Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 138
|
155
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Hjelp til orginalfarge 53 mod.
|
på: juli 17, 2017, 20:39:50 pm
|
Finner kun L35 dessverre..
Ja, det er riktig kode når du går til Glasurit lakkforhandler, f.eks. Bjørvik her i Sandefjord. Fargen er one year only for 1953, husker jeg rett, så ikke rart andre lakkfabrikanter ikke har den.
|
|
|
159
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kort baksete Ø.K -55 Oval
|
på: juli 09, 2017, 12:35:48 pm
|
Hei. Har både sete og rygg som har sittet i en 54 Oval. Litt usikker på om det er korrekt type for årsmodellen, Hva skal jeg se etter for å finne ut om det er rettt modell? Baksetet befinner seg i Oslo.
Hvis baksetet passer i en 54-modell oval uten modifiseringer, er det riktig for biler opp til 4. august 1955, da 56-modellen kom i produksjon. Nyere bakseter passer ikke særlig bra.
|
|
|
161
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: VW 1968 type 1 1300
|
på: juni 29, 2017, 18:57:31 pm
|
Så vidt jeg har hørt, er 30 PICT-1 litt enklere å justere inn, -2 har vel noen modifiseringer pga utslippskrav, som gir den flere muligheter for feil.
|
|
|
162
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Plassering av bensinfilter
|
på: juni 18, 2017, 09:40:17 am
|
Litt viktig info om plassering av bensinfilter:
Skriver dette fordi mange har feilplassert ekstra bensinfilter, dermed øker faren for brann drastisk.
Bensinfilteret skal stå på sugesida av bensinpumpa, ikke trykksida. Sprekker filteret på sugesida, vil pumpa suge luft og motoren stoppe. Står det på trykksida, vil bensina i noen sekunder bli spraya rundt i motorrommet når motoren går, og dette gir naturligvis mye større brannfare. Dessuten mangler mange filtre trykk-klassifisering.
Helst bør ikke et ekstra filter (jeg kjører uten ekstra filter, hadde ett som sprakk på 80-tallet) være i motorrommet, men under bensintank eller ved girkassa. Har i våres også sett et plastfilter som har mjuknet, mulig ikke alle plastfiltre tåler etanol i lengden?
|
|
|
167
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trykk i oljesystem
|
på: juni 08, 2017, 12:16:34 pm
|
Litt trykk er normalt, blåser det godt, er det tegn på slitne sylindere/gjennomslag. Beste måten er å ta en sylinderlekkasjetest, evt komptest.
|
|
|
168
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken girkasse?
|
på: juni 07, 2017, 18:19:48 pm
|
Kassa sitter i en 1500 67 registrert i 66, kan den være original til bilen? Reagerte litt på at 12v ( fra 1600) svinghjulet ser ut til å passe uten at huset vis tegn til å være frest.
Tror den kan være det. Litt usikker på når de begynte med bokstavkombinasjoner, muligens på 68-modellen. Firebolts tromler og lange aksler er også en indikasjon på 1500-kasse, men mye kan være byttet oppimellom årene.
|
|
|
175
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mai 23, 2017, 12:00:19 pm
|
3-4 bar når jeg ruset litt, men med varm motor, var det under 1 bar på tomgang, og rundt 1.5 bar i cruise-fart. Ved ett tilfelle så jeg oljelampa blinket så vidt på tomgang.
Oljetrykkbryteren på bobla er originalt på 0,25 bar på tomgang, så litt under 1 bar bør være innenfor normalen. Mange bytter til 0,5 bar trykkbryter (som selges som erstattning nå mange steder), det gir økt sjans for blinkende lampe, selv om oljetrykket er grei.
|
|
|
180
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny motorsport arena !
|
på: mai 14, 2017, 07:22:14 am
|
Det er også snakk on å bygge motorsportbane i Hof i Vestfold. Da snakke vi om 1.8mill mennesker som bor innen en radius av 1,5 times kjøretur.
|
|
|
|