mai 08, 2024, 12:40:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 137252 ganger)
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #90 på: februar 08, 2009, 13:52:54 pm »

Ta heller av støtfangerhornene og bare ha en clean fanger...

Hva med å la det være akkurat slik det er? Er ikke alltid helt på trynet det lr Blunker

Amen! Sjølv om vi nok sikkert ikkje snakkar om heilt det samme likevel.. Osteaktig
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #91 på: februar 08, 2009, 16:17:07 pm »

Å sette luft på denne bilen er til å gråte av. Mangel på respekt.

Provosert? Bra. Min personlige mening.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #92 på: februar 08, 2009, 18:13:51 pm »

Å sette luft på denne bilen er til å gråte av. Mangel på respekt.

Provosert? Bra. Min personlige mening.

Hehe tror ikke det er mange av oss som senker som gidder å la seg provosere av slikt tullsnakk Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #93 på: februar 08, 2009, 18:41:29 pm »

Å sette luft på denne bilen er til å gråte av. Mangel på respekt.

Provosert? Bra. Min personlige mening.

Hehe tror ikke det er mange av oss som senker som gidder å la seg provosere av slikt tullsnakk Gliser

Aldri sagt noe galt om å senke. Senk så mye dere vil, men å ødelegge en slik bil med romfartsteknologi blir bare helt feil...
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #94 på: februar 08, 2009, 22:04:10 pm »

Aldri sagt noe galt om å senke. Senk så mye dere vil, men å ødelegge en slik bil med romfartsteknologi blir bare helt feil...

hva mener du med "å ødelegge" ?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #95 på: februar 08, 2009, 22:17:34 pm »

Lykke til med senkingen, men jeg tror ikke du vil angre på å vente med å installere air ride til du har fått såpass peiling at du skjønner hva det egentlig innebærer.
Senk bilen, sett på noen kule felger og KJØR med den i en sesong eller to.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #96 på: februar 08, 2009, 22:52:03 pm »

Hmmm.
Personlig synes jeg ikke senking "ødeleger" en bil. Som oftest blir det bare byttet deler ved en slik jobb. Unntaket er vel slike IDIOTER som meg selv! Jeg presterte å sveise inn avix adjusters i den orginale forstillinga til bobla mi. Og nå skal jeg ha på en annen, nybygd forstilling. Mindre gjennomtenkt.

Et tipps er vel å alltid ta vare på de delene man plukker av, slik at bilen kan settes samen igjen som en orginalbil med de riktige orginale delene hvis man senere skulle angre seg. Problemet med dette igjen er at bilene ofte skifter eier, med det resultetet at den nye eieren velger hva han vil ha med av de orginale delene. Etter at dette har gjentatt seg noen ganger er som oftest sjansen for å kunne sette bilen tilbake til orginalstand med de orginale delene til bilen blåst.
Dette sier jeg som en customfan, men med stor respekt for vellholdte orginalbiler. Jeg mener at man bør tenke seg om både 10 og 15 ganger før man gjør store inngrep i en slik bil. Blir aldri flere av disse.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #97 på: februar 08, 2009, 22:54:31 pm »

Godt sagt, faktisk......
Loggført

Vestbakken
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted: Kongsvinger/Gjøvik


Vis profil

« Svar #98 på: februar 08, 2009, 22:56:10 pm »

Lykke til med senkingen, men jeg tror ikke du vil angre på å vente med å installere air ride til du har fått såpass peiling at du skjønner hva det egentlig innebærer.
Senk bilen, sett på noen kule felger og KJØR med den i en sesong eller to.

word!
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #99 på: februar 08, 2009, 22:56:51 pm »

Hmmm.
Personlig synes jeg ikke senking "ødeleger" en bil. Som oftest blir det bare byttet deler ved en slik jobb. Unntaket er vel slike IDIOTER som meg selv! Jeg presterte å sveise inn avix adjusters i den orginale forstillinga til bobla mi. Og nå skal jeg ha på en annen, nybygd forstilling. Mindre gjennomtenkt.

Et tipps er vel å alltid ta vare på de delene man plukker av, slik at bilen kan settes samen igjen som en orginalbil med de riktige orginale delene hvis man senere skulle angre seg. Problemet med dette igjen er at bilene ofte skifter eier, med det resultetet at den nye eieren velger hva han vil ha med av de orginale delene. Etter at dette har gjentatt seg noen ganger er som oftest sjansen for å kunne sette bilen tilbake til orginalstand med de orginale delene til bilen blåst.
Dette sier jeg som en customfan, men med stor respekt for vellholdte orginalbiler. Jeg mener at man bør tenke seg om både 10 og 15 ganger før man gjør store inngrep i en slik bil. Blir aldri flere av disse.

