mai 05, 2024, 16:35:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boble 1958 - Tips for senking.  (Lest 760 ganger)
Jonny
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« på: april 05, 2010, 15:06:41 pm »

Noen som vet hvordan man får løs fjærplatene bak?  Tvilende
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 05, 2010, 15:24:58 pm »

Etter att du har skrudd dei lause, so tar du ei stor slegga og slår frå baksido, då skal dei lura seg ut etterkvart, men ver obs på att det er mulig dei løysner innerst, og ikkje alltid ute ved fjørplatene. Ver og ops på att når du får fjørplatene utover vil dei smella i bakken med eit stort spenn! so hold fingrar og bein vekke når du bankar ut
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #2 på: april 05, 2010, 19:31:49 pm »

Og ikke glem at 58 modellen har de lange fjærene og de platene med lukket splines. Her ruster det godt..... På min 58 plukket jeg av begge skjermene for å komme bedre til. Så boret jeg et lite hull i endelokket som dekker enden på fjæra. Dette er bare ei tynnplate. Puttet så skrutrekker inn i hullet og brakk av hele skiva. Vipps så ser du enden på selve fjæra. Jeg lot nå prosjektet være i ro ei uke. I denne perioden sprøytet jeg inn wd40 i store mengder i håp om å få litt hjelp av smøringen.
Deretter slo jeg på fjæra med en dor (Ø20 rundjern) mens jeg hadde slått inn to stålkiler på innsiden av plata. Dette funket utmerket på den ene siden........ På andre siden ble det litt mere utfordringer Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!