1171
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mer senking......
|
på: mars 30, 2008, 18:05:06 pm
|
ser ikke noe stort problem ved å kappe bort stopperen ! 66- har ikke stopper, men den burdejo hat det !! bunner du bærekulene skikkelig ryker de !! det vil jeg tru er inmari guffent på link pin forstillingen er det ike noe som bunner og går i stykker ( eventuelt støtdemperene ) den forstillingen du ser i SSP katalogen som ikke har stippere er 2''smalnet linkpin den kommer ''ferdig'' uten stoppere
|
|
|
1172
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mer senking......
|
på: mars 30, 2008, 11:06:50 am
|
har du kuttet bort stopperen ( mellom bærearmene på støtdemper tårnet ) hvis ikke blir ikke bilen lav !! og du får null fjæring vi leverer kun en type puma, grønne eller grå justerings brikker std eller smal har ikke vært boti att linkpin puma ikke senker nåkk , vet att Hot Shop hadde noen feilproduserte pumaer for noen år siden som kun var egnet for baja bug's men de er vell levert til bake til Hot Shop vil jeg tro
|
|
|
1177
|
Forum / Problemløseren / Sv: Erfaringer med motorolje
|
på: mars 25, 2008, 20:30:00 pm
|
på en org. motor anbefaler vi mineral 20/50 vi selger castrol classic 300,- for 4,5l
ser ikke noe poeng i å fylle på dyr syntetisk olje so er beregnet på å kjøre 20,00o ++ km pr skift når vw motoren ikke bør gå mere en 5000 km pr skift ( ikke noe filter ! ) og man bør også bytte olje hver seson for de som har vw'n som sommer bil
|
|
|
1181
|
Forum / Problemløseren / Sv: spm. ang. motorkode og stempler
|
på: mars 24, 2008, 20:48:26 pm
|
takk for raskt svar og ser frem til flere opplysninger. vet du noe KFS?
hehe er ikke alle som kjenner meg like godt AS21 er 1600 fra ca 1970 til 1973 hva de andre talla betyr hvet jeg ikke
|
|
|
1184
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gjenge opp tennpluggjenger
|
på: mars 23, 2008, 21:56:18 pm
|
vi klarer det med Wurth settet regner med att du larer det med biltema settet også
skal ikke borre skrur det bare inn med en spesiell gjengetapp, som styrer i de gamle gjengene
|
|
|
1185
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor bør man handle sveisedeler?
|
på: mars 23, 2008, 15:22:11 pm
|
justkampers kjøper sine karsseri deler stortsett fra VWHeritage akkurat som som vi gjør de beste Bay delene er jo selfølgelig det vi kan få fra VW brazil, resten er jo repro. i varierende kalitet men vi har forolds vis mye på lager og da har du muligheten til å komme å kikke før du handler ! blir litt andeledes en å handle på post ordere fra usa eller uk
|
|
|
1187
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gjenge opp tennpluggjenger
|
på: mars 22, 2008, 21:05:53 pm
|
dete ligner på Timesert settet fra Wurth, som vi bruker på verkstedet her, det fungerer utmerket det går fint å sette det inn på 3'n i T1, er jo gjerne en som gir opp først pga varme og sprekker i toppen mellom ventil åpninger og plugg hull
|
|
|
1188
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kanal under lasteromsdørene på splittbuss
|
på: mars 22, 2008, 19:33:53 pm
|
Denne mangler på bay repro kanalene også. Totalt skal det være indre, ytre og denne forsterkningen midt imellom. Har vært igjennom dette på en 72 mod , og der ble jeg nødt til å lage den mitterste selv.
har den på lager vi !! noen ganger er det lurt å spørre ikke bare mene !! den kanalen som blir vist til splitt bus er også normalt lager vare MED midtre vegg
|
|
|
1191
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 5X130 skiver, tromler og hjullagre 67 T1
|
på: mars 21, 2008, 23:16:33 pm
|
er vel ikke akkurat farlig, men disse er laget på noe som ligner på originale tromler. (Kan godt være originale for alt jeg vet) Poenget er at de har forhøyninger rundt de 4 originale hulla, mens godset er tynnere der det er tatt opp nye hull. Jeg har kjørt med de selv, og hadde tenkt å bruke de på Ghian, men planene endret seg, så dersom andre kan ha glede av de, er det det beste.
Godt mulig det går som nødløsning, skal prøve litt til å få tak i noe som er strøkent! bør vel legge til att du kjører med inn pressa pinne bolter Roy !! Gjengene ryker med en gang på denne måten. IKKE Å ANBEFALE Kanskje å ta i å si at gjengene ryker med en gang, siden jeg har kjørt med disse i 3 år, men som sagt vil jeg nok ikke anbefale dette uansett, nei Roy
|
|
|
1194
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: sandblåsing
|
på: mars 19, 2008, 23:38:10 pm
|
er vel ikke så lett å finne et brukt skap som er noe tess http://www.verktygsboden.se/?id=63045 en annen ting er med en kompressor som gir 300 l det kan vel bli litt snaut spørs selvfølgelig hvor lenge du skal blåse sammen hengende men vi har kompressor på 700 l og det er ikke nokk til konstant sandblåsing i serlig mange min !! nå er ikke det i kabinett men med trykk klokke fra Gasoline
|
|
|
1195
|
Forum / Problemløseren / Sv: hva er billigst? bytte motor eller nye topper og alle lagre.
|
på: mars 19, 2008, 21:29:45 pm
|
he he hei i gjenn Patrick jeg er ganske god på å stikke kjepper i hjula for overhaling light vi leverer bytte motorer std 1600 T1/2 13850,- ssp 1641 T1/2 15500,- begge er lager vare, de leveres som ''long block'' dvs. toppdeksel til toppdeksel, med svinghjul,reimhjul og 009 fordeler. ingen kjøle blik og det kteves en renoverbar tvin port motor i innbytte din gamle motor kan overhales, det store spørsmålet er hvordan blocka ser ut i lager bukkene, om blocka trenger linje borring, og hvis motoren er så sliten så trenger den sikkert et nytt sylinder sett også std 1600 yl sett 1650,- støpt 1641 2050,- smidd 1641 3300,- alle er lager vare
|
|
|
1196
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på coiler?
|
på: mars 19, 2008, 18:11:04 pm
|
hvis du setter en høyefekt coil på org fordeler med stift, kan du bli storforbruker på stifter !!
40k coil er beregnet på elektronisk tenning
hvi du ønsker lettstartet bil og litt mere futt er vel elektronisk tenning stedet du skal legge pengene, ikke nødvendigvis coil
elektronisk tenning fra 1000,- leveres til de fleste org. fordelere bådei 6V og 12V
|
|
|
|