november 10, 2024, 21:40:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor-bremsebenk, Stuska :-)  (Lest 96098 ganger)
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #180 på: juni 29, 2012, 16:19:17 pm »

Var en tur Hos Erik og testet i benken hans i går, etter mitt syn så fungere denne benken men tilbehør kjempefint. Tror det blir flere turer dit. Noen pull i benken avslører fort om din motor er optimalt justert eller ikke. I tillegg har JEE bra kompetanse på luftkjølt Vw, som kommer godt med dersom resultatet ikke er som ventet.
Anbefales!
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #181 på: juni 29, 2012, 18:39:38 pm »

Takk takk  Osteaktig

Var litt skeptisk til "bilcross" motor. Men det viste seg jo være en knakende fin 2 liter. Som faktisk var tett!

Husker ikke helt rpm her jeg sitter nå. Men,
115hk
151nm

Så og si std 2 liter topper (høvlet og portet eksos), hjemmelaget grenrør, 44mm Fajs. Over 300 graders nedjustert kam. Og flate stempler (dvs uten kulp).
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #182 på: juli 31, 2012, 21:38:50 pm »

Gratulerer så mye til Speed-demon. Bremset 2,3'n i dag.

196hk@6775
224nm@5473

Tipper det er en som gleder seg til SCC  Gliser
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #183 på: juli 31, 2012, 22:35:15 pm »

Grattis Jens !! Få den i bilen å få veid den Kult
Loggført

Speed is no substitute for direction
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #184 på: juli 31, 2012, 22:38:26 pm »

Wow, hva gjorde dere etter at jeg dro..?
Gratulerer med fine tall!
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #185 på: august 01, 2012, 19:12:12 pm »

Mer dysing..

Fjerning av viftereim +9 hk
Fjerning av potte og på med stinger +11 hk



Sliti litt med en 2275 wedgeport i dag. 48 Dellorto med overspyling. w125. Fikk den ikke til å ta til seg bensin under 3000 rpm. Var oppe på 80 lavfartsdyser... Lean. Endte med at vi tok hele dysa.. Og kjørte bare med holderen. Fortsatt lean.  Er 42mm ventiler og 40 halsring. Går fint som snus på høyere turtall.

Når tolmodigeten tok slutt limte vi inn ventilseter i halsringer for å få bedre vakum. Strupet den ned til 35mm. Voila. Den tok til seg bensin.

Har ikke drevet så mye med Dellorto før, Men stusser på at den må ha så små halsringer. Sjeldent slike problemer med Weber...
Loggført

vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #186 på: august 05, 2012, 09:06:23 am »

Jeg har aldri skrudd dellorto, men er kansje flottørhøyden litt lav slik at den må ha mer sug på lavt turtall for å fungere???

Morsom lesning i tråden din Jee :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #187 på: august 05, 2012, 18:32:06 pm »

Flottørhøyden var på 7mm når vi begynte. Og ble endret til 5mm uten noen form for bedring.

Nye halsringer ligger i posten og blir prøvd til uka. Håper bare ikke det går så veldig ut over toppeffekt.  Gliser


Jeg har aldri skrudd dellorto, men er kansje flottørhøyden litt lav slik at den må ha mer sug på lavt turtall for å fungere???

Morsom lesning i tråden din Jee :-)
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #188 på: august 09, 2012, 22:20:12 pm »

Da var nye, mindre, halsringer testet. Uten videre hell. Går for magert på lavt turtall med spytting og glødene topper som resultat. Vil ikke dra til seg bensin (det er ikke feil på emlusjonsrørene). Over 4000 rpm går den fint som snus. Og gir med Overspyling 48mm dellortos 136 hester. Toppeffekten endret seg ikke med mindre halsringer.

Monterte så på noen brukte 44 webere med 36mm halsringer. Med F2 175luft, 160 bensin og 60 lavfart. Og motoren oppførte seg perfekt. Etter litt dysing (F2 175luft, 140 bensin og 50 lavfart) havnet forbrenningen der jeg ville. Og joggu meg ga den ikke 5 hester mer enn med Dellortoene  Osteaktig  .

