mai 16, 2024, 14:39:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Topper og veiv  (Lest 1878 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: juni 09, 2011, 00:38:59 am »

Noen som har noen pent brukte 40-35 ventilers topper? F.eks Los Panchito fra CB eller noe annet?
Er ikke på utkikk etter noe som har kjørt 10 sesonger, lakkert i en funky farge eller har sprekker.
Vwparts skal ha 235$ stykket for Cnc-freste så burde være under dette i pris, men ikke noe krav.

Samt 69mm motvektsveiv, som helst ikke er slipt eller skadet i lagerbanene..

Må ha noe å gjøre til vinteren :-P
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: juni 09, 2011, 08:06:25 am »

skal du bygge en motor som er lik den du har?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: juni 09, 2011, 12:33:41 pm »

"Man gasar tills det rasar...."

 Øyerulling
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 09, 2011, 12:40:18 pm »

skal du bygge en motor som er lik den du har?

nei.. er til den jeg allerede har Blunker er 35,5-32 ventiler nå
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 10, 2011, 21:35:55 pm »

Ingen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juni 10, 2011, 22:35:27 pm »

hvis du først skal oppgradere så hvorfor ikke kjøpe no skikkelig med en gang? mini wedge port eller steve tims stage 1 eller stage 2
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 13, 2011, 14:44:29 pm »

Samt 69mm motvektsveiv, som helst ikke er slipt eller skadet i lagerbanene..

Skaff deg ei skikklig DPR-veiv. Da er du trygg. Koster ikke en dritt (175$).
Disse er alltid omslipte pga. sveisinga av motvektene. Lager er kurant å få tak på. Mulig jeg har det settet du trenger  liggende hvis du skal bytte til ei slik veiv.
Blir blåkopi av motoen min dette her! Blunker

Bestilte akkurat Los Banditos nå, hehe. Noen av oss må jo porte sjæl også... Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 13, 2011, 15:47:25 pm »

tror det blir oppdatering av 1915 til vinteren og nybygg om noen år.. 40-35,5mm ventiler og IDA ?  Gliser

DPR-motvektsveiv så jeg ikke kostet allverdens ja, så det skal på/i...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 14, 2011, 08:22:51 am »

40-35,5mm ventiler og IDA ?  Gliser

40-35,5mm ventiler og innsprut med 40/44mm throttle bodies ?  Gliser

De IDA-greiene kan du gå til noen andre med... Osteaktig

Bra du mater på med DPR da. Det er bra saker! Har du 8-pins svinghjul fra før av?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 14, 2011, 12:05:58 pm »

svinghjl og veiv er 8 idag ja.. Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: juni 14, 2011, 13:10:17 pm »

som jeg har sagt deg før: drit i motvektsveiv. bruk penga på lette stemper i stedet. Da holder det til 8000. Og kjøp noen skikkelige topper. Steve Tims Stage 1 har 40 og 35. Men jeg ville gått for Stage 2.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: juni 14, 2011, 13:32:59 pm »

hmm.. men wiseco og JE stempler er jo svinedyrt Rekker tunge finnes de i "A" stroke egentlig? steve tims er det jo umulig å få tak i.. sendt noen mail ang priser men får ikke svar...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: juni 14, 2011, 13:39:26 pm »

hmm steve tims har alltid vært enkel å få tak i før (dvs det er sønnen greg om svarer).  fstvwgreg (ATT) Hotmail.com
 je stempler lages etter de målene du vil ha. dyrt? ja. men ikke så mye dyrere enn å kjøpe et sett stempler sylindre ny veiv og nytt svinghjul.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 14, 2011, 14:00:13 pm »

blir vel dyrere enn å kjøpe en dpr veiv og bruke det jeg har idag omigjen? skal få slengt han enda en mail og se hva som skjer Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 14, 2011, 14:05:17 pm »

hmm.. men wiseco og JE stempler er jo svinedyrt Rekker tunge finnes de i "A" stroke egentlig? steve tims er det jo umulig å få tak i.. sendt noen mail ang priser men får ikke svar...

Wiseco og AA sine smidde stempler er ikke svindyre. Fåes kun i langslagsutgave ja. Men det løser seg lett med 5,6" råder. Men om du kommer ut av det med så mye lavere vekt skal jeg ikke være så skråsikker på. (AA stemplene er maskinert likt som de støpte. Så her må de påberegnes honing av sylindrerne før bruk, for å tillate at godset i stemplene kan vie seg ut.)

Både Ross, CE og JE lager lettere stempler med kryssbolten under oljeskraperingen. Dritt og montere. Og uøkonomisk å bruke på gata. Da de får veldig korte skjørt og lav levetid pga slitasje av disse.
Egner seg best til de som bygger motor for mer enn by og motorvei cruising. Eller de som har dypere lommer enn meg  Øyerulling
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!