 Kysser
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #100 på: februar 08, 2009, 23:06:51 pm »

Veldig fin bil du har fått deg! Gratulerer!

Min anbefaling ville være å først få bilen kjørbar, registrert og pålitelig....så kan du etterpå se om du vil/ser at du klarer å gå for litt mer "crazy" ting.

Men det enkleste er ofte det beste... Blunker
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #101 på: februar 08, 2009, 23:32:38 pm »

Godt sagt, faktisk......


Jeg har lært av en annen her på forumet at det kan være lurt å tenke før man skriver, ikke motsat. Foreløpig synes jeg dette funker bra Blunker Blir liksom litt mindre "greier" ut av det jeg skriver....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #102 på: februar 09, 2009, 11:18:23 am »

Hmmm.
Personlig synes jeg ikke senking "ødeleger" en bil. Som oftest blir det bare byttet deler ved en slik jobb. Unntaket er vel slike IDIOTER som meg selv! Jeg presterte å sveise inn avix adjusters i den orginale forstillinga til bobla mi. Og nå skal jeg ha på en annen, nybygd forstilling. Mindre gjennomtenkt.

Et tipps er vel å alltid ta vare på de delene man plukker av, slik at bilen kan settes samen igjen som en orginalbil med de riktige orginale delene hvis man senere skulle angre seg. Problemet med dette igjen er at bilene ofte skifter eier, med det resultetet at den nye eieren velger hva han vil ha med av de orginale delene. Etter at dette har gjentatt seg noen ganger er som oftest sjansen for å kunne sette bilen tilbake til orginalstand med de orginale delene til bilen blåst.
Dette sier jeg som en customfan, men med stor respekt for vellholdte orginalbiler. Jeg mener at man bør tenke seg om både 10 og 15 ganger før man gjør store inngrep i en slik bil. Blir aldri flere av disse.

en forutsetning HVIS jeg noen gang skal selge denne, er at kjøperen vet hva han kjøper, dvs, at han vet at dette er en bil med historie og sjel. selger ikke noe slikt til noen som ikke kjøper med hjertet.

utover det, som jeg har sagt skal alt være reverserbart, det er ihvertfall utgangspunktet. som du sier, det kan være mer jobb enn man tror, men de problemene tar jeg når de kommer.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #103 på: februar 09, 2009, 11:19:24 am »

Veldig fin bil du har fått deg! Gratulerer!

Min anbefaling ville være å først få bilen kjørbar, registrert og pålitelig....så kan du etterpå se om du vil/ser at du klarer å gå for litt mer "crazy" ting.

Men det enkleste er ofte det beste... Blunker

bilen er registrert, men kjørbar og pålitelig har jeg enda ikke fått bekreftet. venter på nytt batteri fra tors batterier.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #104 på: februar 09, 2009, 11:21:35 am »

for å si det sånn, hvis jeg ønsker å senke bilen slik som dette med tilsvarende felgdimensjoner, uten luftsenk, hva må til:



kom gjerne med produktlinker osv. (jeg ønsker ikke å ha store dekk bak og små dekk foran. rullediameteren skal være den samme)
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #105 på: februar 09, 2009, 11:28:58 am »

For å senke sånn behøver du en senkeforstilling til 1700 kroner... thats it!
Loggført

Speed is no substitute for direction
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #106 på: februar 09, 2009, 12:17:24 pm »

Dekk dimmensjon:
Jeg kjører med 165 "ballong" dekk både bak og framme på 356 felger
Skraper litt i skjermene framme nå, så jeg må få en lavere profil, Vil helst ikke ha smalere dekk framme
Ellers bare puma forstilling (og senket bak seff, husker ikke hvor mye)


Du kan jo leke litt med denne:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Og dekkonline har mye dekk i listen

Jeg vurderer 185/55 eller 165/65 som er omtrent samme omkrets
Er ikke så bra å gå med i omkrets bak heller.. har nå turtall nok på langtur :-)

Fet bil den der sorte, har kjøpt meg slike speil jeg også
(Repro, hadde ikke råd til orignale)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #107 på: februar 09, 2009, 12:30:17 pm »

for å si det sånn, hvis jeg ønsker å senke bilen slik som dette med tilsvarende felgdimensjoner

Da må du ha enten puma eller csp forstilling, puma er billig og csp er dobbelt så dyrt, men visstnok noe bedre.
Felgene er Empi sprintstar replica går jeg ut fra, og koster vel rundt seks tusen for et sett.

