mai 04, 2024, 19:32:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 7
1  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trommelspindel vs skivespindel på: mai 04, 2014, 21:40:36 pm
supert, takk for svar, da får jeg skaffe meg spindler
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trommelspindel vs skivespindel på: mai 04, 2014, 15:04:40 pm
Har nye dempere, Så trenger ikke alt, men fortsatt ikke det som var spørsmålet...
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / trommelspindel vs skivespindel på: mai 02, 2014, 20:54:16 pm
Har en 1302s fra 72 med tromler foran og bak, og tenkte nå bytte til kerscher skiver hele veien.

Derav lurer jeg på hva som er forskjellen på sindlene.

Hotshop sa jeg må skaffe meg skivespindler, men er det ikke mulig å bruke et sett som dette
http://www.unneberg-bil.no/product/10487
og bruke de spindlene jeg har?
4  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 75 jeans selges hel eller i deler på: mai 31, 2013, 23:54:56 pm
hva slags framstilling og bakstilling er det på disse?
5  Forum / Problemløseren / Sv: bakstilling problem 1302s på: februar 01, 2013, 15:58:40 pm
Det er foringshylse i bærearmen som er blitt skjeiv, så hvis jeg bytter bærearmen som det er nevnt, så skal det være bra igjen, så får kjøpe meg en sånn o sette igang...
6  Forum / Problemløseren / Sv: bakstilling problem 1302s på: januar 30, 2013, 16:48:19 pm
pratet med folkevogn i dag, og da var det en foringshylse til torsjonsarmen høyre bak som var bøyd, hvis jeg ikke hørte helt feil over tlf. de skulle gi meg en ca pris på hva det skulle koste å fikse, men får se om det er verdt det, eller om det blir å fikse det selv, og heller skaffe en reservebil å tute på fram til sommeren :/

skal oppdatere mer når jeg evt har hentet bilen og har et skriv på akkurat hva som er skjeivt...
7  Forum / Problemløseren / Sv: bakstilling problem 1302s på: januar 22, 2013, 20:20:52 pm
det skal jeg gjøre, får se hva som behøves først =)
8  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hydraulisk håndbrekk på: januar 22, 2013, 17:39:23 pm
hvordan funker disser? er det for å erstatte org, eller er det et såkallt morrobrekk som man bruker utenom det andre? pris?
9  Forum / Problemløseren / Sv: bakstilling problem 1302s på: januar 22, 2013, 16:14:31 pm
har bytta felg, da denne var relativt skjeiv, derimot fortsatt like ustabil, har bestillt firehjulskontroll hos vw til fredag, så får vi se hva som er skjeivt, så får jeg fikse det =)
10  Forum / Problemløseren / Sv: bakstilling problem 1302s på: januar 18, 2013, 05:36:16 am
Seff, så det skal gjøres, men trenger ikke ha noe tro på det av dengrunn...
11  Forum / Problemløseren / Sv: bakstilling problem 1302s på: januar 17, 2013, 21:20:40 pm
Da ville det vel vært risting, hvilket jeg ikke merker, så skulle ønske det var så enkelt, men det er det ikke  Gråter
12  Forum / Problemløseren / Sv: bakstilling problem 1302s på: januar 17, 2013, 12:07:24 pm
Har ikke hatt tid til å se under, skal gjøre dette i kveld, men tenkte jeg ville finne ut hva og hvor jeg bør se, før jeg evt. begynner å gjøre noe som helst
13  Forum / Problemløseren / bakstilling problem 1302s på: januar 17, 2013, 10:28:51 am
traff en kant med høyre bakhjul, er en bulk i felgen, og bilen er blitt ustabil. hvor er det man begynner med å evt. få rettet opp dette? hvor måler man og sjekker hva som evt er galt?
takknemlig for all hjelp man kan få...
14  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Billig sveiseappart selges 500,- å kom igjen a...! på: november 28, 2012, 20:56:39 pm
300 så vurderer jeg å komme å hente det...
15  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: basic motorverktøy + "trimgreier" og diverse på: november 13, 2012, 20:10:04 pm
50 for baklysene
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 70 talls universalnøkkel selges "Brendco" på: oktober 15, 2012, 11:50:58 am
tar 2 jeg =)
17  Forum / Problemløseren / Sv: Hva har skjedd med motoren og hvordan skal jeg fikse det? på: oktober 03, 2012, 15:43:48 pm
vil tro du har mistet noe kompresjon, nå vet jeg ikke hvilke tall det er, men mener du skal ha rundt 7 bar på en std 1600 ihvertfall. kommer det noe røyk? og hvor varm gikk motor? vil tro at stempelringer/oljering er slitt.

