VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: LarsNordlund på desember 29, 2008, 02:58:36 am



Tittel: Motor og gear fra T3 til T2
Skrevet av: LarsNordlunddesember 29, 2008, 02:58:36 am
Hei! jeg har en kamerat som driver med en 3-seters Bay window Transporter (1978 mod). Den 2.0 liters luftavkjølte motoren som satt i Caravelle fra 1980-1983 passer den inn her?

I tillegg lurte jeg på om 5-trinns gearkassa som var koblet til wasserboxer-caravellene (83-91) passer inn i en slik 70-talls Transporter sammen med den luftavkjølte 2.0 literen. Enorme modifikasjoner?

på vegne av han, på forhånd takk :)


Tittel: Sv: Motor og gear fra T3 til T2
Skrevet av: JTBdesember 29, 2008, 03:06:22 am
Med riktige fester skulle vel ikke motoren by på noen problemer å få på plass. Det er jo en T4 motor som bayen også ble
levert med. Girkassen kan du bare glemme å få inn siden sjalteren sitter på siden på T3 kassa og i nesa på T2 kassa.


Tittel: Sv: Motor og gear fra T3 til T2
Skrevet av: LarsNordlunddesember 29, 2008, 12:06:09 pm
thank you, da får jeg sagt fra i tide! :)


Tittel: Sv: Motor og gear fra T3 til T2
Skrevet av: Bjørnardesember 29, 2008, 12:09:37 pm
Også må du bytte over varmepottene, da de er forskjellige. Hvis du skal bruke varmepotter da...


Tittel: Sv: Motor og gear fra T3 til T2
Skrevet av: raaendesember 29, 2008, 14:33:03 pm
Også må du bytte over varmepottene, da de er forskjellige. Hvis du skal bruke varmepotter da...
varmepottene er ikke like, en type -78, og en type 79, og en type 80-


Tittel: Sv: Motor og gear fra T3 til T2
Skrevet av: Bjørnardesember 29, 2008, 16:18:05 pm
Også må du bytte over varmepottene, da de er forskjellige. Hvis du skal bruke varmepotter da...
varmepottene er ikke like, en type -78, og en type 79, og en type 80-
Ja?  ::) 


Tittel: Sv: Motor og gear fra T3 til T2
Skrevet av: LarsNordlunddesember 30, 2008, 00:15:15 am
er ikke helt sikker på varmepottene, egentlig... men det var vel bare gearet han lurte på :) takk!