mai 08, 2024, 22:40:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smalere puma eller CSP ønskes kjøpt.  (Lest 1701 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: februar 10, 2009, 09:44:36 am »

Har kjøpt meg større felger og trenger smalere forstilling til T-1776 (1961 T1).

Alt av interesse så lenge det er senkeforstilling og med dempertårn.

Er det 2 tommer smalere som er maks uten karrosserimodifikasjon ? Eller bør jeg kjøre løpet ut og modifisere innerskjermene ?

Alle innspill fra noen som vet noe om dette settes pris på :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: februar 10, 2009, 09:55:10 am »

Har kjøpt meg større felger og trenger smalere forstilling til T-1776 (1961 T1).

Alt av interesse så lenge det er senkeforstilling og med dempertårn.

Er det 2 tommer smalere som er maks uten karrosserimodifikasjon ? Eller bør jeg kjøre løpet ut og modifisere innerskjermene ?

Alle innspill fra noen som vet noe om dette settes pris på :-)

Med 2" innsmaling så gikk tårna akkurat utenfor innerskjermene på min gamle 65. Vær obs på store kvalitetsforskjeller på forstillinger!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: februar 10, 2009, 10:04:08 am »

Ja derfor jeg poster her. Vil høre litt hva som anbefales før jeg kjøper.

Magne lager bra forstillinger hører jeg.
Loggført

1961 T1 - Custom
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: februar 10, 2009, 10:05:58 am »

Det går fint å korte mere enn 2" uten gjøre noe med karoseriet. Utførelsen av dempertårnene avgjør alt! Min 5" passer uten modifiseringer (ennå ikke prøvd på bilen, men avstanden mellom tårnene innvendig er fortsatt lik som på en orginal forstilling).
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: februar 10, 2009, 10:25:50 am »

Ja jeg så den tråden din og det så bra ut. Dersom du starter produksjon er det bare til å hyle ut....

Tror uansett jeg nøyer meg med 2" smalere.
Loggført

1961 T1 - Custom
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #5 på: februar 10, 2009, 10:27:40 am »

Du kan trøste deg med at produksjon er utelukket Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #6 på: februar 10, 2009, 11:00:48 am »

Du kan trøste deg med at produksjon er utelukket Blunker

Ikke vær så kjiiip da.... Gliser
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: februar 10, 2009, 11:56:25 am »

Ja derfor jeg poster her. Vil høre litt hva som anbefales før jeg kjøper.

Magne lager bra forstillinger hører jeg.

Magne lager sine av originale forstillinger. Han sveiser inn senkestykkene, smaler inn. modifiserer tårnene, sandblåser og pulverlakkerer dem. Min forrige kom ifra Mags og den både så bra ut og fungerte slik den skulle. Jeg kan trygt anbefale forstillingene fra MagsRaceWorks.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: februar 10, 2009, 12:11:30 pm »

Får høre med ham

Loggført

1961 T1 - Custom
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: februar 10, 2009, 12:37:05 pm »

Mener Mags sa 3700 for en slik forstilling.

Nøyer du deg med serieproduksjon, så har Unneberg dette på lager. Også 2" smala.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #10 på: februar 10, 2009, 13:04:09 pm »

Jeg og Nik her på forumet har CB sine innkorta 2" link pin og balljont og begge var greie og mont.Passer akkurat.Bør lakkeres.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: februar 10, 2009, 13:19:29 pm »

Jeg har CSP 2" og en 4" smala kjøpt på samba. Begge passer fint på bilen og kommer ikke i konflikt med karosseriet.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!