Pussig nok vil ikke denne motoren varve mer enn 5700 rpm før den daler. Trodde w125'n skulle være litt mer spenstig enn det. Men nå er det ikke jeg som har satt den sammen. Så vet jo ikke hvordan den ser ut innvendig.

Blir å se i en svart 58 ragtop, på stripa, på SCC.
« Siste redigering: august 09, 2012, 22:23:58 pm av Jee » Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #189 på: august 09, 2012, 23:05:47 pm »

Kjempe Erik,,,, nostalgitrim ....benken får vel neppe noe å bryne seg å her .....

Mvh
« Siste redigering: august 09, 2012, 23:08:43 pm av Sonic » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #190 på: august 09, 2012, 23:47:07 pm »

Neida. Belaster ikke stort. Men er moro lell.  Osteaktig
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #191 på: august 10, 2012, 18:32:24 pm »

Jeg har tilgode å høre on noen som har fått dellorto med overspyling til å fungere godt både på topp og bunn.
Men jeg hører gjerne om dem som har fått det til  Glad
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #192 på: august 12, 2012, 21:53:49 pm »

hei
laget en 2.6 ltr med 48 fullfart bremset ca 200 hos ringstad så de funker noen ganger
men driver nå med en 2,8 ltr type 4 bare buldrer og smeller nede men funker fint oppe må lissom ruse den rein
har 200 luft 180 besnsin 60 lavfart
men vi manglet 4 like emusjonsrør så her er det forskjell på høyre og venstre side har det noe å si??


Mvh AR
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #193 på: august 12, 2012, 23:12:12 pm »

mange tetter også fullfart dysene og bruker dem som vanlige 48 gassere!
funka fint på dem motora som jeg har sett!
Loggført

Vw 1302
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #194 på: august 12, 2012, 23:56:30 pm »

men vi manglet 4 like emusjonsrør så her er det forskjell på høyre og venstre side har det noe å si??

Mvh AR

Kanskje litt.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #195 på: august 28, 2012, 21:48:03 pm »

Svein sin tur i dag.

2332, 48 IDA, 42 halsring, Veldig korte innsug, FK87, 043 USA håndport 44x37, Phyton 43mm eksos, fullt MSD digitalt anlegg.

Takk til Speed-demon for raskt ekspedert flottørhøyde justering.

211nm@4900rpm
173hk@6740rpm

Tall uten reim

Gratulerer Svein. Kan bli moro dette.
Loggført

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #196 på: august 28, 2012, 21:53:23 pm »

Unnskyld for at det kommer et dumt spørsmål herfra..

Leser ofte i motortråder her på forumet at folk snakker om med og uten reim.. Hvilken reim? Viftereima? Tapper den motoren for hester? Glad

Spør for egen lærings del! Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #197 på: august 28, 2012, 22:05:09 pm »

Unnskyld for at det kommer et dumt spørsmål herfra..

Leser ofte i motortråder her på forumet at folk snakker om med og uten reim.. Hvilken reim? Viftereima? Tapper den motoren for hester? Glad

Spør for egen lærings del! Glad

Vifte/dynamoreim.
På min Motor utgjør det 9 hk. Ca: 5% hk tap med reim.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #198 på: august 28, 2012, 22:07:14 pm »

Unnskyld for at det kommer et dumt spørsmål herfra..

Leser ofte i motortråder her på forumet at folk snakker om med og uten reim.. Hvilken reim? Viftereima? Tapper den motoren for hester? Glad

Spør for egen lærings del! Glad

Vifte/dynamoreim.
På min Motor utgjør det 9 hk. Ca: 5% hk tap med reim.

Takk Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #199 på: august 28, 2012, 22:10:11 pm »

Bare ta en bil med AC og sett på den. Turtallet synker og man merker faktisk litt effekttap.
Og jo mer dynamoen lader, desto tynge blir den å snurre rundt = Mer effekttap   Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #200 på: august 28, 2012, 23:33:37 pm »

Svein sin tur i dag.

2332, 48 IDA, 42 halsring, Veldig korte innsug, FK87, 043 USA håndport 44x37, Phyton 43mm eksos, fullt MSD digitalt anlegg.