Bak trenger du ikke kjøpe noe for å senke.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #108 på: februar 09, 2009, 13:18:24 pm »

Empiboy: SÅ enig!

Trengs ikke noe mer enn en puma her. Er du ikke fornøyd med det får du klemme på med dropspindler.

Jeg betaler deg heller dobbelt så mye som du ga for bilen bare for å slippe å se bagger på den.

Er virkelig ikke meningen å være en tosk som skal si noe om noe jeg ikke har noe med, men jeg vil bare hindre deg i å gjøre noe du angrer på senere. (mye "noe" i en setning Osteaktig ) Lover deg.
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #109 på: februar 09, 2009, 13:22:54 pm »

spørs om det ikke blir puma eller csp i første omgang da, rett og slett pga kostnaden og arbeidet. hehe.

men hvorfor er csp så mye dyrere da?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #110 på: februar 09, 2009, 13:24:34 pm »

Kvalitet koster gjerne litt ekstra.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #111 på: februar 09, 2009, 13:43:55 pm »

...hvis den ene ikke var dyrere enn den andre så hadde det vært mye vanskeligere å finne ut hvem som var best ikke sant?
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #112 på: februar 09, 2009, 14:04:23 pm »

for å si det sånn, hvis jeg ønsker å senke bilen slik som dette med tilsvarende felgdimensjoner, uten luftsenk, hva må til:

kom gjerne med produktlinker osv. (jeg ønsker ikke å ha store dekk bak og små dekk foran. rullediameteren skal være den samme)

Den der har nok en moderat smalna forstilling. Sprintstar bygger litt ut, så med orginal bredde på forstillinga vil felgene være nesten kant i kant med skjermene. Tipper opsettet på den der er 2" smalna puma og 1 hakk i rompa. Noe i den dur. Ikke noe hokus pokus, og det koster ikke mye Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #113 på: februar 09, 2009, 14:51:57 pm »

...hvis den ene ikke var dyrere enn den andre så hadde det vært mye vanskeligere å finne ut hvem som var best ikke sant?

nettopp... derfor jeg lurer på hva forskjellen er. om noen faktisk har erfart forskjellen eller lignende.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #114 på: februar 09, 2009, 14:53:09 pm »

Den der har nok en moderat smalna forstilling. Sprintstar bygger litt ut, så med orginal bredde på forstillinga vil felgene være nesten kant i kant med skjermene. Tipper opsettet på den der er 2" smalna puma og 1 hakk i rompa. Noe i den dur. Ikke noe hokus pokus, og det koster ikke mye Glad


finnes det noen "oppskrift" på ultimat plassering av hjul foran eller er det bare smak og behag? hvis jeg feks senker bilen med originale hjul og original bredde på forstilling, vil ikke det fungere?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #115 på: februar 09, 2009, 14:55:02 pm »

Det vil fungere, men du må då senke moderat.. Men du slepp å ha to hjul plassert langt inn under bilen! Berre fordelar, spør du meg..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #116 på: februar 09, 2009, 15:00:24 pm »

Dette er senk med puma og spindler, men med skivebremser. Puman er korta inn 2". Er egentlig ingen fasit for hva du skal bruke, da det hele kommer ann på bremser, felger og hvor mye senk du vil ha.



* 001.JPG (78.95 KB, 615x461 - vist 326 ganger.)

* 002.JPG (91.97 KB, 615x461 - vist 266 ganger.)
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #117 på: februar 09, 2009, 15:04:32 pm »

I tillegg spiller forskjermene inn.. oval før 56 (eller er det 55?) har dypere hjulbuer og ser mer senket ut.
Loggført

Speed is no substitute for direction
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #118 på: februar 09, 2009, 15:14:19 pm »

Dette er senk med puma og spindler, men med skivebremser. Puman er korta inn 2". Er egentlig ingen fasit for hva du skal bruke, da det hele kommer ann på bremser, felger og hvor mye senk du vil ha.

meget pen bil og med riktig felger, men jeg har egentlig lyst til å ha hjula litt lengre inn under buen. skjønner at da må man ha kort inn forstilling litt mer foran, men hva med bak? får man kanskje ikke fuchs lenger inn bak eller finnes de med riktigere et?

å bytte ut bremser er vel uaktuelt. bilen bygges for å være pen, ikke noe mer. hehe.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #119 på: februar 09, 2009, 15:15:31 pm »

I tillegg spiller forskjermene inn.. oval før 56 (eller er det 55?) har dypere hjulbuer og ser mer senket ut.

slik jeg forstår det har jeg ikke tidsriktige skjermer. kan noen bekrefte/avkrefte det?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!