VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: EGOtrip på desember 31, 2008, 12:11:19 pm



Tittel: EGO`s 69`Bølla
Skrevet av: EGOtripdesember 31, 2008, 12:11:19 pm
Da har jeg fått bobla mi hjem.
En herlig liten 69. Denne trenger noe jobb, og jeg er helt sikkert ikke ferdig til FunRun som kommer nå.

Ved første øyekast så ser man at den trenger ett strøk lakk hvertfall, eller to.
Kjøpte denne sammen med 3 andre biler, som jeg og Lars J delte på.
Dvs. ett prosjekt, og en delebil på oss vær. Delebilen er allerede hugget. og plukket for deler.

Planer
  • Fjerne Tectyl
  • Pusse rust
  • Lakkere Bunnplate
  • Lakkere Karosseri
  • Montere Karosseri deler
  • El-nett
  • Bygge motor

Dele-liste
  • Bredda bakskjermer
  • Framskjermer m/liggende lykter
  • Spisst Motorlokk m/bakplate
  • Langt Panser m/fremplate
  • Skivebremser forran
  • Puma
  • Bakfelger Felger (breie)
  • Fremfelger (orginal bredde)
  • Fremstoler
  • Lister rundt hele
  • Instrument Panel
  • Cobra Classic stoler
  • Baby moon disc utgått pga felgvalg
  • Taktrekk/Gulvmatter
Accessories
  • Peepmirror 3" speil
  • To fots antenne
  • Instrumenter til Panelet
  • Takgrind
  • Gangstercap ikke helt bestemt
  • Øyelokk ikke helt bestemt

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15974.msg162997.html#msg162997
Linker til tråden der jeg ønsker deler.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripdesember 31, 2008, 12:15:22 pm
Denne har hatt noe Lakkjobb tidligere. Innvendig så er den rød.
Ligger også mye annet rask invendig, så skal ta og rydde ut alt sammen, skaffe oversikt,
plukke fra hverandre hele bilen, og begynne med bunnplata.
ALT kommer til å bli plukket ned. Planen er å bytte slitedeler, og kanskje sette på noen gromdeler.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripdesember 31, 2008, 12:19:52 pm
Slenger også med noen bilder av delebilen.
Denne var gjennomrustet, og falt fra hverandre bare man tok på den omtrent. Men fikk da noen deler fra den som trengtes.
Og siden jeg fikk hele greia så billig, så var det uten tvil verdt å ta den med.
Nå er denne blitt huggermat, rett og slett pga rusten som var i større antall enn fornuften.
Bildene av delebilen er noen arkivbilder, så tilstanden der er litt bedre enn det den faktisk er/var.

Takk til H-MEK for hyggelig handel..


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Tistlodesember 31, 2008, 14:24:02 pm
Gratulerer med grombil av rett årgang! ;D

Men det ser ut til att du har fått feil bakskjermer på den!


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripdesember 31, 2008, 14:40:26 pm
Er nok mere som er feil på denne, Fryktelig dårlig passform på panser bla.
Men det viktigste nå er å få rydda i den, og demontert den.
Har muligens noen bredda bakskjermer i glassfiber på hånden. Med samme type baklykter.
Men tror jeg beholder de baklyktene, siden den har stående fremlykter.
Siden jeg personlig syns at store lykter bak passer best sammen med stående lykter.

Kom over ett litt spesielt hull i innerskjermene bak på denne bilen. Mon tro om de hadde planer om å lage ekstra kjøling til motor på denne måten. Så her må det sveises på igjen en plate hvertfall. Er og veldig dårlig arbeid med sveisen på bakplata, noe du ser på første bilde.

Kom også over en kaffeboks i bilen. Var litt tøff boks i grunn. Den hadde passet bra som resto accessories om man vil ha det.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Tistlodesember 31, 2008, 14:46:09 pm
Det er rett att bilen skal ha ståandes frontlykter, men ikkje sånne nymotens elefantføtter til baklykter!!

