Tittel: Iskjøring med vw type3 Skrevet av: Anders Peder på januar 15, 2008, 01:27:28 am Noen som har noen formening om hvordan type3 oppfører seg på vinterføre? har ingen egne erfaringer enda på dette området. vil nok sikkert være som en vanlig rwd bil , men alt tyngden er vel kanskje et pluss..... og i ekstrem tilfeller som dette:
http://www.bilforumet.no/medlemmers-egne-filmer/188342-bilder-and-film-iskj-ring-lisj-elverum-s-n-13-01-08-a.html kanskje det blir litt hets av min ide å bruke min type3 til dette formålet, men tenk deg da ..med litt motor burde det da funke sånn nohalig ...:P Tittel: Sv: Iskjøring med vw type3 Skrevet av: Holmen på januar 15, 2008, 08:07:46 am Av erfaring kan jeg si at med bakhjulstrekk og motor plassert bak bakaksling så kommer alt eller ingenting i ut i sladd.
Denne kombinasjonen egner seg ikke til drifting uten at man er en særdeles god sjåfør. Tittel: Sv: Iskjøring med vw type3 Skrevet av: RZR-Andy på januar 15, 2008, 10:01:07 am Sjekk hvordan porsche-gutta gjør det, så legger du til litt ekstra margin. Rolig inn - hurtig ut!
Tittel: Sv: Iskjøring med vw type3 Skrevet av: Kjetil Lima på januar 15, 2008, 13:15:02 pm Har selv hatt Porsche 911 og var mange ganger veldig glad for all erfaring med boble på glatta når jeg fikk sleng. Fordelen med 911 var at jeg kunne dra meg inn igjen med gasspådrag og breisladd. En eneste gang gikk det i dass, da gikk det helt rundt og stoppa 50cm fra et gjerde.
Tittel: Sv: Iskjøring med vw type3 Skrevet av: Pan på januar 15, 2008, 21:24:30 pm Alt eller ingenting, ja. I de "gode gamle dager" var Porsche 356 kjent som en bil som i de rette hender kunne kjøres barbarisk raskt gjennom svingene, mens i feil hender...
Teknikken den gangen på 50-tallet gikk ut på å gjøre små "sage"-bevegelser på rattet inn i svingen, for å med vilje få bakenden til å dra ut. Med blyfot på gasspedalen da, gikk det unna som bare det. Men man måtte vite hva man drev med - slipp gassen og tråkk inn clutchen i en slik situasjon, og du er temmelig garantert en snurr og en tur ut i periferien. For de som ikke liker at bakenden er ute på tur, er rolig inn, hurtig ut som nevnt en utmerket teknikk. Med pendelaksler bak er det en uting å lette på gassen i sving, enda mer enn i andre biler. |