Tittel: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på desember 20, 2008, 19:08:46 pm Har vært inne på dette før, men jeg spør igjen. Motoren min går ikke på sylinder 3 og 4 har tatt av ventildeksler og sett etter at ventilene er med ( tror i hvertfall det ) Denne motoren skal vel ha hydr. løftere men tror de burde vært justert, så spørsmålet er da. Kan de justeres og hvordan, trenger ellers innspill på hva som kan være feil.
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Jærva på desember 20, 2008, 19:12:26 pm http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6909.msg67094.html#msg67094
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på desember 20, 2008, 19:58:02 pm Se der ja du fant det jo, det med mekaniske løftere. Hvor får jeg tak i det og hva trengs, er det noe en kan bruke fra en annen VW motor. Hvordan kan jeg vite om de hydr. løfterne er pumpet opp eller ikke.
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Einic på desember 20, 2008, 20:14:04 pm Hydrauliske løftere skal ikke justeres. Hvis du ser at ventilene åpner og lukker, må du se på tenning og bensintilførsel.
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: H-MEK på desember 20, 2008, 20:23:47 pm Hydrauliske løftere skal ikke justeres. Hvis du ser at ventilene åpner og lukker, må du se på tenning og bensintilførsel. Justeres og justeres.... De skal ihvertfall ikke ha så store klaringa før man bør skru etter. Vet ikke om man kan kalle det å justere jeg. Slitasje forekommer her også som på så mye anna metall i bevegelse.. Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på desember 20, 2008, 20:26:47 pm de skal ha en grunn innstiling når de er nye.
hvis motoren har stått lenge , kan de olja ha siget ut av de. det sjekker du ved å prøve å dytte støtstanga tilbake (mot kammen) hvis den fjærere så er de tomme. Vanligvis så er det bare å la motoren gå en stund så pumper de seg opp. Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på desember 20, 2008, 20:52:37 pm Jeg har prøvd å la motorern gå både lenge og vel uten at den har forandret seg. Får prøve å demontere vippearmer og løftere i morgen, og se på tilstandenpå de. Får håpe at jeg finner noe feil, men dere må bare komme med løsninger slik at den vil gå på alle 4.
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: cato® på desember 20, 2008, 22:03:44 pm HVis motoren kun går på 2, så tipper jeg det er noe helt annet galt enn bare å justere ventiler. Den eneste muligheten er i såfall at ventilene ligger på, men det er neppe noe som skjer av seg selv, på begge samtidig. Hvilken motorkode er det på motoren din ?
2 Enkle forgassere ? Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Kjell Roar på desember 20, 2008, 22:48:43 pm Hydrauliske løftere skal ikke justeres. Hvis du ser at ventilene åpner og lukker, må du se på tenning og bensintilførsel. Hvis du trenger å justere grunninnstillinga, kan det være nedkjørte knaster på kammen. Dårlig erfaring.... Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på desember 21, 2008, 12:08:53 pm Det er en CU motor 80 - 83 mod skulle vel det være da
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på januar 06, 2009, 22:02:19 pm Lurer på en ting, hvis det er noe feil på hydr. løftere, støtstenger,ventiler . Vil dette da vise seg ved en kompresjonstest, kjøpte et på Biltema for å prøve. På dette instrum. lå alle sylinderne mellom 8.8 og 9.5 kg .Burde vel gå på alle sylindrene da, eller er det noe jeg har misforstått HJELP!!
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Einic på januar 07, 2009, 11:21:11 am Har du forgassere eller innsprøytning?
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Kjell Roar på januar 07, 2009, 13:09:28 pm Lurer på en ting, hvis det er noe feil på hydr. løftere, støtstenger,ventiler . Vil dette da vise seg ved en kompresjonstest, kjøpte et på Biltema for å prøve. På dette instrum. lå alle sylinderne mellom 8.8 og 9.5 kg .Burde vel gå på alle sylindrene da, eller er det noe jeg har misforstått HJELP!! Det betyr at stempler og ringer + ventiler er ok, og at du har litt løft på kammen. Og at luftfilteret ditt ikke er potte-tett. Ellers liker jeg en sylinderlekkasjetest mye bedre enn en kompresjonstest. Den forteller tilstand på sylinder og ventiler mye bedre (man kan høre hvilken vei lufta lekker, bare å lytte i eksos og oljepåfylling). Luftfilteret bør være tatt ut for å stole på en kompresjonstest (veit om en som blei lurt, 5-6 kg på komptest, tett/fin på syl.lekkasjetesten. Luftfilteret var tett). Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på januar 07, 2009, 16:28:02 pm Det er forgassere på den ja, målt uten luftfilter
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Hot Owl på januar 07, 2009, 16:48:27 pm Sjekk om den får bensin på den siden, kikk lukt eller prøv startspray på den siden når den går.
Kommer gnisten frem til plugg? Eller slår den over fra sprukne kabler? Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på januar 07, 2009, 21:56:41 pm Ja da det er gnist på pluggene .
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: cato® på januar 07, 2009, 23:23:13 pm Du mangler vel bensin på den ene siden, da..
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: 1303SS på januar 08, 2009, 15:23:43 pm kan være dårlig bensintrykk,pumpa greier ikke å fylle den venstre forgasseren den ligger lengst bort fra pumpa.Har sett endel t4 motorer som trykkstanga til bensinpumpa er utslitt.Da virkerpumpa dårlig.
Tittel: Sv: Ventiljustering på 2.0 type 4 motor Skrevet av: Charles på januar 08, 2009, 22:44:41 pm Ja vel, det må jeg nok sjekke. Takk for alle innspill hittil.
|