Dei holene ved motoren var nok påtenkt til å verta ei luke for å enklet komme til å justere doble gassarar på motoren: se på "how too! her: http://www.hookyspanelshop.com/


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripdesember 31, 2008, 15:02:03 pm
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera.
Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden.
For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Skimmydesember 31, 2008, 15:24:56 pm
likt den på siste bilde, sånn jeg skal lakkere min


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripdesember 31, 2008, 15:46:57 pm
Blir nok samme farge på den hos meg også.
Men har ikke bestemt meg helt ennå.
Har nå fått samlet sammen delene og fått lagret de i kjelleren..
Har ikke så mye deler, men det er da noen.
Spindler med Bremseskiver, 1300 girkasse, ekstra rattstamme, baklykter, tank, Pedalsett, viskermotor med tilbehør, litt interørdeler osv. blinklys og slike småting. Og ett komplett speedo. alle disse delene er fra 68 delebilen. bortsett fra baklyktene.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: H-MEKdesember 31, 2008, 16:04:21 pm
Har noe jobb foran deg nå. Funrun er ikke før på lørdag, så stå nå på!!! ;)


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: OTOdesember 31, 2008, 22:46:26 pm
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera.
Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden.
For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.


Noen har enda ikke lært at det er enklere å demontere enn å sette i sammen igjen. Man kan lure på ambisjonene når man plukker ned en slik bil for så å gi opp der du har tatt over EGOtrip. Det måtte da ha vært bedre for tidligere eiere å nytte kjøregleden på denne for å skru på et annet prosjekt... :) Husker denne forlot verkstedet til Lars, sist. det var bare kosejobb igjen før denne kunne legges på veien igjen... Men det var da, ser jeg.. Lykke til Ser du har fotografert bilen i snøen i Harlandsvegen. Har du ikke fått deg verkstedplass med Lars?


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripjanuar 01, 2009, 15:25:41 pm
Hadde spurt Han ene i vekstedet der, som forøvrig sjelden er der, om å få leie plassen hans.
Men han ville ha den selv. Tilfelle han fikk bruk for den. Og da må jeg nok nesten respektere det.
Men skal nok klare å gjøre litt alikevel jeg. Demonteringen fortsetter i dag. så regner med at jeg snart får separert kaross og plate.


En stor takk til:
Lars
Henning
Arne
Morten
Dan


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripjanuar 01, 2009, 21:34:16 pm
Drev å tenkte på ett navn til bobla. Og hva med ett tidsriktig navn?
Men akk nei. Ikke noe som passer bobla mi nei.
Kom med forslag om dere har, helst seriøse, så kan vi lage en avstemning senere med de beste.

Kilde:
http://www.ssb.no/

Direktelink:
http://www.ssb.no/navn/topp10/1969.html


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Lars Johansenjanuar 02, 2009, 00:54:51 am
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera.
Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden.
For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.


Noen har enda ikke lært at det er enklere å demontere enn å sette i sammen igjen. Man kan lure på ambisjonene når man plukker ned en slik bil for så å gi opp der du har tatt over EGOtrip. Det måtte da ha vært bedre for tidligere eiere å nytte kjøregleden på denne for å skru på et annet prosjekt... :) Husker denne forlot verkstedet til Lars, sist. det var bare kosejobb igjen før denne kunne legges på veien igjen... Men det var da, ser jeg.. Lykke til Ser du har fotografert bilen i snøen i Harlandsvegen. Har du ikke fått deg verkstedplass med Lars?

Når det gjelder kose jobb Olafsen så veit vel du bedre enn noen andre att små jobber kan ta lang tid :P


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: OTOjanuar 02, 2009, 02:10:37 am
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera.
Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden.
For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.


Noen har enda ikke lært at det er enklere å demontere enn å sette i sammen igjen. Man kan lure på ambisjonene når man plukker ned en slik bil for så å gi opp der du har tatt over EGOtrip. Det måtte da ha vært bedre for tidligere eiere å nytte kjøregleden på denne for å skru på et annet prosjekt... :) Husker denne forlot verkstedet til Lars, sist. det var bare kosejobb igjen før denne kunne legges på veien igjen... Men det var da, ser jeg.. Lykke til Ser du har fotografert bilen i snøen i Harlandsvegen. Har du ikke fått deg verkstedplass med Lars?