Jeg varmkjørte min, da smeltet stempler og ene toppen så ikke noe fin ut, pluss at motor brukte olje, røyk mye fra den...

om det ikke hjelper å stille allting, altså: ventiler, tenning og forgasser, i den rekkefølgen, så får du nok ikke gjort så mye uten at du evt tar en overhaling, altså splitter motor og sjekker/bytter ihvertfall stempelringer, hvis ikke mer... hvis den er gått veldig varm, kan det også ha deformert selve sylindrene, hvis jeg ikke tar helt feil, hvilket heller ikke er så bra...
18  Forum / Problemløseren / Sv: pop pop i sikringer (løst) på: oktober 02, 2012, 13:35:43 pm
koblet ut alt lys, testet da bryteren, og da gikk ikke sikring, begynte med å sette inn lysene forran, funket, ingen sikring røyk. satte inn et og et baklys, funket, sikring holdt, så da var det bare skiltlyset igjen. byttet endel av ledningene som går til selve lyset, da disse var dårlige, og muligens koblet feil. nå er det ihvertfall koblet riktig, og alt fungerer som det skal =) så nå starter den lett å lys fungerer =)

takk for all hjelp =)
19  Forum / Problemløseren / Sv: pop pop i sikringer på: oktober 01, 2012, 22:48:26 pm
pærene har ikke vært i mens jeg har målt, har målt direkte mellom kontaktene på holderene, og dirkte på ledningene etter at jeg har tatt ut selve holderene, så er ikke det som gir utslag på multimeteret...
20  Forum / Problemløseren / Sv: pop pop i sikringer på: oktober 01, 2012, 21:00:39 pm
skiltlyset skal jeg se på, har demontert alle lamper både forran og bak, forutom skiltlyset som sagt. Skal se på denne i morgen tidlig, da jeg ikke har gitt denne en tanke enda :p
21  Forum / Problemløseren / Sv: pop pop i sikringer på: oktober 01, 2012, 11:06:31 am
får målt motstand fra parklys ledning til jord, det skal det vel ikke være Hæ
holder fortsatt på, ville bare få inn det så fort som mulig, skal fortsette å måle litt mer, se om jeg finner noen flere steder...
kan det være noe som er galt i selve lys bryteren? og hvor burde jeg måle på den da? hvordan tar jeg evt. ut denne?

opp: virker som det er kontakt mellom ledningene for jord, parklysledning, og hvit ledning m/svart strek framme i hovedlyktene. bak er det kontakt mellom jord, baklys og blinklys ledninger, men ikke bremseledningene. er det noe som har sagt poff og smelta midt i ledningsnettet et sted som gir kontakt til alle?
22  Forum / Problemløseren / Sv: pop pop i sikringer på: oktober 01, 2012, 09:43:45 am
Det hadde vært fint, men må isåfall bli til helgen, da jeg jobber begynner på jobb 1500 denne uka... skal prøve å oppdatere her fortløpende, skal ut å holde på med multimeter nå....
23  Forum / Problemløseren / Sv: pop pop i sikringer på: oktober 01, 2012, 08:37:40 am
ingen som vet? vet det ikke er så lett å svare på elektiske problemer så lett, men noen kan jo ha vært bort i noe lignende?
24  Forum / Problemløseren / pop pop i sikringer (løst) på: september 30, 2012, 17:07:43 pm
Har akkurat installert ny starter i min 02, og av en eller annen grunn popper sikring nr 1 eller 8 når jeg skrur på lysene til bilen? har prøvd å feilsøke noe, men har ennå ikke funnet noe annet enn at hvis den ene er røket, så funker den andre helt fint...
25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 1641 på: september 15, 2012, 13:30:53 pm
jo fler svar jo bedre =)

jeg har pr. dags dato ikke satt noe bestemt kam-valget, da det fins endel å velge mellom, og akkurat dette har jeg null peiling på, så dette valget kommer ikke før om en stund.

ønsket er en noe morsommere og sterkere motor, men har lyst å holde meg nede ved 1600, da jeg syntes dette er morsomt, og ikke bare kjøre "kubikksyken" helt ut, dette vil heller bli gjort på en annen måte når jeg skal starte med et framtidig prosjekt jeg har tenkt på lenge, men som jeg ikke kommer til å gå inn på nå =)

kommer definitivt ikke kjøre umodifiserte deler, da jeg vil prøve å få endel ut av denne. får se hva jeg gir meg på av modifisering selv, men det har jeg litt tid å vurdere, men er glad og har lyst til å gjøre endel selv, da jeg er glad i å lage ting =)

ønsket er jo at motor skal gå fint å kjøre nede på turtallet, men at den om jeg vil kan dra GODT ut på registeret =) kansje ikke like langt som sykkelen min, men på samme måten, at den bare drar råere og råere oppover =)

Dette er jo også hovedgrunnen til at jeg har laget denne tråden, da jeg kan ha muligheten til å spørre å få svar og erfaringer, som jeg selv ikke har. Er ikke ute etter billig morro over en kort stund, derfor jeg heller legger ut litt penger for å plukke kvalitetsdeler =)

blir ihvertfall 9,5 i komp og så får vi se hva som blir ved valg av vipper/kam og evt annen modifisering av delene som skal inn. men med flatreimsystem og godt påmontert kjøledeksler og en ekstra oljekjøler så gleder jeg meg til jeg får komme igang og bygge dette =) har ikke tenkt på en oljesump eller ikke, men tiden vil vise =)
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 1641 på: september 08, 2012, 17:32:21 pm
Ok , fin måte å svare på Glad skal til jee med det emnet som jeg skal bruke, så da får jeg vel bare kjøpe toppene føre jeg stikker til han  Gliser
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 1641 på: september 08, 2012, 15:39:10 pm
ok, så det vil si at valg av kam er en ganske stor sak =) dette kan jeg ikke så mye om enda. leste vel også at det er endel av kammene med bråe løft som spiser motorblokker?