Takk til Speed-demon for raskt ekspedert flottørhøyde justering.

211nm@4900rpm
173hk@6740rpm

Tall uten reim

Gratulerer Svein. Kan bli moro dette.

Hei.
Takk for det Erik, og takk for all hjelp med motoren.
Gleder meg nå ja, selv om sesongen er på hell. Blir jo kanskje full sesong neste år, hvis kassa holder Øyerulling
NB: Toppene er 043 Steve Tim`s stage II med 42x37mm  Blunker

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #201 på: august 29, 2012, 07:30:39 am »

Takk for det Erik, og takk for all hjelp med motoren.
Gleder meg nå ja, selv om sesongen er på hell. Blir jo kanskje full sesong neste år, hvis kassa holder Øyerulling
NB: Toppene er 043 Steve Tim`s stage II med 42x37mm  Blunker

Mvh Svein.

Grattis med bra resultat Svein. Sesongen på hell? For noe tullprat! Sjekk Racekalenderen og sees på Valle neste helg!

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #202 på: september 07, 2012, 01:22:12 am »

En god overaskelse i dag.

1680 tynnvegg sats, std urørte DP topper, kun høvlet 3mm og stivere fjærer. Scat C35 kam. Resten av innmat std vw. Weber 44IDF med 28mm halsring. Varmepotter og eksos uten kollektor, typen som har enderør ut std hull i kaross.

Var utrolig kresen på dyser. 110 main ga 0,92 lambda og 120 main ga 0,81 på samme turtall.

116nm@2500
141nm@3950
96hk@5232

Alle tall uten reim.
Loggført

BobleTurbo
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Nittedal



Vis profil
« Svar #203 på: september 07, 2012, 16:59:33 pm »

En god overaskelse i dag.

1680 tynnvegg sats, std urørte DP topper, kun høvlet 3mm og stivere fjærer. Scat C35 kam. Resten av innmat std vw. Weber 44IDF med 28mm halsring. Varmepotter og eksos uten kollektor, typen som har enderør ut std hull i kaross.

Var utrolig kresen på dyser. 110 main ga 0,92 lambda og 120 main ga 0,81 på samme turtall.

116nm@2500
141nm@3950
96hk@5232

Alle tall uten reim.

Takk for en god service Jee Glad
Kult å få sett hvor mange hk som bodde i motoren.
Var innom Fedex på vei hjem og fikk etter en stund tatt ut pakka med clutchen Glad
Så nå er det bare å få satt inn motoren og nyte det siste som er igjen av sesongen Glad)
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #204 på: september 07, 2012, 17:29:33 pm »

Imponerende!
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #205 på: september 07, 2012, 18:54:01 pm »

Flott å kunne lese hva de forskjellige motorene gir Glad

Selv om det koster litt, kan benking være de billigste hestene i et bygge, og det som gjør at motoren blir triveligst i bruk.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Støldal
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #206 på: september 07, 2012, 22:57:30 pm »

Kjører identisk motoroppsett. Kan jeg spørre om størrelse på luft, tomgangsdyser, samt hvilke blandigsrør og størrelse på venturi på denne?

Trond

En god overaskelse i dag.

1680 tynnvegg sats, std urørte DP topper, kun høvlet 3mm og stivere fjærer. Scat C35 kam. Resten av innmat std vw. Weber 44IDF med 28mm halsring. Varmepotter og eksos uten kollektor, typen som har enderør ut std hull i kaross.

Var utrolig kresen på dyser. 110 main ga 0,92 lambda og 120 main ga 0,81 på samme turtall.

116nm@2500
141nm@3950
96hk@5232

Alle tall uten reim.
Loggført

72’ 1302 RR
56’ oval prosjekt
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #207 på: september 08, 2012, 09:03:31 am »

50 lavfart
115 main
175 luft
f11

28mm venturier
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #208 på: september 21, 2012, 10:39:34 am »

lurer på om jeg må bestille time på jessheimairwerks til våren jeg.
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #209 på: september 21, 2012, 13:09:29 pm »

Flere av oss ønsker å hive motor i benken til Jee  Osteaktig
Loggført

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!