Når det gjelder kose jobb Olafsen så veit vel du bedre enn noen andre att små jobber kan ta lang tid :P

Åjada, kan til opplysning fortelle at jeg brukte et år på å bytte bremser rundt og montere senkeforstilling på den ene 58 modelle, så jada :)


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripjanuar 02, 2009, 23:05:39 pm

Åjada, kan til opplysning fortelle at jeg brukte et år på å bytte bremser rundt og montere senkeforstilling på den ene 58 modelle, så jada :)

Får håpe jeg ikke bruker så lang tid, har så mye mer å gjøre enn bare bremser.. :)


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Tistlojanuar 03, 2009, 17:09:41 pm
Navn er vel noko du bør finna på sjølv! Men kva med Birger?? ;)


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripjanuar 04, 2009, 15:00:34 pm
Vil ha jentenavn på den..
Men med tanke på historien til den.
Og som OTO har beskrevet noen poster over. Så er det snakk om ambisjoner. aldri fullføre. Begynner å ligne en enhjørning. Myte. Og ett navn kommer i hodet mitt da. Eleanor. Hva med å kalle bobla det? kanskje ikke så spesiell som Mustangen i Gone in 60 Seconds. Men det er min Eleanor :D

edit:
Har nå kommet ett godt stykke på pussing av frembremser. Har ikke fått hentet alt verktøyet mitt enda, så det tar litt tid.
Men jeg får da hvertfall gjort litt i mellomtiden.
Har fått pusset vekk overflaterusten, så det er klart for å lakkeres å pyntes.
Alt var mer eller mindre brunt. Spindelen som er rustete i bakgrunnen der er skrapet med kniv, så den er penere der enn det den var.
Det samme med bremseskjoldet på nederste bildet.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: EGOtripjanuar 07, 2009, 00:28:00 am
Fått plukka reint kaross nå, og fått separert det fra bunnplata.
Litt mørkt å kaldt i verkstedet. men bunnplata og resten av delene får lett plass i kjelleren.
Så neste prosjekt er å plukke reint Bunnplata og dratt resten ned i kjelleren.
Men nå er det litt sent på kvelden, så da står dette til i morra å venter på meg.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: EGOtripjanuar 07, 2009, 00:30:55 am
Så til kveldens store quiz.
Hva slags girkasse har jeg på bunnlata?






Dette står på girkassa:
41
113.301.103
D


Premie for rett svar:

Ære og berømmelse.
Ekstra kredd for de som klarer rett utveksling.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: Hulkenjanuar 07, 2009, 00:38:07 am
Hullene i innerskjermene er vel for lettere og komme til i forbindelse med justering av dobble gassere....???


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: Lars Johansenjanuar 07, 2009, 00:40:58 am
http://volkswagens.wikia.com/wiki/Gearbox_codes

Du har ikke funnet riktig kode kai, står lenge ned på kassa enn der du sjekka.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: Formula Veejanuar 07, 2009, 00:53:44 am
Når det gjelder navn, lurte jeg på å kall min for Lydia.
(Har nettopp bygget stereo jeg er fornøyd med, så det er Lyd-i-a) ;D


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: FreddyBjanuar 07, 2009, 07:31:44 am
Når det gjelder navn, lurte jeg på å kall min for Lydia.
(Har nettopp bygget stereo jeg er fornøyd med, så det er Lyd-i-a) ;D

Funkar sikkert fint, om du ikkje heiter Nalen til etternamn..


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: EGOtripjanuar 07, 2009, 11:04:56 am
http://wiki.answers.com/Q/What_year_is_the_vw_113_301_103_trans

Q:   
What year is the vw 113 301 103 trans?
   
A:

Between 1971 and 1979.

Volkswagens are built by German people, who do NOTHING at random. Let us, then, dissect this part number.

The first three digits are the model which this part was originally used on. In this case, the first 1 means "type 1"--sedans--and the "13" immediately after it stands for Super Beetle. (This is also how we know the part is from a 1970s-era car: Supers were introduced in 1971.)

