mai 22, 2024, 02:40:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Knekte bolter i rammehode  (Lest 921 ganger)
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« på: juni 27, 2012, 23:42:48 pm »

Da klarte jeg å knekke 3 bolter i rammehode, noe som har noen tips her?
Må vel "linjeborre" opp disse, noen som har utstyr og gjør dette i Grenlands området?
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #1 på: juni 28, 2012, 14:28:25 pm »

Sveise på mutter der hvor hodet knakk, og vri til? Litt bruk av varme og sånt så, kunne det gått?
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 28, 2012, 15:01:14 pm »

Nope, knakk ca 7-8mm inne i hode  Rekker tunge
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: juni 28, 2012, 16:15:20 pm »

du meinar boltane til forstillingen??
isofall kan dei vera rimlig håplause å få ut! derfor er somregel da lettaste å få plukka ut nye gjengeforingar frå eit "delerammehåve" og sveisa dei på plass. men du kan jo prøva å borra ut mest mulig av boltane og bruka varme og grisapikk, kan jo henda du har litt flaks og får dei ut
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 28, 2012, 20:19:43 pm »

Det å bytte gjengeforingene er vel ikke bare en drømmejobb tipper jeg Rekker tunge
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: juni 28, 2012, 20:35:24 pm »

ikkje so vansklig vist du kan håndtera ei slegga og sveisa. den gamle foringen får du faktisk lettast ut ved å bruka størst mulig dor + slegga for å banka ut heile greia bakover, den ryker attmed sveisen rundt på baksida. so må du ha eit donor rammehovud å kappa ut foring frå og slipa til rundt sveisen på baksida, stappa på plass, og sveisa fast
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 28, 2012, 20:42:04 pm »

14,5mm bor så borer du uten den gamle fra baksiden
Sveis inn nye gjengehylse
VW selger disse,nå samba eller smith lorenz Hamburg
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #7 på: juni 28, 2012, 21:41:39 pm »

Det å bytte gjengeforingene er vel ikke bare en drømmejobb tipper jeg Rekker tunge


Egentlig svært enkelt. Kutt bort sveisene og hylsene formelig detter ut. Nye kan jeg lage til deg. Sveise de på igjen klarer du elegant selv. Gjorde dette en gang etter at Mulegutten hadde "frisket opp" gjengene på sin gammle grønne 1959 T1 med Biltema gjengetapp (som selvfølgelig knakk inni hylsa).
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 29, 2012, 05:01:12 am »

Det å bytte gjengeforingene er vel ikke bare en drømmejobb tipper jeg Rekker tunge


Egentlig svært enkelt. Kutt bort sveisene og hylsene formelig detter ut. Nye kan jeg lage til deg. Sveise de på igjen klarer du elegant selv. Gjorde dette en gang etter at Mulegutten hadde "frisket opp" gjengene på sin gammle grønne 1959 T1 med Biltema gjengetapp (som selvfølgelig knakk inni hylsa).

Det hadde vært flott, Johan - når kan du ha 3 slike klare for montering? Holder på med denne nå, så det at de knakk passet ikke inn i tidsramma kan man si .... Rekker tunge
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: juni 29, 2012, 06:07:42 am »

Det å bytte gjengeforingene er vel ikke bare en drømmejobb tipper jeg Rekker tunge


Egentlig svært enkelt. Kutt bort sveisene og hylsene formelig detter ut. Nye kan jeg lage til deg. Sveise de på igjen klarer du elegant selv. Gjorde dette en gang etter at Mulegutten hadde "frisket opp" gjengene på sin gammle grønne 1959 T1 med Biltema gjengetapp (som selvfølgelig knakk inni hylsa).

Det hadde vært flott, Johan - når kan du ha 3 slike klare for montering? Holder på med denne nå, så det at de knakk passet ikke inn i tidsramma kan man si .... Rekker tunge

Må ha rester av en gammel å måle etter så det avhenger litt av deg;-) Får jeg en i dag er de ferdige til mandag.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!