VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: roskilde02 på oktober 12, 2009, 12:14:21 pm



Tittel: 2l t4, bytte av stempelfjærer++
Skrevet av: roskilde02oktober 12, 2009, 12:14:21 pm
tips til hva man skal gjøre når stempelringer tas, og hva som bør gjøres når man først er i gang??


Tittel: Sv: 2l t4, bytte av stempelfjærer++
Skrevet av: BToktober 13, 2009, 08:37:38 am
http://www.vwnorge.no/index.php/board,2.0.html


Tittel: Sv: 2l t4, bytte av stempelfjærer++
Skrevet av: 1303SSoktober 13, 2009, 11:47:42 am
først en grundig vask av motoren før du demonterer så er det berre å demontere å inspisere det er ikke sikkert det hjelper m nye stempelfjærer her må det kontrollmåles for slitasje er allt innenfor spec.er det berre å montere.når først toppene er av så kan det være lurt å slipe ventiler.Her er det også viktigt å måle kan hende ventilstyringer er utslitt å full overhaling av topper er påkrevd.Det er jo dumt å berre skifte stempelfjærer visst toppen er dritt.Det blir liksom som å pisse i buksa for å holde varmen.Det virker litt en stund så går resten :D


Tittel: Sv: 2l t4, bytte av stempelfjærer++
Skrevet av: roskilde02oktober 13, 2009, 18:09:49 pm
røyklegger iallfall hele bøgda når den startes...måling osv har jeg ingen anelse om..


Tittel: Sv: 2l t4, bytte av stempelfjærer++
Skrevet av: cato®oktober 13, 2009, 21:36:45 pm
Da kan jeg nesten garantere at det er snakk om mer enn slitte stempelfjører...


Tittel: Sv: 2l t4, bytte av stempelfjærer++
Skrevet av: RZR-Jånnioktober 14, 2009, 01:14:35 am
Kan også lekke andre steder. I mitt tilfelle var en ventilstyring knekt. Røykla ganske kjapt.. :)