Da fikk jeg tatt litt bilder av 59 modellen. + noen av 62. https://www.dropbox.com/sh/574zpij3p7zjw8x/AAD2IvbPdiJjz5Xk9j7yrr9va?dl=0 Det som er av rust kan fikses med en sandblåser på ein kveld og to. Bilen er restauret av forrige eier og lakkert i garasjen hans. Har også "snowflakes" baklykter. Hvis noen vil ha mer bilder eller detaljerte så send meg en PM eller Mail. Original fargen er egentlig Mango Green. Har sertifikatet fra fabrikk. Planen var og få den lakkert i den og sette inn det nye interiøret. Men mangel på lagrings og mekke plass så har jeg ikke lyst den skal stå ute ein vinter til. Nye setetrekk og dørpanel er brunt med hvit kant. Taktrekk er lysebrunt og teppet er i denne fargen: http://www.newtoncomm.co.uk/cars/vw-beetle/model-106/carpet-and-boot/2403-products-2403/
Dette har sikkert vert oppe 100 ganger før. Skal igang å senke bobla. Har ikke gjort dette før. Har en ny-overhalt puma som jeg også har montert senke spindler på. Skal også senke den bak 1 hakk.
Så linker til DIY og youtube filmer mottas med takk.
Bare innpresset er riktig er ikke det noe problem. 7" bak med ET på ca 0 funker het topp på boble med korte aksler. Foran med 5" felg bør vel ET ligge mellom 20 og 35 et sted. Men hvorfor akkurat whitespoke??
Hmm... tanken slo meg når jeg holdt på med mine gamle Tamiya biler. Så også en som laget en copi av en Sand Scorcher. (ikke den som ble bygget til Tamiya) Men tror det må bli Chrome Spoke hvis det blir aktuelt. Se om eg finne noen bilder. Kanskje finne en ny look.
Noen som har Chrom/White spoke 5x205 på Boble? Eller bruker folk dette kun på Buggy og Baja? Tenkte på 5x15 up front og 7x15 in the back! Noen som har tips og bilder av dette ?
Er på jakt etter en plass å ha og skru på bobla/boblene. Har to stk nå men vurdere å selge en og konsentrere meg om en bil. Er tidligere bilmekaniker og jobber nå som engineer i oljå. Har masse verktøy fra bilmekaniker tiden Ellers e eg stue rein og ryddig.
Delte meninger her ser jeg. Snakka med en kjenning som har dreve med luftkjølt i en mannsalder i California og driver og kjøper og selger biler der borte. Han annbefalte Webers eller noen nye Decade forgassere. http://www.decadeparts.com/carburetors.html
Her er link til siden til han jeg kjenner ( dukker opp noen bra luftkjølte her innimellom) http://www.rpmotorcars.com/
Vurdere salg av mine biler eller byttes i bra 1303. Bil 1 : 1962 original, men med 1600 motor og bygd om til 12V. Bra brukstand. Og er tectylbehandlet for noen år siden. Må ha EU. Forgasser må renses og justeres. Bilder : https://www.dropbox.com/sh/e54md9950p98lv9/-rYnrBZ0Ej
Bil 2: 1959 som er pusset opp av forrige eier for ca 10 år siden. Denne er også tectylbehandlet. Har handlet inn nytt komplett interiør til denne. Teppe fra http://www.newtoncomm.co.uk/home/ , Taktrekk fra TMI, sete trekk og sidepanel fra http://www.groupharrington.com/en Har begynt å ta ut teppet og litt interiør. Men er kjørbar som den står. Bilen er reg i 59, men er en 60 modell. Kommer bilder seinere, men har ein liden Youtub film