og hvorfor 1,25 mot f.eks. 1,4 vipper? mindre klaring på høyere turtall vil gir vel gjerne mer krefter på høyere turtall, så det er ikke noe dumt valg, men jeg bare lurer Glad
          - forskjellige kammer er esignet til forskjellige vippearmer

så det anbefales å ikke  gå noe over 9,5 i komp på 95? er dette pga slitasje, kjørbarhet eller varighet? vet at mitsubishi kjører med 12 i komp på sine 1,8 gdi motorer på 95...
vil jo holde meg på 95, da dette er en bruksbil, og gjerne ikke trenger noe mer utgifter på bensin en gasserfoten styrer =)

          - selv om man kan ha en vannkjølt motor med høy komp og 95 så betyr ikke det at man kan det på en luftkjølt. forskjellig utforming på forbrenningskammer, samt at nyere
             motorer har MYE bedre kontroll på tenning og blanding gjør at man kan kjøre de mtorene på lavere oktantall. samt at de motorene går mye kaldere.

må man bytte til elektrisk bensinpumpe når man bruker 2 dobble 40? man burde ihvertfall få inn en regulator for bensintrykket har jeg hørt...
          - nei, men regulator må du ha uansett.

hvor får jeg bearbeidet topper evt? dpr veiv er notert, samt 5,4 råder og så får jeg se på støtstenger, blir nok en ny runde med bestilling fra statene =)
          - hør med JEE her på forumet

ser du skriver org t1 kjøleblekk under sylinderne, hvorfor ikke kjøre med t3 blekk under som øker utgangshastigheten og dermed kjøler bedre? eller, er dette bl.a. hotshop sier, og de koster jo bare 200 spenn, så er jo ikke noe å si på prisen heller...
          - det der er og blir ett salgstriks. En T1 motor skal ha T1 kjøleblikk. Punktum.

å, dette blir morro =)
           - Det er det eneste som teller ja Glad
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 1641 på: september 07, 2012, 10:48:19 am
svar på problemer kommer man ihvertfall til å få her :p har ikke tid til å skrive så mye nå, da jeg skal avgårde, men svarer noe mer nøye i morgen, litt jeg lurer på når jeg først har fått igang guruene =)
29  Forum / Prosjektgarasjen / min 1641 på: september 06, 2012, 20:18:05 pm
Da ligger planene an for å bygge en 1641 med noe høyere komp i siktet. har smått begynt å samle litt deler, men er noen deler man da vil høre med almenheten om =)

sålangt er planen:
smidd 1641 sett
as41 blokk med fullflow
2 dobble 40 gassere
nye 044 topper
t3 kjøleblekk under sylindere
ny starter, bestillt nå da den gamle har tatt kvelden :p

Det jeg ikke er sikker på er:
kam, løfter og støtstenger
org veiv eller motvektsveiv
bensinpumpe
maskinering av toppene
rådevalg og rådelager
dobble eller single ventilfjærer

delene skal samles inn over lengre tid, så blir ikke noe problem pengemessig, da det vil tas når man får råd til dette, men planlegging kan man jo begynne med =) har lyst på rundt 10:1 i komp, men hovr høyt kan man gå, med 95 bensin?

Tanken er jo også at det skal holde noe også, så plukker heller bra deler en billige =)

vet mange sier at mye vil ha mer, og at denne blir dyr, da jeg vil ha større motor senere! til de som tenker det kan jeg si: ninja'n tar seg av den delen, så det er ikke så farlig :p

skal legge inn litt mer info om akkurat hva jeg tenker, til helgen, når jeg ikke tuter rundt på jobben :p
30  Forum / Problemløseren / Sv: startmotor problemer på: september 05, 2012, 17:57:24 pm
Det er et typisk elektromotor vin, når motor jobber, men ikke kommer noe sted. Skru ut starteren må jeg jo uansett på et visst pkt gjøre, skal da sjekke dette, men tanken er at jeg bestiller, ny, og så skrur jeg ut å ser om jeg finner ut noe.Får jeg den til å funke, så selger jeg den... Me. Hadde vært greit å sjekke jordinga mot kassa først, å jeg vet at det ikke blir noe problem når jeg skal sette inn den nye...

pratet akkurat med en sjåfør på jobben som har vært elektrikker hos vw i portugal, som tegnet å forklarte for meg hvordan jeg skal få testet starteren, så nå får jeg se om jeg får til noe i morgen...

da er ihvertfall ny starter bestillt, så får vi se om vi får orden på den andre, så selges vel den ellernoe...
takk for bilde svein, hjalp mye.
Sider: [1] 2 3 ... 7
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!