Det er da ikke krav om utvendig bryter når batteriet sitter på orginalplassering. Er det et tilleggs regelverk på dette.. Og hva med oppsamlingskar under motor?
Har du ikke hovedstrømsbryter så trenger du vel ikke bryter. Jeg har batteriet på original plass og også hovedstrømbryter. På Kjula har jeg kun kjørt uten kar under motoren og jeg har blitt fortalt at dette ikke er et krav men en anbefaling. Ser at alle svenskene har det og i år kommer også jeg til å sette det på plass. Hvis Johan ser dette så vet sikkert han mer.
Dette er race reglene:
DET HÄR GÄLLER FÖR ALLA BESÖKARE PÅ KJULA DRAGWAY Det är promenadfart som gäller inne på området, utom på stripen. Burnouterna gör dom som gasar på banan. Oljor, batterier och miljöfarliga sopor dumpas på angiven plats. Grillning endast på betongyta vid egen depåplats, aldrig på gräsytor. Använd Baja-Major, askoppar och papperkorgar. Genom att hjälpa oss med att respektera det fina området så kommer vi förhoppningsvis även i framtiden får arrangera evenemang på Eskilstuna Flygplats.
Grindarna stänger, för in och utfart, klockan 20.00 på lördagskvällen.
Faciliteter: Bajamajor och rinnande kallt vatten. Mat och dryck finns till försäljning. OBS! Respekt för varandra gäller alltid i depån, men speciellt efter 22.00. Partyt hålls på ”Loftet” eller i ”The Barn”
ANMÄLANFöranmälan krävs. Anmälan görs på dragracing.eu före (10/5-2012). .
Administrativ kostnad 100:- tillkommer.
Anmälan görs även på övriga teammedlemmar (försäkringstäckning).
KOSTNADAnmälningsavgiften för att köra är:
Bil 1000:- och då ingår tre (3) teamkort (el tillkommer).
MC 600:- och då ingår ett (1) teamkort (el tillkommer).
Bracket 600:- och då ingår ett (1) teamkort (el tillkommer).
Bracket JR 600:- och då ingår ett (2) teamkort (el tillkommer).
JR Dragster 500:- och då ingår tre (3) teamkort (el tillkommer).
ELAVGIFTEREl 240V 500:- inkl. moms. obligatoriskt för alla tvådagarsteam. Tillval El 400V +500:- = 1000:- inkl.moms.
Vid problem av el återbetalas avgift på plats. Jordfelsbrytare mellan skåp och team samt kabel godkänd för utomhusbruk krävs. Avgiften gäller för alla, oavsett bil, team etc. Elavgift kan återbetalas på banan vid bra anledning.
BILJETTERTeambiljetter betalade i samband med anmälan 200:- Betalning vid incheck 250:- Sponsorbiljetter etc. enligt ök. med arrangör.
INFORMATION BANABanan är besiktigad och godkänd av SBF och SVEMO. Banans ”breakout” är satt till 6.0 preparerat.
Vi kör 402- och 201 meter med tidtagning och tidkort. (Reaktionstid, 60ft, 660ft, 1320 och hastighet).
Underlaget på stripen är betong som går över till asfalt ca. 250 meter ut. Stripen är preparerad (402 x 8 meter x 2 + 50m).
Banans totala längd är ca. 2000 meter och betong/asfaltsbredden är ca. 35 meter.
Vi använder VP Trackbite. Återlining sker på taxbana öster om (ovanför) dragstrip. Max hastighet 20 km/h på hela tillbakaresan, ses som depåområde, överträdelse kan innebära uteslutning!
Eventuell alternativ återlining till depå enligt överenskommelse med arrangör. Arrangörer är Rod & Kustom Scandinavia. Ban- och depåfunktionärer från RKRC och SSRO.
Säkerhetspersonal SHRA Nyköping. Tidtagningen Nitroz Time Tree / RKS Time Team
Vi följer SBF/SVEMOs säkerhetsföreskrifter och kör med SBF/SVEMOs försäkring. Vi kör alltid med full säkerhet och med licenserad personal och utrustning.
Förbjudet att beträda dragstrip utan tillstånd av bancrew (gäller alla tider på dygnet).
INCHECKNINGSTIDER/ANMÄLAN VID ANKOMSTFredag 17.00 - 21.00. (Ingen får beträda fältet före 17.00)
Vid eventuell senare ankomst ring och meddela Pelle +46 70 486 80 14.
Lördag från 06.30 – 08.30 och 18.00 – 20.00
Söndag från 06.30 – 08.30
Anmälan görs vid ankomst, innan ni kör vidare ner till depån. (I höjd med de röda husen till vänster inne på området). Racingteam tilldelas en depåplats av arrangören. Biltrailers parkeras på anvisad plats. Vi kommer att ha depåvärdar som tar hand om er vid ankomst. Respektera depåvärdens/crews direktiv.
BESIKTNING OCH RACETIDER UNDER HELGEN Fredag
Besiktning: Fredag 18.00 - 20.00 på depåplats.
Lördag
Besiktning 06.30 - 09.00 och lördag kväll 18.00 - 20.00.
Förarmöte: 09.00. Obligatoriskt om du ska köra.
Licensuppkörning 09.00-10.00
Test´n Tune 09.00 - 18.00 Bilar, JR Drag och MC.
Kval 10.00 - 18.00 Bilar och JR Drag.
Rullande schema. Körordning delges vid förarmötet.
Lunchstop ca. 12.30 - 13.00
Söndag
Besiktning: 06.30 - 09.00. Även lördag kväll 18.00 - 20.00
Förarmöte: 09.00. Obligatoriskt om du ska köra.
Körordning delges vid förarmötet och
förändringar kan ha skett sedan lördagens körning.
Licensuppkörning 09.00-10.00
Test´n Tune 09.00 - 18.00 Bilar, JR Drag och MC.
Eliminering 10.00 - 15.00
Lunchstop ca. 12.30 - 13.00
Finaler 15.00
Vi kommer att ha depåvärdar som kommer att ge direktiv för ”up-lining” mm. Respektera depåvärdens/crews direktiv så kommer det att bli bra flyt i körningen under dagen.
Tävlingen kan komma att ställas in om väderprognosen är nattsvart. Sista datum för detta är den 9 maj och detta meddelas via mail, på nitroz.se och zatzy.com. Om vi, Rod´n Kustom Scandinavia väljer att ställa in återbetalas hela anmälningsavgiften. För övrigt återbetalas inte anmälningsavgift vid utebliven bil.