VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Paddington på desember 27, 2008, 20:58:52 pm



Tittel: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Paddingtondesember 27, 2008, 20:58:52 pm
holder på "as we speak" å bytte motor i bobla, gammel 1600 ligger på bakken og nybygd 1915 skal inn... men det jeg lurer på er om jeg får stappa inn den nye med innsug og gassere (dobble) påmontert?


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: vw56desember 27, 2008, 21:03:06 pm
nope.... du må nok ta av gasserne ;), desverre........ med innsug


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Paddingtondesember 27, 2008, 21:11:09 pm
dæven døtte, det var det jeg frykta..


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: vw56desember 27, 2008, 21:20:20 pm
er akkurat det jeg må gjøre når jeg skal ha i min 1915 til våren ;)....

gjorde det samme med med den første 73mod bobla jeg hadde da jeg skulle ha i 1835 motor, med gassere..

men se det positive da ;)... bilen kommer til å gå.... heheheheheh

lykke til.....


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Gromgutndesember 27, 2008, 22:23:12 pm
Hvorfor må gassere og innsug av? Blir motoren for høy?


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: JKdesember 27, 2008, 22:24:21 pm
Motoren blir vel mere for brei...


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: vw56desember 27, 2008, 23:40:10 pm
jepp den blir for brei.......................


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Paddingtondesember 28, 2008, 04:21:46 am
da er motor i bil og starta:):):):) men har et stort og et lite problem :'(

null oljetrykk og sprengt potte... noen som har råd og potte ?



Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Reieldesember 28, 2008, 12:34:50 pm
Glemt å fylle olje?.... Lite sannsynlig vel...

Koblet ledninger til oljelampa feil.... Sikkert ikke...

Defekt pære til oljelampa.... Sikkert ikke...

Kontrollert oljetrykk?

Sjekket fjærer og stempler som regulerer trykket? Disse finner du på undersiden av motor, bak to store "skruehuer"


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Filip/puritydesember 28, 2008, 12:39:40 pm
Koble fra coilen og skru ut oljetrykksmåleren, så drar du rundt motoren på starteren og ser om det kommer olje ut der etter en stund. Så skrur du i måleren og drar motoren rundt til lyset forsvinner, så er du klar til oppstart. Dette ble jeg anbefalt å gjøre før oppstart av en overhalt motor, men det er vell også lurt å gjøre etter oljebytte eller når motoren har stått lenge i ro.


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Paddingtondesember 28, 2008, 13:35:42 pm
takk :) skal teste dette etterpå :)


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Paddingtondesember 28, 2008, 20:11:49 pm
det var nok jeg som hadde driti meg ut gitt, hadde satt på oljepumpelokket feil vei...gikk litt fort i svingene;)


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Anders Røsåsendesember 28, 2008, 20:54:34 pm
fort gjort å gjøre feil ;)


Tittel: Sv: prosjekt: motor bytte!
Skrevet av: Paddingtondesember 28, 2008, 23:32:24 pm
da er kammen innkjørt og bilen prøvekjørt :) må justere litt tenning og gassere så blir det nok fart i balja, merka at det var en del skyv allerede men den kvalte seg på lavt turtall..