VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Holmen på desember 15, 2008, 22:19:31 pm



Tittel: Kamdrev og andre amatør spørsmål
Skrevet av: Holmendesember 15, 2008, 22:19:31 pm
Skal montere kamdrevet på kammen og er noe usikker.
På type 4 er boltsirkelen borret slik at de 5 hullene kun passer i en posisjon og man kan ikke montere drevet feil.
På type 1 kan man få til å montere drevet i tre forskjellige posisjoner.

Blir bildeillustrasjonen riktig?


Tittel: Sv: Kamdrev
Skrevet av: Endre Ddesember 15, 2008, 22:22:39 pm
Bildet er korrekt mr.holmen  :)


Tittel: Sv: Kamdrev
Skrevet av: HansOdesember 15, 2008, 22:23:39 pm
Ta utgangspunkt i TDC, vel? Siden det er 3 bolter kan man jo ikke sette 180 grader feil heller?


Tittel: Sv: Kamdrev
Skrevet av: Holmendesember 15, 2008, 22:25:24 pm
TDC? Jeg kunne lett fått til å montert drevet 120 grader feil jeg.


Tittel: Sv: Kamdrev
Skrevet av: HansOdesember 15, 2008, 22:31:21 pm
Når stempel nr 1 er på topp (vender), så skal vel "knastene" på kamakselen for stempel nr 1 peke stikk motsatt som en v fra løfterene. Og ut fra det skal vel også merkene på kamdrev og drevet på veiva matche.

Men hvis det er riktig som du allerede har gjort er ingenting bedre enn det :)

Må bare få skyte inn at denne motoren blir nydelig!!!


Tittel: Sv: Kamdrev
Skrevet av: Andersen Racingdesember 15, 2008, 22:32:54 pm
hei
punkt på kammen opp og den knokken lengst fra deg ned veldig enkelt


Tittel: Sv: Kamdrev
Skrevet av: Holmendesember 15, 2008, 22:37:34 pm
Er som kjent mer T-4 mann.....
På type 4 bruker man simmer ringer i hver ende av veiven for å hindre oljelekkasje.
På type 1 finnes en annen patent.
Er denne skiven riktig montert?


Tittel: Sv: Kamdrev og andre amatør spørsmål
Skrevet av: JTWEdesember 15, 2008, 23:35:36 pm
Konkav side bakover mot hekken av bilen.


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggydesember 16, 2008, 00:29:27 am
.