. Nå må jeg bare få på vinterdekkene så begynner Olga å bli klar til hjemreise Blunker Kjørte en liten prøvetur i dag Osteaktig


« Siste redigering: februar 13, 2010, 21:55:22 pm av lungodrom.org » Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #51 på: februar 13, 2010, 21:52:02 pm »

og noen bilder fra dagen:

Gammel innredning:

* IMG_0683.jpg (34.17 KB. 1000x667 - vist 203 ganger.)


Foreløpig ingen ny, alle muligheter åpne:

* IMG_0689.jpg (36.34 KB. 1000x667 - vist 206 ganger.)


Grunning:

* IMG_0752.jpg (44.97 KB. 1000x667 - vist 236 ganger.)


Lufting av fartøy..

* IMG_0750.jpg (56.04 KB. 1000x667 - vist 243 ganger.)



Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #52 på: februar 15, 2010, 21:27:03 pm »

Nå har jeg fått montert det meste som trengs og monteres før avreise. Synes det er litt morsomt hvor forskjellig bilen ser ut forann og bak.. T2 a vs T2 b.. Baken ser ganske strøken ut, mens fronten nærmer seg rat look! Det liker jeg Glad Her er noen bilder fra dagen:

Fikk prøvd meg med lakksprøyta på den bakre fangeren. Fungerte veldig bra og jeg ble fornøyd med resultatet:

* fanger.jpg (38 KB. 1000x667 - vist 190 ganger.)



* lakk.jpg (33.15 KB. 1000x667 - vist 203 ganger.)


Fronten T2 a :

* front.jpg (59.67 KB. 1000x667 - vist 230 ganger.)


Baken T2 b:

* bak.jpg (42.28 KB. 1000x667 - vist 228 ganger.)


 Glad

Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #53 på: februar 15, 2010, 21:31:56 pm »

Detta ser veldig bra ut! Glad

Men du må få vekk den fyslege ventilen på skyvedøra!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #54 på: februar 15, 2010, 21:36:42 pm »

Hehe.. ja! Er enig i at den ikke akkurat pen.. Får se om jeg tar det i neste etappe.. Har egentlig sagt meg ferdig med sveising for denne gang, da jeg ikke har noe eget  sveiseapparat og forlater verkstedet der jeg har vært.
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #55 på: februar 15, 2010, 21:39:19 pm »

Men det er vel kanskje greitt med ein lufteventil i døra, du som skal på solang tur! Glad Du får ein fin tur til tyskland ivertfall!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #56 på: februar 15, 2010, 21:46:25 pm »

Jada.. er jo snart sommer nå så da skader det ikke med litt frisk luft Blunker
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #57 på: februar 16, 2010, 17:40:33 pm »

I dag fikk jeg omsider fjernet noe som jeg lenge har villet gjøre.. Helt siden jeg oppdaget denne merkeligheten. En tidligere eier har nemlig lagt inn en temmelig merkelig forhøyning på bakhjulene.. Det er rett og slett bare et stykke firkantrør som er plasert mellom støtdemper og festet nede! Det kan umulig ha vært godt for bilen og jeg håper bare den ikke har hatt dette i all sin tid.. Jeg krysser fingrene og håper drivakslen ikke har tatt alt for stor skade av dette.. 

Her noen bilder.

Slik så det ut, kan ikke tenke meg at dette er lovlig..

* 2.jpg (31 KB. 450x600 - vist 251 ganger.)


Mellomrommet er fylt med skiver.. meget kreativt.

* 3.jpg (10.94 KB. 600x450 - vist 194 ganger.)


og enda flere skiver.

* 1.jpg (9.7 KB. 600x450 - vist 190 ganger.)


Jeg har mange skiver nå hvertfall, det er fint. Patenten er til salgs hvis noen er interessert Glad

Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #58 på: februar 16, 2010, 19:02:51 pm »

Er dette eit forsøk på å montera for korte demparar?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #59 på: februar 16, 2010, 19:52:11 pm »

kan jo se sånn ut, men tror demperne er originale. De er i hvertfall ikke for korte..
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!