Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
|
155
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Papir papir papir.... begynner snart med oregami!=)
|
på: september 11, 2012, 20:23:51 pm
|
Grattis med Uberfet oval!!! Ja kopi er godt nok! Som nevnt i en annen tråd her nylig er det vanlig at biltilsynet krever at du sveiser fast justeringsskruen på pumaen slik at den ikke kan justeres etter godkjenning! Dette med dekk er vel det flere svar på! De vil henge seg opp i det om dekkdim som er på bil ikke stemmer overens med det som står i vognkort... Du kan jo søke om å få det endret men da og er det rettningslinjer du må følge! Eneste papiret du kan ha på dekk, som er gyldig, er vognkort! Skriftlig søknad til bt er vel det beste! hjelper ikke å ha dokumentasjon i det hele tatt uten godkjenning! Bilen må inn til kontroll med papirer og evt søknad i forveien!
|
|
|
156
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fjerning av gammel sprukken tectyl under bilen
|
på: september 11, 2012, 18:43:04 pm
|
Er den ikke skikkelig sprø slik at du kan ta den med meisel el skrape? mine hjulbuer kunne jeg ta med denne metoden! Under gikk det ikke, da gikk jeg raskt over med varmluftspistol og så skrape! Pistolen i ene hånden og skrapen i andre! Som smør da!! (funker sikkert dårlig om du har tepper i bilen!!)
|
|
|
162
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: ETTERLYSNING, Trimmet Motor stjålet i Oslo
|
på: september 10, 2012, 21:10:42 pm
|
Da dere har kodelås og det ikke er tegn til innbrudd ellers, må det vel være in "insidejobb" (noen i bretslagetsom har formidlet kode!) Du kunne ikke provd å henge opp en truende lapp? ala vi har signalemang på tyvens bil el lign? Kansje noen får angst av det? Evt dusør for tips som leder til noe? Håper den dukker opp på en eller annen måte! Tror det blir vanskelig å bevise skyld om motoren el deler dukker opp for salg! politiet fokuserer vel ganske mye på kvitteringer og bevis ellers! Blir vel en klassisk ord mot ord sak? (selv hadde jeg ikke involvert politi tror jeg) Lykke til
|
|
|
165
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senkespindler (drop-spindles)
|
på: september 09, 2012, 18:46:38 pm
|
Fryktet dette skjønner du, derav spørmål om dette i denne tråden. Har noe på vei fra unneberg bare håper pakken ikke er sendt derfra ennå!! For der har jeg bestillt nye endeledd til 66 som da ikke vil passe! Takker
|
|
|
168
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senke boble - en gang for alle
|
på: september 07, 2012, 23:26:34 pm
|
hehe nei de liker ikke disse modifikasjonene kan jeg tenke meg! Men hvordan er det med slitasje på dekk hos deg da? ^(med tanke på spissing) Takk for svar ihvertfall, kjekt å høre hva som kan prøves ut!
|
|
|
169
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senke boble - en gang for alle
|
på: september 07, 2012, 19:06:23 pm
|
at det kjørekomforten er lik uansett hvordan torsjonsrørene vris er jo en selvfølge... Sikkert nyttig for karen om du forteller hva du har gjort for å opprettholde komforten. Men skulle du velge å sveise må du ha originale torsjonsrør i tillegg, til eu kontroll o,s,v
|
|
|
170
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senke boble - en gang for alle
|
på: september 07, 2012, 17:24:20 pm
|
Begge deler, du kan kjøpe innsats til å sveise inn i torsjonsrørene eller du kn kjøpe ferdig puma forstilling(da er bilen justerbar) Kan også kappe vri og sveise rørene... Kan bruke bare spindler men da blir ikke bilen laav som du skriver puma koster vel ca 2000 er vel fordel med kortere dempere ja! både forran og bak om jeg ikke tar feil! 1Billigste måten er vel kapp vri og sveis metoden, men kjørekomfort skal du se langt etter! 2så er vel insatsene du må sveise inn selv. Er litt jobb med disse man kan sveise inn selv... her er litt om det: http://laudeman.com/bug_front_adjusters.html3 kjøp ferdig puma (sikkert det beste...)
|
|
|
171
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: OldBug`s 66mod.
|
på: september 07, 2012, 12:12:39 pm
|
Har også fått avdekket mye mer rust og fantastiske reparasjoner!
Her er gulvet forran førerside, hva som er tenkt her er vanskelig å fatte!? Trodde i utgangspunktet at dette var en asfaltplate, men der tok jeg smertelig feil!!! Her er det brukt noen tuber silikon for å si det pent. [attachment=1] [attachment=2][attachment=3][attachment=4] Det har også rustet godt inni panelene forran hjulbue bak(under sidevindu bak) grunnet vannlekasje.. Vannlekasjen kommer fra noen bolter som var "festet" Litt dårlig! [attachment=5]Fantastisk!
Også på høyre side var karrosserifestet rustet kraftig, Kan ikke forstå at denne bilen var "eu-godkjent" da jeg overtok den! [attachment=6]
Det var også godt med rust bak stigtrinn på høyre side! Så langt har det ikke vært et panel på denne bilen som har vært helt!
|
|
|
172
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: OldBug`s 66mod.
|
på: september 07, 2012, 12:01:52 pm
|
Etter lang tid med både sykdom, dødsfall i familien og mangel på garage fortsetter nå prosjektet mitt.
Har fått sandblåst skjermer og nybreddete felger, disse venter nå på lakk. [attachment=1][attachment=2][attachment=3]
Har også skrudd ut å gitt vekk torsjonsrør forran som var kuttet vridd og sveist! Har sandblåst en original forhjulstilling erstattet alle lagre og ledd! Denne er lakket og venter på montering Bilder kommer!
|
|
|
179
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: august 26, 2012, 17:39:59 pm
|
Sett under monster race i Ed i dag:
Tøff den der! første gang jeg har sett en boble kjøre over en annen bil og så rulle sidelengs!!
|
|
|
180
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senkespindler (drop-spindles)
|
på: august 25, 2012, 22:51:45 pm
|
ok thanx! Kjører du med orig dim på dekk da eller lavere profil? Skal handle dekk og er redd for å kjøpe noe som ikke kan brukes! Bilen skal ikke ut av garasjen før etter vinteren, men har fått tilbud på dekk som jeg må benytte meg av!
|
|
|
|