mai 15, 2024, 09:30:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-1 67 1500. fra 4 til 5 hull trommel.  (Lest 1494 ganger)
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: august 31, 2011, 18:52:27 pm »

Hvilke org.  trommel kan jeg bruke. Passer det med feks. trommel fra 65-66, og må jeg bytte bremseskjold også?
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1 på: august 31, 2011, 20:33:58 pm »

Du er klar over at du har en bil som ble levert med 4x130 for første gang siden den kom med 1500 motor, og at du antagelig ikke bør få beholde skiltene om du bygger den om til 5bolt tromler?
Loggført

Seaside VW Klubb
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 31, 2011, 20:36:27 pm »

Er litt enig med Fredrik her.. bilen har liggende lykter, og synes det ser penere ut med 5-205, har '67 jeg og, og kunne tenkt meg 5-205 eller 5-130 selv Glad

Post hva slags løsninger du finner da? Og hva slags skiver du finner på foran!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #3 på: august 31, 2011, 21:03:46 pm »

Nå er jeg på tynn is.. Men er det like bremser på 67 1500 som på 1300s kasse?
Jeg skal ha inn s kasse og vurderer disse i såfall.. http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C31-501-615-211AG
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: august 31, 2011, 23:17:21 pm »

Det finnes nyproduserte bolt-on 5 bolt tromler som er bregnet på splittbuss med straight axle kit. Blir ikke dette tilfellet ganske likt???
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #5 på: september 01, 2011, 06:54:39 am »

Det finnes nyproduserte bolt-on 5 bolt tromler som er bregnet på splittbuss med straight axle kit. Blir ikke dette tilfellet ganske likt???

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,38143.0.html

Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 01, 2011, 07:46:46 am »

Å fritte nå selger jo CSP Trommler på 5*205mm som passer på 68 nyere bremser bak. Rekker tunge
Foran kan du bruke kun 66-67 spindler

m
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #7 på: september 01, 2011, 08:00:20 am »




Å fritte nå selger jo CSP Trommler på 5*205mm som passer på 68 nyere bremser bak. Rekker tunge
Foran kan du bruke kun 66-67 spindler

m

Fredrik,
Har riktige tromler og spindler til deg hvis du trenger. Tror bakplatene også er i orden.
Let me know!

JAB
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: september 01, 2011, 09:59:58 am »

Tanken her er å bruke org. gamle 2 delte Empi 5 spoke.
Vil bruke gamle trommler, da nye ikke går så godt sammen med di gamle felgene.

Foran vet jeg at det blir senkespindel og trommel fra 66-67.

Men må jeg bytte bremseskjlod bak?
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #9 på: september 01, 2011, 10:24:01 am »

Selv om du kanskje kan bruke de du har er det allikevel hull til justering av bånd i skjoldene. Justeringshullet på 5 bolt er i trommelen. Altså lukkede skjold. Spiller kanskje ingen rolle, men...
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: september 01, 2011, 11:17:37 am »

Vurderer du å selge de felgene som står på så kan jeg være interessert. Må bare finne meg en bil først.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: september 01, 2011, 19:11:50 pm »




Å fritte nå selger jo CSP Trommler på 5*205mm som passer på 68 nyere bremser bak. Rekker tunge
Foran kan du bruke kun 66-67 spindler

m

Fredrik,
Har riktige tromler og spindler til deg hvis du trenger. Tror bakplatene også er i orden.
Let me know!

JAB


PM!
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #12 på: september 02, 2011, 09:14:38 am »




Å fritte nå selger jo CSP Trommler på 5*205mm som passer på 68 nyere bremser bak. Rekker tunge
Foran kan du bruke kun 66-67 spindler

m

Fredrik,
Har riktige tromler og spindler til deg hvis du trenger. Tror bakplatene også er i orden.
Let me know!

JAB


PM!

PM tilbake
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!