mai 02, 2024, 17:39:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2]
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Empi, bakre drivakselmansjetter på: mai 10, 2011, 16:39:44 pm
Er det flere enn meg som har opplevd at disse er trange og vanskelige å få tette inn mot girkassa? Det er kontete nok å montere dem mens girkassa sitter i bilen, og det ser ikke ut som jeg klarer å få det helt tett.

Noen som evt har forslag til bedre produkter enn Empi?
32  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til nye gjenger i gammel topp på: april 27, 2011, 21:23:02 pm
Det er snakk om gjennomgående hull i godset her latså, bare så det er nevnt mht sveising. Hullet er vel tilgjengelig bare i en ende også. Er veldig usikker på hva jeg skal gå for, skal sjekke hvor grov bolt som går i hullet nå
33  Forum / Problemløseren / Hjelp til nye gjenger i gammel topp på: april 27, 2011, 13:22:23 pm

Har borret ut en knekt bolt til eksos og forsøkt å gjenge opp hullet i toppen på nytt, men gjengene ble veldig dårlige.
Kan dette sveises igjen for borring av nytt høl, og nye gjenger? Kan jeg evt bruke helicoil?


34  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Treng du deler? eg har. på: februar 05, 2011, 10:27:19 am
Nei, det er ikke så aktuelt å styre med løse belegg.

Har du firkantmutter som festes på innsiden kjøleblekk på hver side av motoren? Er en mutter som sitter i et metallklipps. Ellers skulle jeg gjerne hatt noen sånne muttre til bakskjerm - de som sitter i karosseriet da altså. Muligens dårlig forklart...
35  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Treng du deler? eg har. på: februar 04, 2011, 22:12:41 pm
Har du liggende 180mm clutchplate?
36  Forum / Teknisk, teori og praksis / Ang shimsing etter demontering av svinghjul på: januar 21, 2011, 11:15:25 am

Ser at "crankshaft endplay" bør justeres når svinghjul har vært demontert.  Jeg har foreløpig ikke tatt av svinghjulet, men må gjøre det pga en liten oljelekkasje. Jeg kan merke at det er litt bevegelse når jeg bruker litt makt og trekker svinghjulet ut fra blokka, og når jeg presser det tilbake. Hvor nøye er dette?

Benytter samtidig anledningen til etterlyse ett stk fjær/klips som holder stempel på plass på veivarmen.  Evt tips om hvor jeg får bestilt nytt. Mista det ene under montering av et stempel...
37  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / div deler til T1 `67 1300 på: januar 18, 2011, 21:04:24 pm
Til `67 T1 1300. Kjøper følgende:

Rund fjær som holder på plass bolten i stempelene. Trenger en slik så kjapt som mulig.

Mutter som sitter i kjøleblekket, av typen som er festa i en firkanta utfasing i blekket.

Clutchplate 180mm, må være lite slitt

Mansjetter drivaksel
38  Forum / Problemløseren / Sv: stempelring som har satt seg fast... på: desember 18, 2010, 15:15:30 pm
Den har ikke pakninger der Blunker
Rens godt og bruk flytende pakning når du sette den sammen igjen

Ikke pakning?  Hæ Det fulgte med riktig antall pakninger som passer mellom sylinder og blokka i det Brasil-settet i hvert fall, men jeg skal ikke være veldig påståelig her siden dette er første gang jeg gjør denne operasjonen.

Hvilken flytende pakning anbefales da?
39  Forum / Problemløseren / Sv: stempelring som har satt seg fast... på: desember 17, 2010, 22:37:51 pm
Jeg fant ikke antydning til gamle pakninger mellom blokk og sylindre da jeg demonterte motoren, ikke mellom sylindrene og toppene heller. Forvitrer de gamle papirpakningene etter hvert eller?

Har kjøpt nytt pakningssett produsert i Brasil. Det virka som dårlige greier...
40  Forum / Problemløseren / stempelring som har satt seg fast... på: desember 17, 2010, 14:23:07 pm
Fant på at jeg skulle plukke ned motoren (1300ccm) for rengjøring og bytte av div pakninger. Alt så veldig ryddig ut, helt til jeg oppdaget at den ene (den ytterste) stempelringen sitter mer eller mindre fast i sporet på stempelet. Stempelringen er litt løs i endene men sitter dønn fast på midten.

What to do? Er redd stempelet blir skadd når ringen fjernes - kan varmepistol være et nyttig hjelpemiddel?
 
41  Forum / Problemløseren / Sv: renovere kjøleblekk på: desember 03, 2010, 10:10:16 am
Blir vel til at jeg går for lett pussing, grunning og vanlig lakk. Trenger ikke se 100 % strøkent ut.
42  Forum / Problemløseren / renovere kjøleblekk på: november 30, 2010, 13:02:58 pm

De originale blekka har slitt lakk, enkelte områder med rust osv. Har noen erfaringer med slipemetode, hvilken lakk som egner seg osv?



43  Forum / Teknisk, teori og praksis / Spm ang clutch-bytte på: november 29, 2010, 10:32:47 am

Har tatt ut motor og i farten ble trykkplaten demontert uten at opprinnelig posisjon ble avmerket på svinghjulet. I følge Haynes rep.manual bør dette gjøres for å ivareta den opprinnelige balansen. Vil jeg få et problem?

Hvordan ser jeg om utløserlageret og klipsene er slitt? Bør det bare byttes uansett?

Jeg fant antydning til olje på svinghjul og lamellplate. Er det dårlige pakninger bak svinghjulet som er årsaken?

Hva anbefales som rengjøringsmiddel i "clutch-huset"? Det er mye sot...

44  Forum / Problemløseren / Sveising dørhåndtak på: september 30, 2010, 13:45:21 pm
En knekt bolt inne i dørhåndtaket på førerdøra gjør at jeg ikke får låst bilen (`67-mod T1). Noen som vet om dette kan sveises??? Finnes det verksteder i Jessheim-området som evt tar en slik jobb?
45  Forum / Problemløseren / Sv: Trøbbel med dimmebryter! på: september 09, 2010, 13:45:41 pm
Sikringer er sjekka ut. Er hele og kontaktpunkter har blitt pussa. Heller mest mot at relèet har tatt kvelden.
46  Forum / Problemløseren / Trøbbel med dimmebryter! på: september 09, 2010, 10:12:52 am
Har en T1 `67 1300 og får ikke skifta mellom nær- og fjernlys. Nå står fjernlys på konstant. Dimmebryteren på blinkerhendelen virker litt slaskete men kunne ikke se noe feil da jeg skrudde opp for å se. Noen som kjenner til problemet?
Må jeg bytte til ny blinkerhendel eller er det et relè e.l. som kan byttes? I så fall er jeg klar for å kjøpe en brukt hendel til `67, ASAP.

Får heller ikke liv i det ene parklyset bak, flere pærer er prøvd og alle ledninger ser ok ut.

Det haster med tips siden bilen har snart skal på EU-kontroll!!!
Sider: 1 [2]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!