Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26
|
94
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremser
|
på: februar 07, 2015, 21:18:30 pm
|
Håndbrekkwirene må slakkes helt ut før du justerer. Legg etter bremseskoene slik at de subber litt. Stram håndbrekket til slutt. Nye bremsesko må gjerne justeres på nytt etter noen mil.
|
|
|
98
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blinkende ladelampe
|
på: desember 06, 2014, 19:30:25 pm
|
Det er nok urunde sleperinger, børstene spretter opp når turtallet øker. Hadde dette problemet på en caravelle over 2500 omdr.
|
|
|
100
|
Forum / Problemløseren / Sv: Termostat? Bare å fjerne, eller?
|
på: november 15, 2014, 21:11:02 pm
|
Uten termostat og spjeld går all kjølelufta til sylindrene. Spjeldene leder lufta mot toppene. Du får lang oppvarmingstid. Høyere bensinforbruk. Større slitasje.
Termostaten er en viktig komponent. Prøv å få tak i brukte deler.
Justering: kald motor, løsne braketten fra blokka, trekk ned til spjeldene er stengt, stram mutteren. (Når spjeldene er stengt er det fremdeles en åpning mot toppene, som slipper forbi litt luft for kjøling av toppene og oppvarming av termostaten)
|
|
|
101
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eksos til 1972 Boble 1600
|
på: oktober 19, 2014, 15:16:10 pm
|
Original med store enderør vil jeg anbefale. Har et lignende anlegg på en 1302 med 1,9l motor. BAS tror jeg fabrikanten het. Har originale varmepotter på den, har tenkt på å skifte de ut med varmepotter med tykkere rør. Bra lyddemping, men dekker litt for toppene sånn at det blir litt vanskeligere å justere ventiler.
|
|
|
103
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bensinvarmere Bn4 selges
|
på: oktober 04, 2014, 05:37:26 am
|
Har ikke funnet ut av årstallet ennå. Er på vei hjem fra høstferie. Skal ta en titt på den jeg har når jeg kommer hjem. Er interessert i disse hvis det er stift for impuls bensinpumpe. (To stifter)
|
|
|
105
|
Forum / Problemløseren / Sv: Godkjent ombygget til IRS?
|
på: oktober 02, 2014, 09:08:39 am
|
Jeg tror også en grei ombygging blir godkjent. Lurt å snakke med tilsynet først. IRS er tross alt en sikkerhetsmessig oppgradering. Det ruller mange ombygde T1 og T2 rundt i verden som er ombygd, tror det er noen i Norge og. Mags har vel gjort dette?
|
|
|
108
|
Forum / Problemløseren / Sv: Latebay 76mod. Slakk i girkasse / Aksling
|
på: september 30, 2014, 20:09:29 pm
|
Akslingen slutter å klonke hvis den får fett i leddet. Med nål på fettpressa kan du pumpe inn fett langs akslingen uten å demontere annet enn eventuell klemme rundt akslingen. Har gjort det selv på en 1986 mod i 1994. 250000 km senere er de fremdeles stille. Akslingen skal kunne beveges litt frem og tilbake i leddet. Sjekk at M8 skruer sitter fast.
|
|
|
110
|
Forum / Problemløseren / Sv: Godkjent ombygget til IRS?
|
på: september 30, 2014, 15:28:52 pm
|
Hvis du bruker originale VW deler: må du snakke med biltilsynet om det? Tror ikke de har greie på hvilke modeller som hadde IRS eller pendel. Bruk en proff sveiser til å sveise inn det indre festet. Få utført en firehjulsinnstilling.
|
|
|
111
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lasteventil på T2 ,early bay?
|
på: september 30, 2014, 15:25:00 pm
|
Tror ikke VW transporter har hatt lastavhengig bremseventil til bakhjulene noen gang. HiAce hadde dette, (all vekt på foraksel), staget bøyde seg i første fartsdump og satte den ut av funksjon. Porsche 914-4 har en justerbar ventil som justeres for å få optimal fordeling mellom for og bakaksel. ( På fabrikk, under produksjon) 914-6 har ikke denne ventilen. (Andre bremser og tyngre bak)
|
|
|
112
|
Forum / Problemløseren / Sv: Injection
|
på: september 28, 2014, 17:27:54 pm
|
The samba .com har skjemaer. L-jet og stifter ser det ut til å være. Fusker den hele tiden? Hvordan oppfører den seg?
|
|
|
114
|
Forum / Problemløseren / Sv: Injection
|
på: september 26, 2014, 14:39:21 pm
|
Sjekk tenning og bensinfilter. Vakumslanger og forvarming av luftfilter. Avleiringer? Jeg har prøvd dyserens en gang. Merket ingen forskjell.
Hvis det er stifttenning ville jeg byttet stift og kondensator.
|
|
|
115
|
Forum / Problemløseren / Sv: Wasserboxer som ikke går fint
|
på: september 23, 2014, 07:52:56 am
|
Har du kjørt motoren varm? Når ventilene slamrer må motoren nå driftstemperatur før det går over. Original innsprut (du har kanskje forgasser?) har også en tendens til å "surne" hvis man gasser litt etter oppstart. Går seg ren hvis du holder den jevnt på ca 2000 omdreininger 10-15 sekunder. Hvis du måler riktig kompresjon, er stempelringer og ventiler ok. Se på bensin/tenning.
|
|
|
116
|
Forum / Problemløseren / Sv: Wasserboxer som ikke går fint
|
på: september 22, 2014, 20:43:18 pm
|
jeg har justert iht boka de to gangene jeg har byttet lokk. ( husker ikke om det er en eller to tørn, en tror jeg) Har hatt kraftig ventilslammer et par ganger, men etter at jeg for 15 år siden gikk over til Biltema 5W50 olje har det vært stille. VW hydraulpushere skal vel forspennes, en tørn? Min motor har i allefall vært lettstartet, gått som ei kule og brukt lite drivstoff. 1986 Caravelle 2WD. Blandet kjøring 0,9 liter pr mil, langkjøring i 80 km/t rundt 0,8. Har gått 360000 km og rustet opp. Nå skal den skrotes.
|
|
|
117
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Vinterlagring, tips og triks
|
på: september 13, 2014, 18:33:55 pm
|
Kjør til motoren er gjennomvarm, rett til lagringsplass. Ta ut batteriet og sett det på lading et par tre ganger i løpet av vinteren. Oppstart før den skal tas ut igjen er bare tøys. Sjekk heller interiøret for fukt og mus.
|
|
|
119
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 27, 2014, 19:59:11 pm
|
lenge siden jeg surret med forgassere. synkroniser ved å justere på stagene. (litt pådrag) når forgasserne er synkronisert, kan du justere etter stoppskruene på forgasserne. grunninnstilling på blandingsskruene. juster opp til riktig turtall. med Co måler: juster på alle justerskruer til riktig verdi.
|
|
|
|