mai 22, 2024, 12:18:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Luftfjæring..  (Lest 2218 ganger)
Rexirab
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: skien



Vis profil
« på: januar 28, 2013, 10:48:26 am »

Har lyst på luftfjæring til bobla.. en 53 switter...
Hvor kan en få tak i et bra slikt kitt? og hva må evt. gjores for at dette skal holde? og er det mulig og få dette godkjent?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 28, 2013, 11:22:34 am »

Det er muligheter for å få det godkjent. Se kjøretøyforskriften på lovdata.no ang hvordan det skal oppføre seg og stoppemekanismer ved feil på anlegget.

Bilen din er så gammel at det ikke er krav om TÜV papirer.

Finnes flere sett på nettet man kan kjøpe. Husker ikke i farta hvilke produsenter...
Monroe leverer støtdempere som ser ut som vanlige dempere.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: januar 28, 2013, 11:42:38 am »

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1168492
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Rexirab
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #3 på: januar 28, 2013, 17:55:10 pm »

Noen som har kjennskap til dette kittet? Er det bra? Er det noe jeg må tenke på når jeg bestiller det... Noe jeg bør ha ekstra? Hørte noen rykter om at det klarte ikke og løfte bilen hvis den sto stille..? Er kanskje bare rykter.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: januar 28, 2013, 20:04:28 pm »

Du bør uansett kjøpe et sett med 4 ventiler. Slik at du kan heise og senke hvert hjul uavhengig av de andre. Kjøper du et sett med bare to ventiler så heiser du foran og bak uavhengig. Men ikke side til side. Det som skjer når du kjører fort i en sving er at vekten av bilen presser den ytterste belgen sammen og trykket i systemet forflytter seg til den innerste belgen, som har mist vekt. Mao, bilen krenger voldsomt uten at du klarer å kontrolere det. 2 krets system er kun for show, etter min mening.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Rexirab
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #5 på: januar 28, 2013, 20:07:32 pm »

Takker for svar.
Er det mulig og få noe fjernstyring til slikt.... Kanskje en app på tlf som en kan justere på... Det hadde vært sjef:)
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #6 på: januar 28, 2013, 21:13:37 pm »

Det avhenger helt av hvordan det 2krets systemet er bygd opp.For nermest alle lastebiler har idag luftfjæring.De har somregel 1 ventil pr aksel og de krenger IKKE voldsomt i svinger.
Men om du har et 2krets system med åpne ventiler i kjørestilling vil du få det resultatet.Håper jo ikke noen selger slike ventiler til veibruk i luftfjærings sett.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 28, 2013, 21:27:32 pm »

Disse sidene er en god start til styring av luftfjæring. Gutta med sett fra disse kjører også på bane.
http://www.airliftperformance.com/
http://accuairsuspension.com/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: januar 28, 2013, 22:19:17 pm »

Mange kjører også rundt med sett som ikke har fast kjørehøyde, men som må reguleres manuelt hver gang. Koster litt ekstra å få det til.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 28, 2013, 22:25:42 pm »

Lurt å fikse bumpsteer-problematikken om man monterer luftfjæring. Så slipper man å flytte spissinga når bilen heves og senkes
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Rexirab
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #10 på: januar 29, 2013, 16:41:56 pm »

Kikker litt på airkweld settet og ser di har skirivd .... for pre 58 cars with a split trans or transaxle end castings that are parellel with the spring plates, you will need to change those out to 59-65 models available everywhere.... Hva menes med dette?
Loggført
Rexirab
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #11 på: januar 29, 2013, 16:42:50 pm »

Lurt å fikse bumpsteer-problematikken om man monterer luftfjæring. Så slipper man å flytte spissinga når bilen heves og senkes

Hva menes med bumpsteer-problematikken og hvordan fikse det?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!