Tittel: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: Foyen på november 25, 2008, 22:30:18 pm Vell, er sikkert flere poster om dette emne men fant ingen som jeg ble klok på.
Har anskaffet meg en boble 1303 s og er nysjerrig på hvilken Milde trimmuligheter det er tilgjengelig til en rimlig pris. Holdbarhet er viktig. Kjekt å få høre erfaringer, effekter og hvilken deler som trengs. :) Takker for alle svar :P Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på november 25, 2008, 22:36:09 pm .
Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: Bj?rn på november 25, 2008, 22:36:22 pm Ikke så god på dette men..
Når du sier mild trimming, mener du da å ikke splitte motoren ? Et skikkelig effektanlegg og to doble øker jo effekten greit.. Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: Roy Grelland på november 25, 2008, 22:48:59 pm og hva er en rimelig pris? 1k, 10k, 100k?
Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: Foyen på november 25, 2008, 22:50:48 pm og hva er en rimelig pris? 1k, 10k, 100k? vell tenkte egentlig mellom 5-10k, men vet ikke om det er et tynt budsjett? :-\ Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: Roy Grelland på november 25, 2008, 22:52:48 pm da er det vel eksos og evt et sett med gassere som gjelder tenker jeg
Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: K.H på november 26, 2008, 08:43:41 am Splitt blokka og få inn en mere våken kam, bytt lager i samme slengen.
Port toppene og øk kompresjonsforholdet noe. Tilsett et effektanlegg og du har mere sprut i motoren enn om du bare monterer to doble gassere. Det er bortkastede penger å sette doble gassere på en ellers original motor som nesten ikke puster Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: Foyen på november 27, 2008, 07:53:02 am Splitt blokka og få inn en mere våken kam, bytt lager i samme slengen. Port toppene og øk kompresjonsforholdet noe. Tilsett et effektanlegg og du har mere sprut i motoren enn om du bare monterer to doble gassere. Det er bortkastede penger å sette doble gassere på en ellers original motor som nesten ikke puster Akkuratt, hvor stor forskjell tror du dette vil utgjør i forskjell i forholdt til slik orginal stand den er i dag? og hvilken kam er anbefalt her da? følter det er titals forskjellige med forskjellige grader på og ingen av di sier meg noe. Hvis det er noen som har peiling og hadde laget en halveis detaljert handleliste men akuartt di delene som skal til slik at eg kunne ha hatt et mål så hadde hvert supert ;D btw, noen så kunne ha slengt inn linken der det e snakk om den overhalingsbokå til dessa motorene? har sett ann inpå forumet her men finne ann ikje no når eg vil bestilla :-\ Takk for alle svar :D Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: K.H på november 27, 2008, 22:22:17 pm http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10025.0.html
Dette er motoren jeg bygde meg selv, har også bygd en temmelig lik en til T.H. Kjøpte delene på unneberg. Hvor mye hk det er har jeg ingen formening om, vet bare at std 1600 er skikkelig treig å kjøre i forhold til denne :D forslag til handleliste: råde, kam og veivlager kam, løftere og drev eller et ferdig kamkit stempelringer eller en 1641 sylindersats porte org topper eller nye blyfritopper som er mye mindre arbeid å porte + planing for å øke kompresjonsforholdet stort sett enhver type effektanlegg med headers Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: Martin på november 27, 2008, 22:49:12 pm hadde n 1641 i gamle grønn bobla mi.
110 kam porta-høvla topper 32/36 midtstilt weber grenrør var god å frisk den. hadde jo vert en tur hos deg RE ;) Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på november 27, 2008, 22:58:00 pm .
Tittel: Sv: Forslag til Mildt trimming Skrevet av: K.H på november 27, 2008, 23:12:06 pm har ligger enn av di tidligere trådene om litt trim om 1600 http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5470.0.html Har lest om motorbyggene dine og det står respekt av dem |