mai 17, 2024, 05:33:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5]
121  Forum / Problemløseren / Sv: Motorkode på: juni 09, 2011, 21:30:39 pm
Takker for svar . Glad

Da blir det nok å se seg om etter en ny motor etterhvert .
122  Forum / Problemløseren / Sv: Motorkode på: juni 09, 2011, 00:32:40 am
Aha , fortår jeg dette rett er det en 1200 byttemotor etter -68 m/40hk ?

Er det på noen måte negativt at der står en slik motor i den ?

Hvis en da ser bort fra at det egentlig skulle ha stått en 1300 der bak ........
123  Forum / Problemløseren / Motorkode på: juni 09, 2011, 00:08:28 am
I min nyinnkjøpte -67 1300 finner jeg denne motorkoden .

Det som jeg reagerer på er X'en på slutten av koden , og at det virker som hele koden er "slått" inn på et senere tidspunkt , ser nesten ut som det er et annet nr. under dette .

Noen som vet ?




124  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spørsmål fra en sylfersk boble-eier på: mai 29, 2011, 17:49:51 pm
Takker , høres bra ut . Så ATF-olja tar ikke knekken på simmerringer og pakninger på disse kassene ?
125  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spørsmål fra en sylfersk boble-eier på: mai 28, 2011, 22:14:16 pm
Skyter inn et spørsmål til :

I villfarelse fikk jeg fylt på Dexron III olje på gearkassa , og hadde ikke muliget for å skifte til annet olje da jeg sto på lånt sted kveldstid langt fra nærmeste oljepusher .
Går dette galt ?
Søkte på forumet , men finner ikke noe om dette ....
126  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spørsmål fra en sylfersk boble-eier på: mai 28, 2011, 13:52:32 pm
Står en 1300 i den . Forrige eier kjøpte den med 1600 , men denne skar seg etter kort tid , og da han hadde en 1300 med bare litt over 65000km bak seg , ble den satt inn .

Skulle egentlig hatt en ny forgasser til den , er en litt slitten org. på plass nå .

Så du mener dekkbredden burde holdes på 165 forran ? Er jo fin å kjøre nå , kan slippe rattet i 90 og vidunderet går rett og fint (ved vindstille vel å merke Gliser) .

På godkjenningen i forrige uke fikk den kun annmerkning på lyktene forran , de lyste hvertfall ikke der de skulle ....
De tre "gummiforingene/festene" som holder hver reflektor er morknet helt eller delvis vekk , er slikt greit å få tak på nytt ?

Det som var utrolig - på en bil som har stått på i et uthus i 4-5 år og med den alderen , var at bremsene veldig bra . Kun et avvik på 6% på brekket , 2-4% på fram- og bakbrems. Men da hadde jeg luftet og lagt ut båndene før kontrollen .
127  Forum / Teknisk, teori og praksis / Spørsmål fra en sylfersk boble-eier på: mai 28, 2011, 13:11:32 pm
Hei .

Har akkurat falt for fristelsen og kjøpt meg en -67 1300 .
Vidunderet skal brukes som en bruksveteran og rullende prosjekt , og da jeg ikke er den eneste som har falt for denne bilen kommer nok min datter på snart 15 til å overta når den tid kommer  -  hun er forelsket , og det er ikke i en gutt , men i en søt gammel boble  Gliser







Men det er endel småmangler på denne , mangler endel interiørdetaljer , og skulle gjerne hatt tak i litt bredere felger .
Nå er det org. 4" forran og breddet til 7-7,5" bak .
Ville gjerne ha satt bakfelgene forran , og f.eks 9" bak .

Puma forstilling og breddet skjermer bak (hjemmebreddet) .

Hvor er slikt enkelt og greit å få tak i - og vil helst støtte våre nationale tilbydere .....

Sider: 1 ... 3 4 [5]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!