Hallo wide5 november 16, 2013, 07:39:38 am *
Vis alle uleste innlegg.
Vis uleste innlegg siden forrige besøk.
Vis nye svar på dine innlegg.
Vis dagens innlegg.
Total tid innlogget: 17 dager, 13 timer og 52 minutter.
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Rediger profil Mine meldinger Chat [1 medlem] Medlemmer Logg ut  
Sider: [1]
  Svar  |  Varsling  |  Marker som ulest  |  Tips en venn  |  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Shimsing linkpin  (Lest 655 ganger)
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad


-70


Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« på: mars 10, 2009, 00:03:39 am »
Svar med sitatSitat

Noen som kan linke til en artikkel el.l. om dette. Egentlig lurer jeg på om hva som er "grunnkonfigurasjonen" på antall skiver tilsammen, og hvor de skal ligge
Rapporter til moderator   Loggført

Krom og rust - begge deler er bare for syns skyld, resten er solid stål
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1929
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« Svar #1 på: mars 10, 2009, 09:27:10 am »
Svar med sitatSitat

Aviket mellom øvre og nedre bærearm skal være 7mm. Hvis alt er som det skal så er det beregnet 10stk skiver til vær bolt. 5 ute og 5 inne. Hvis det ikke er 7 mm avik så bytter du om på skivene (feks 4 bak og 6 foran) til då får riktig mål. Men om dette er løsningen for å få nøyaktig innstilling av camber'n tviler jeg strekt på.
Rapporter til moderator   Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad


-70


Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« Svar #2 på: mars 10, 2009, 10:46:37 am »
Svar med sitatSitat

Det var nettopp den info jeg var ute etter, takk! Korrekt camberjustering etterhvert, men det er greit å kunne få hjulene på når man en gang skal sette på overhalt forstilling  Osteaktig
Rapporter til moderator   Loggført

Krom og rust - begge deler er bare for syns skyld, resten er solid stål
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 3534
Bosted: Furnes/Brumunddal


Klubbløs #005

h-mek@hotmail.com
Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« Svar #3 på: mars 10, 2009, 19:56:20 pm »
Svar med sitatSitat

Bruk ett "rettholdt" mellom øvre og nedre bærearm. Mål så forskjellen mellom armene, og plukk ut riktig kombinasjon fra skjemaet. Er bilen rett, skal dette bli riktig.


* shimsing2.jpg (27.69 KB, 1024x768 - vist 88 ganger.)
« Siste redigering: mars 10, 2009, 20:04:46 pm av H-MEK » Rapporter til moderator   Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne

vidc@online.no
Vis profil WWW Personlig melding (utlogget)

« Svar #4 på: mars 10, 2009, 20:06:07 pm »
Svar med sitatSitat

Denne tabellen viser bærebolter med 1 tykk skive og med O-ring inne mot bærarmen på hver bolt (nyere type) derfor sier 7 mm forskjellen at det er 5 skiver ute og 3 inne pluss skive og O-ring som = 2 skiver.Bærearmer som er flate og det ikke er plass til skive og O-ring inne skal ha 5 skiver ute og 5 skiver inne på 7 mm forskjell , til dette finnes det et utmålingsverktøy som jeg har tatt vare på.
Rapporter til moderator   Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 3534
Bosted: Furnes/Brumunddal


Klubbløs #005

h-mek@hotmail.com
Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« Svar #5 på: mars 10, 2009, 20:08:45 pm »
Svar med sitatSitat

Jøran har en også:
http://vdub2you.com/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37
Rapporter til moderator   Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 571
Bosted: grimstad


Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)

« Svar #6 på: mars 10, 2009, 21:20:41 pm »
Svar med sitatSitat

Er det noen som har lest artikkel til Jøran ?

Skjønte ikke denne jeg:

Jeg pleier å bruke borr i mellom - siden disse er rett så nøyaktige - og man får som regel for få hender etter hvert Glad
Rapporter til moderator   Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1209
Bosted: randaberg



Vis profil WWW E-post Personlig melding (innlogget)
« Svar #7 på: mars 11, 2009, 18:26:01 pm »
Svar med sitatSitat Rediger innleggRediger

Var vel tom roger som skrev det på vw2you en gang.
De borrene har jeg også lurt litt på. Men har kommet frem til at han må mene imellom rettholdt, og øvre bærearm.
Disse vil da funke på samme måte som en bladsøker. Blunker
Kan være lettere det enn å stå og røre med skyvelære.
Rapporter til moderator   85.164.65.121

petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
Jaggu har jeg ikke ny mailadresse...
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 571
Bosted: grimstad


Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)

« Svar #8 på: mars 11, 2009, 19:35:15 pm »
Svar med sitatSitat

aha, det var godt forklart. TAkk takk
Rapporter til moderator   Loggført
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad


-70


Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« Svar #9 på: mars 12, 2009, 13:13:27 pm »
Svar med sitatSitat

Noen som har en sprengskisse av delene lett tilgjengelig?


Denne tabellen viser bærebolter med 1 tykk skive og med O-ring inne mot bærarmen på hver bolt (nyere type) derfor sier 7 mm forskjellen at det er 5 skiver ute og 3 inne pluss skive og O-ring som = 2 skiver.Bærearmer som er flate og det ikke er plass til skive og O-ring inne skal ha 5 skiver ute og 5 skiver inne på 7 mm forskjell , til dette finnes det et utmålingsverktøy som jeg har tatt vare på.
Rapporter til moderator   Loggført

Krom og rust - begge deler er bare for syns skyld, resten er solid stål
gold-digger
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Skatval


Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)

« Svar #10 på: mars 12, 2009, 16:53:23 pm »
Svar med sitatSitat

ser ut til at det er mange som kommer med nye kingbolter i år....  Gliser
dette spm kom i grevens tid da jeg akkurat har fått de nye spindlene mine...
blir vel garasjejobb i helga...
må vel skrive ut det skjemaet å prøve litt....
Rapporter til moderator   Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 16633
Bosted: Pao Voss


Rust Is A Crime!

tempo-frelst@hotmail.com
Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« Svar #11 på: mars 12, 2009, 18:46:16 pm »
Svar med sitatSitat

Noen som har en sprengskisse av delene lett tilgjengelig?

http://www.vw-classic.net/pcat1200/display.pl?44 Blunker
Rapporter til moderator   Loggført
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad


-70


Vis profil E-post Personlig melding (utlogget)
« Svar #12 på: mars 13, 2009, 09:33:30 am »
Svar med sitatSitat

Utmerket. Det rare er at jeg har en bærearm laget for skive med o-ring og resten er flate. Plukk og mix  Osteaktig
Rapporter til moderator   Loggført

Krom og rust - begge deler er bare for syns skyld, resten er solid stål
Sider: [1]
  Svar  |  Varsling  |  Marker som ulest  |  Tips en venn  |  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!