The second group is the Part Class. The "3" is for transmission parts; 01 means the case. The whole transmission is part group 300.

The third group is just a one-up notation, but VW liked to use the same numbers for the same part on different cars--like a brake shoe on a Super and one on a Bus would have the same third group, even though bus brakes and bug brakes are different.




Tror jeg heller finner den andre koden jeg.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: EGOtripjanuar 07, 2009, 23:47:01 pm
AB 1786 199

AB     1300     4.375     Up to 8/70

Noen gode ideer om denne?
er den verdt å ta vare på, å bygge motor på?



den andre kassa stod ingen bokstav kobinasjon på..
Der sto bare 6145 782. Noen forslag på hva det er?
Hørt snakk om at det var ei 1300 kasse.
Er denne bedre egnet til motorbygg?


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: H-MEKjanuar 08, 2009, 17:18:55 pm
Kassa som lå inni bilen er 1200 fra ca 65..


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: Formula Veejanuar 09, 2009, 23:01:57 pm
Når det gjelder navn, lurte jeg på å kall min for Lydia.
(Har nettopp bygget stereo jeg er fornøyd med, så det er Lyd-i-a) ;D

Funkar sikkert fint, om du ikkje heiter Nalen til etternamn..
Fantastisk! Måtte tenke 3 sekunder. Begynner å bli gammal. Selvfølgelig skal bobla ha etternavn. Lydia Nalen!


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: EGOtripjanuar 13, 2009, 17:04:32 pm
Har blitt gjort lite om dagen, vært litt syk og greier.
Men fikk da hvertfall ned bunnplata ned i kjelleren før det ble mildt og isglatt på parkeringsplassen..
Snart så blir det reinpluk av bunnplata og se hvor mye som trengs å gjøres..


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: EGOtripjanuar 21, 2009, 23:47:42 pm
Fikk i dag litt snacks i posten.
Instrument panel til bobla, siden dette er skjært ut av dashen min..
Blir nok å sveise igjen radio hullet også.
Sammen med i pakka fra T2 var det og med litt ass. pakninger for oljeskift osv.
Har ikke motor å bruke det på nå, men kommer kjempegodt med siden jeg skal bygge motor senere.
Blir vel litt jobbing til helga. Regner med på søndag, siden jeg jobber sent denne uka, og skal i bursdag på lørdag.
Fått pussa smått på bunnplata nå, og funnet ut at den er å redde. Kun overflate, og ett eller to 1-3mm hull grunnet rust.
Så dette kan enkelt repareres. Stålet er ei heller angrepet såppas at det blir tynt eller. så dette er lovende.
Kommer litt flere bilder da jeg får gjort litt til.

En fortsatt god kveld til alle AirHeads der ute.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Håvard Hoemjanuar 23, 2009, 11:00:39 am

Husker denne bilen fra tidlig 90-tallet da den gikk på Raufoss, burgunder rød med gule felger. den hadde trommel bremser rundt om, og kappet forstilling....  baki satt det en 2,3 liter med Nos.. 
eieren opplyste at den hadde ca 160hk, pluss ca 100 på flaske :)

Håvard


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripjanuar 23, 2009, 11:24:00 am
baki satt det en 2,3 liter med Nos.. 
eieren opplyste at den hadde ca 160hk, pluss ca 100 på flaske :)

Hadde vært gøy å bygge opp igjen en slik motor.
Men motorplaner er ikke klare enda. så det er fortsatt ukjent hva det blir.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt. "Eleanor `69"
Skrevet av: EGOtripfebruar 03, 2009, 15:23:46 pm
Har nå tatt hele toppen av bunnplata, mangler rammehodet og festet til girkasse og torsjonsfjærer.
men er kommet ett godt stykke her nå.
Tenkte å ta å snu bunnplata snart og ta undersiden,. så ta rammehodet og slik til slutt, siden dette har minimalt til null rust.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Jærvafebruar 05, 2009, 22:01:43 pm

