mai 04, 2024, 06:26:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: starthjelp  (Lest 1282 ganger)
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: mars 29, 2008, 17:01:43 pm »

Selvsagt måtte noe stikke kjepper i hjula for årets jomfrutur..  Sint

Først låste startern seg, det fikk vi ordna

Har sjekka at tennplugg ledninger sitter, coilledninger, rotoren og punktene inni så greie ut

skifta sikring nr 8 (tror jeg, helt til høyre i sikringsboksen ihvertfall) for den var gåen, men det ble ikke noe liv uansett.

Det som forundrer meg er at den startet greit før den ble satt inn før vinteren.

Ble tomt for tid i ettermiddag, men i morra skal jeg sjekke at det er gnist og at det er futt i bensinpumpa..

noen idé om hva det kan være?

og, vi snakker helt standard 66 mod..
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1 på: mars 29, 2008, 17:11:29 pm »

Ingen motorguru, men har du sjekka pluggane? Gnist? Sota?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: mars 29, 2008, 17:34:52 pm »

sjekk det som ble nevnt. hvor bor du i landet?
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #3 på: mars 30, 2008, 12:57:58 pm »

trondheim..

kanskje en liten dæsshj startgass vil hjelpe mot vintersløvheten (sett at plugger og bensinpumpe viser seg å fungere)?
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mars 30, 2008, 13:37:10 pm »

Hvis den drar greit rundt på starteren så kan du ta ut en plugghette, sette en plugg inni denne og jorde.

Da skal du få en god tydelig gnist.

Deretter ta av slangen ut fra bensinpumpen og se om den gir bensin ut av denne når du drar på starteren.

Deretter kan du ta å åpne flottørhuset på gasseren, og hive litt ren ny bensin oppi.



Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #5 på: april 26, 2008, 15:16:02 pm »

omsider er synderen funnet. Dårlig tid om dagen, men i dag fikk jeg rota meg ned til bilen.

Pluggene er rimelig sorte, men gnist har de.

Det er derimot en annen historie med bensinpumpa. Der var det ikke særlig mye futt.

Jeg fulgte Muir's beskrivelse for å sjekk bensinpumpa.
Tok slangen av forgasseren og dro motoren rundt med en 21mm nøkkel på dynamoen. (sidespørsmål: må tenninga være på for att bensinpumpa skal fungere?)
Det renner så litt ut av slangen når jeg drar rundt.. Ingen "goodly stream" som Muir sier jeg skal ha, men jeg er usikker på hvor mye er nok.

Jeg tok ut og renset det lille filteret som sitter på pumpa, men det hjalp heller ikke.
Prøvde å stramme mutterene som hold pumpa men fikk bare stramma den ytterste pga knotete plass baki der.

Neste steg var å ta av slangen fra bensintanken men her møtte jeg veggen.. Det er det kopperrøret som kommer fra venstre side, sett bakfra, som skal ut? Jeg så ikke helt hvordan jeg skulle skru det ut, var ingen mutter-greie på pumpa.

Hva er neste steg?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!