VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Leif på januar 15, 2009, 20:00:58 pm



Tittel: 1915
Skrevet av: Leifjanuar 15, 2009, 20:00:58 pm
Hei
jeg har masse planer og ideer for tiden.
Ringte paa en 1915 motor med org.forgasser,org.fordeler og org.eksosanlegg.
Jeg har liten peiling paa dette, men vil man faa et slikt oppsett til aa gaa normalt
isaafall hvor mye vil en slik motor kunne yte
jeg vet ikke saa mye mer om hva denne motoren inneholder,
han snakket om fullflow topper noe ekstra oljekjoeler og pumpe med oljefilter.


 


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: Filip/purityjanuar 15, 2009, 20:10:56 pm
Med original forgasser, original tenning og originalt eksosanlegg ser jeg ikke for meg at den vil gå veldig mye bedre enn en original motor. Økningen i volum får ikke mye å si for effekten så lenge du ikke følger opp med tilsvarende komponenter andre steder, dvs. trim-kam, større gasser(e) og mer frittflytende eksosanlegg (ikke nødvendig på mindre trimming, men har så absolutt noe for seg).


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: Reieljanuar 15, 2009, 20:20:03 pm
En bekjent av meg fra gamledager, bygde seg en slik motor... Denne hadde en mild kam og dyset org forgasser...
Hans motor gikk bedre enn en org 1600, dog ikke noe rått bygge men du verden for et bunndrag og moment på den motoren.

Synd jeg ikke kan gi deg noe mere spec på motoren.... ;)


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: Leifjanuar 15, 2009, 20:34:26 pm
Er dette et risikabelt kjoep.
hvis jeg skulle gaa for denne blir det usett, den startet ikke naa pga ikke gnist men gikk fint rundt ifolge selger.
kunne kansje vert et bedre utgangspunkt enn den 1600 motoren jeg har staaende
isaafall er 4000 mye for en usett motor