Husker denne bilen fra tidlig 90-tallet da den gikk på Raufoss, burgunder rød med gule felger. den hadde trommel bremser rundt om, og kappet forstilling....  baki satt det en 2,3 liter med Nos.. 
eieren opplyste at den hadde ca 160hk, pluss ca 100 på flaske :)

Håvard

De "260 hk" ´ene havnet rett ned på asfalten i Raufoss sammen med litt olje husker jeg...  :D

En del NOS-motorer har en lei tendens til en EXPLOSIV effektøkning  :D 

Husker da jeg var lærling, og en mekaniker-lærling satte på NOS på amcar´en sin, holdt i nesten 3 sek før det smalt. Det bør være moro de 3 sekundene da...  ;)


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 05, 2009, 22:15:00 pm
Nos gir ukontrollert forbrenning, så det er jo nødt til å smelle, en gang.
Leste en test an en standard GSXR1100 en gang, med og uten Nos, i benk. Ga 130 hk uten Nos, og 174 med. Men han som tok testen, sa at den motoren med Nos, hørtes ut som om den skulle havarere hvert øyeblikk. Masse tenningsbank.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: Jærvafebruar 05, 2009, 22:22:29 pm
Nos gir ukontrollert forbrenning, så det er jo nødt til å smelle, en gang.
Leste en test an en standard GSXR1100 en gang, med og uten Nos, i benk. Ga 130 hk uten Nos, og 174 med. Men han som tok testen, sa at den motoren med Nos, hørtes ut som om den skulle havarere hvert øyeblikk. Masse tenningsbank.

Skal prøve å ikke ødlegge tråden her for mye, men.. Problemet med NOS og "folk" , er at de ofte forer på med NOS uten å gi mer bensin. Da blir det veldig varmt nedi´ der..  Uansett har jeg aldri sett på NOS som noen "ekte" effektøkning for annet en drag-bruk nettopp fordi du ikke kan bruke det konstant. Er vel derfor dem ikke bruker NOS i feks. rally eller LeMans  ;)


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripfebruar 06, 2009, 17:02:43 pm
Er vel derfor dem ikke bruker NOS i feks. rally eller LeMans  ;)

Er nok flere grunner bak det..
At reglene sier at det ikke er lov bla..


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripfebruar 26, 2009, 09:13:58 am
Nå har jeg fått tak i bakfelger til kjerra også.
Men er på utkikk etter framfelger også.
Drev å tenkte meg at jeg skulle ha sprintstar forran også, men disse trenger ikke være brede.
4,5-5,5" muligens?


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripmars 09, 2009, 13:34:09 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13016.0.html

liten diskusjon om videre planer på bobla.
Ingenting er planlagt enda.
Diskusjonen går ut på å endre til liggende lykter.


Har lagen en todo liste på føste innlegget.
Der vil det bli oppdatert om planer, og videre utvikling.
Samt i tråden da de dukker opp.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: DrLabanmars 09, 2009, 14:54:34 pm
Nå har jeg fått tak i bakfelger til kjerra også.
Men er på utkikk etter framfelger også.
Drev å tenkte meg at jeg skulle ha sprintstar forran også, men disse trenger ikke være brede.
4,5-5,5" muligens?


Bare meg... eller er det der en veeeldig merkelig plassering av ventilen? :)
Valgt litt for uprofilert felgbane som donor her tror jeg.

Du bør helt klart gå for samme felg foran, bare smalere seff.


Tittel: Sv: EGO`s 69` prosjekt.
Skrevet av: EGOtripmars 09, 2009, 15:15:15 pm
Nå har jeg fått tak i bakfelger til kjerra også.
Men er på utkikk etter framfelger også.
Drev å tenkte meg at jeg skulle ha sprintstar forran også, men disse trenger ikke være brede.
4,5-5,5" muligens?


Bare meg... eller er det der en veeeldig merkelig plassering av ventilen? :)
Valgt litt for uprofilert felgbane som donor her tror jeg.

Du bør helt klart gå for samme felg foran, bare smalere seff.

