Tittel: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på november 27, 2008, 12:09:38 pm Har handlet inn disse rustfrie støtstangrørene til min motor.
Nå viser det seg at når jeg får frest ut av toppen 1.4 mm vil rørene bli for lange. Finnes der kortere rør i STD utforming eller må jeg gå for den fancy typen med fjær på? (Har 8 stk nye rustfrie støtstangrør til salgs) Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Einic på november 27, 2008, 14:32:51 pm Er de til Type 1 motor?
De skal strekkes ut til xxx mm. og komprimeres når toppene trekkes til. Har ikke hørt at rørene kan være for lange. Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Hot Owl på november 27, 2008, 15:36:53 pm Det er bare å kappe dem opp og sveise dem sammen... eller så kan du bruke Everleak's
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: JTWE på november 27, 2008, 15:54:50 pm Mye jobb for lite?
Husker ikke hvilke vipper du har, men jeg med 1,4:1 vipper skal bruke disse. Har ikke handlet dem enda, men snart. http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=123 Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Boblund på november 27, 2008, 18:24:43 pm Rart. Mine topper er frest ned 2,7 mm og de går med std støtstangrør og rørene er heller ikke helt sammenklemt enda. ???
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på november 27, 2008, 21:25:58 pm Steve Tims toppen.
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på november 27, 2008, 21:26:27 pm Blokken
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på november 27, 2008, 21:27:19 pm Støtstangrørene er 19.2 cm lange fra flens til flens.
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på november 27, 2008, 21:28:59 pm Når jeg setter disse i blokken UTEN pakninger på klarer jeg ikke å få toppen helt inntil sylindrene.
Det er en 87 mm Mahlesats som brukes. Denne har STD lengde og toppene har 52cc kammer. Toppene skal i tillegg planes 1.4mm, noe som gjør problemet enda større. Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: JTWE på november 27, 2008, 21:55:55 pm Rørene skal komprimeres når du strammer til toppen med moment. Toppen skal ikke skli på plass til anlegg når støtstangrørene er riktig strukket ut før montering.
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: BeetleBug på november 27, 2008, 21:59:55 pm Rørene skal komprimeres når du strammer til toppen med moment. Toppen skal ikke skli på plass til anlegg når støtstangrørene er riktig strukket ut før montering. Helt korrekt. Med andre ord, behold dem - de passer. Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på november 27, 2008, 22:03:34 pm Mine er ikke strukket noe som helst og er da 3-4 mm for lange.
Vil disse foldene komprimeres enda mer når jeg drar til toppene? Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på november 27, 2008, 22:06:56 pm Takke meg til T-4 motorer. Det er de jeg kan.....
Mye bedre patent på støtstangrørene ;) Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Holmen på desember 03, 2008, 14:06:04 pm Ingen som vil uttale seg?
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Hot Owl på desember 03, 2008, 14:34:12 pm Sett dem i pressa så ser du om du kan få dem til å passe... ganske sort/hvit problemstilling
Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Torgeir på desember 03, 2008, 15:02:01 pm RK.... har god erfaring med disse her:
http://www.vwparts.net/JCTUBES.html Kjøp disse å spar deg for mer plage med de der... Tittel: Sv: Støtstangrør Skrevet av: Einic på desember 03, 2008, 15:28:04 pm Foldene i støtstangrørene komprimeres ytterligere og sikrer god press på pakningene. Delte rør med fjær og o-ringer er bare for reparasjon. (Du slipper å ta av toppen) Du introduserer et lekkasjepunkt ekstra når du bruker delte rør.
Jeg vil anbefale å bruke originale rør, eller ettermarked repro som stikker lenger inn i blokka. (Skal hindre olje i å slynges ut mot toppene når du svinger) |