VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Holmen på november 27, 2008, 12:09:38 pm



Tittel: Støtstangrør
Skrevet av: Holmennovember 27, 2008, 12:09:38 pm
Har handlet inn disse rustfrie støtstangrørene til min motor.
Nå viser det seg at når jeg får frest ut av toppen 1.4 mm vil rørene bli for lange.

Finnes der kortere rør i STD utforming eller må jeg gå for den fancy typen med fjær på?

(Har 8 stk nye rustfrie støtstangrør til salgs)


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Einicnovember 27, 2008, 14:32:51 pm
Er de til Type 1 motor?
De skal strekkes ut til xxx mm. og komprimeres når toppene trekkes til.
Har ikke hørt at rørene kan være for lange.


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Hot Owlnovember 27, 2008, 15:36:53 pm
Det er bare å kappe dem opp og sveise dem sammen... eller så kan du bruke Everleak's


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: JTWEnovember 27, 2008, 15:54:50 pm
Mye jobb for lite?

Husker ikke hvilke vipper du har, men jeg med 1,4:1 vipper skal bruke disse. Har ikke handlet dem enda, men snart.
http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=123


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Boblundnovember 27, 2008, 18:24:43 pm
Rart. Mine topper er frest ned 2,7 mm og de går med std støtstangrør og rørene er heller ikke helt sammenklemt enda.  ???


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Holmennovember 27, 2008, 21:25:58 pm
Steve Tims toppen.


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Holmennovember 27, 2008, 21:26:27 pm
Blokken


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Holmennovember 27, 2008, 21:27:19 pm
Støtstangrørene er 19.2 cm lange fra flens til flens.


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Holmennovember 27, 2008, 21:28:59 pm
Når jeg setter disse i blokken UTEN pakninger på klarer jeg ikke å få toppen helt inntil sylindrene.

Det er en 87 mm Mahlesats som brukes. Denne har STD lengde og toppene har 52cc kammer.
Toppene skal i tillegg planes 1.4mm, noe som gjør problemet enda større.


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: JTWEnovember 27, 2008, 21:55:55 pm
Rørene skal komprimeres når du strammer til toppen med moment. Toppen skal ikke skli på plass til anlegg når støtstangrørene er riktig strukket ut før montering.


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: BeetleBugnovember 27, 2008, 21:59:55 pm
Rørene skal komprimeres når du strammer til toppen med moment. Toppen skal ikke skli på plass til anlegg når støtstangrørene er riktig strukket ut før montering.

Helt korrekt. Med andre ord, behold dem - de passer.


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Holmennovember 27, 2008, 22:03:34 pm
Mine er ikke strukket noe som helst og er da 3-4 mm for lange.
Vil disse foldene komprimeres enda mer når jeg drar til toppene?


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Holmennovember 27, 2008, 22:06:56 pm
Takke meg til T-4 motorer. Det er de jeg kan.....
Mye bedre patent på støtstangrørene ;)


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Holmendesember 03, 2008, 14:06:04 pm
Ingen som vil uttale seg?


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Hot Owldesember 03, 2008, 14:34:12 pm
Sett dem i pressa så ser du om du kan få dem til å passe... ganske sort/hvit problemstilling


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Torgeirdesember 03, 2008, 15:02:01 pm
RK.... har god erfaring med disse her:

http://www.vwparts.net/JCTUBES.html

Kjøp disse å spar deg for mer plage med de der...


Tittel: Sv: Støtstangrør
Skrevet av: Einicdesember 03, 2008, 15:28:04 pm
Foldene i støtstangrørene komprimeres ytterligere og sikrer god press på pakningene. Delte rør med fjær og o-ringer er bare for reparasjon. (Du slipper å ta av toppen) Du introduserer et lekkasjepunkt ekstra når du bruker delte rør.
Jeg vil anbefale å bruke originale rør, eller ettermarked repro som stikker lenger inn i blokka. (Skal hindre olje i å slynges ut mot toppene når du svinger)