Er litt merkelig plassering av ventilen ja.
Tror kanskje det vil gjøre seg med kort ventil istedet.
Hadde egentlig lyst på baby moon disc, men sprintstar felger er tøffe, så jeg prøver å få tak i like forran..
Bare smalere seff ;)
Skal ikke være noe umulighet å få tak i eller tror jeg..
Så om ventilen blir rar, så tar jeg heller bare å flytter den..
til samme plassering som de som kommer forran.


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: DrLabanmars 09, 2009, 16:06:43 pm
Du sliter vel litt med å flytte en ventilen der pga den felgbanen. Mangler en profil lenger inn til å plassere den i.
Da må du i tilfellet ha en vinklet ventil, om det er å få tak i.


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripmars 09, 2009, 16:21:45 pm
Det får vi vente å se hvordan det blir.
Ventil trengs alikevel.
Kort ventil vil kanskje gjøre susen.


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: H-MEKmars 09, 2009, 16:27:16 pm
Det får vi vente å se hvordan det blir.
Ventil trengs alikevel.
Kort ventil vil kanskje gjøre susen.

Sett den på baksiden ;)


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripmars 09, 2009, 16:31:07 pm
Kan fikses. ikke så dumt egentlig.
Kan jo gjøre det både forran og bak.
Cleane felger da :D
Men tungvindt å etterfylle luft a gitt.


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: DrLabanmars 09, 2009, 16:55:46 pm
Det får vi vente å se hvordan det blir.
Ventil trengs alikevel.
Kort ventil vil kanskje gjøre susen.

Sett den på baksiden ;)

Genialt! Clean kaller man det :)


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripmars 10, 2009, 21:41:08 pm
Da er sprøytepistol, 2komp epoxy-grunning, tynner, og airbrush kjøpt inn.
Kompressor, slanger, sand og blåsepistol hentet.
Bør nok snart begynne å skje litt i kjeller´n nå håper jeg.


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripmai 31, 2009, 20:33:12 pm
Da har karosseriet fått gjennomgått.
Fjerna alt av matter, trekk osv..
Så gikk jeg på tektylen i skjermbuene..

Etter litt skraping. (les: timer)


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripmai 31, 2009, 20:34:54 pm
Så med fille og tynner


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripmai 31, 2009, 20:37:11 pm
Fant da ett rusthull i den gropa bak bakvinduet.
Det gruer jeg meg til å fikse..

Og ett rust hull på hver sin side på veggen forran.
De kom ikke frem før jeg pirka der. så det har ikke blit hull der før jeg pirka lett...
Baksiden ser fin ut. så bare bytte ut med en liten plate på hver side så er den god som ny igjen.



Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: OTOmai 31, 2009, 22:01:18 pm
Så med fille og tynner

Deilig å se at det er levlig temperatur i Harlandsbvegen, i motsetning til starten av prosjekttråden din  :)


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: JonBmai 31, 2009, 22:02:44 pm
Så med fille og tynner

Deilig å se at det er levlig temperatur i Harlandsbvegen, i motsetning til starten av prosjekttråden din  :)

Ja, er fint her på østkanten!


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripmai 31, 2009, 22:03:55 pm
er ikke akkurat levlig i solsteika.
Men jeg var taktisk, halve bilen går i skyggen, så etter som sola flytta på seg, så gjorde jeg det og.
Håper å få flytta bilen inn i verksted snart..
Fått meg plass inne.
Fikk rapport om svalige 18 grader der i dag. tenk så godt da.

Ja, er fint her på østkanten!

Bor ikke så langt unna her eller? Altså Harlandsveien?


Tittel: Sv: EGO`s 69`BastoRod
Skrevet av: EGOtripjuni 01, 2009, 13:31:11 pm
Linker til Kjøpstråden min, så om noen har delene jeg trenger, så er det bare å si fra.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15974.msg162997.html#msg162997

Har nå fått tak i fremskjermer og bakplate.
Men mangler fortsatt "resten"


Tittel: Sv: EGO`s 69`Bølla
Skrevet av: H-MEKmai 06, 2010, 19:02:40 pm
Snart vært stille i ett år her nå. Vet det har vært mye framdrift på bilen, så jeg venter spent på oppdateringer..