Tittel: Dellorto DRLA Turbo Skrevet av: Low67 på januar 30, 2009, 12:40:05 pm Morn.
Noen som kan forklare hvordan man konverterer dellorto drla til trykk forgasser? Tenker spesielt på maskineringa ved spjeld akslingen. Hva slags tetting skal dit? Og hvordan maskinere det? Takker for svar Tittel: Sv: Dellorto DRLA Turbo Skrevet av: H-MEK på januar 30, 2009, 12:45:25 pm Står i boka som kristiansen lånte av deg det... ;)
Tittel: Sv: Dellorto DRLA Turbo Skrevet av: Low67 på januar 30, 2009, 14:37:47 pm Står i boka som kristiansen lånte av deg det... ;) Hehe ja, men vi ble ikke noe klokere av det. Lurer på hordan man maskinere de indre hulla,er litt trangt der.. Fungerer foresten disse gasserene bra med turbo?? Tittel: Sv: Dellorto DRLA Turbo Skrevet av: H-MEK på januar 30, 2009, 14:59:33 pm https://secure.cbperformance.com/catalog.asp?productid=286
Her er noe for dekk! Gasserne dere har kan jeg ta over i bytte mot noe anna rask.. Tittel: Sv: Dellorto DRLA Turbo Skrevet av: torvw på januar 30, 2009, 20:34:54 pm her er løsningen for dekk suppehuer ;)
http://www.hedmark-trafikk.no/dtArticle.aspx?m=4122&amid=33218 Tittel: Sv: Dellorto DRLA Turbo Skrevet av: RZR-Andy på februar 01, 2009, 20:32:01 pm http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DELLORTO-DRLA-40-TURBO-PREPARED-CARBURETOR_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742Q2em153Q2el1262QQcategoryZ33550QQihZ016QQitemZ260079639680QQtcZphoto
http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products.asp?CategoryID=1&PartsectionID=53 Tittel: Sv: Dellorto DRLA Turbo Skrevet av: Are på januar 14, 2016, 20:09:07 pm Sitat Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet. Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne. Ser at dette er et gammelt emne. Men det er sikkert flere som lurer på dette (inkludert meg selv). Finner lite info om maskineringen utover at det trengs et spesialverktøy. Etter litt om og men, fant jeg ut at jeg skulle lage meg et, å gi det et forsøk. Verktøyet består av en aksling i stål, og et nav i aluminium som festes med settskrue på akslingen. (http://i9.photobucket.com/albums/a85/are-mnja/vwprosjekt/IMG_3468_zpsglpungfa.jpg) (http://s9.photobucket.com/user/are-mnja/media/vwprosjekt/IMG_3468_zpsglpungfa.jpg.html) Jeg laget skjærstålet av en 2mm borr, som festes med en settskrue i navet. (http://i9.photobucket.com/albums/a85/are-mnja/vwprosjekt/IMG_3467_zpsxtz3smve.jpg) (http://s9.photobucket.com/user/are-mnja/media/vwprosjekt/IMG_3467_zpsxtz3smve.jpg.html) Montert på aksel :) (http://i9.photobucket.com/albums/a85/are-mnja/vwprosjekt/IMG_3466_zps8mge9rd0.jpg) (http://s9.photobucket.com/user/are-mnja/media/vwprosjekt/IMG_3466_zps8mge9rd0.jpg.html) Med litt knoting monteres dette i mellom forgasseren (http://i9.photobucket.com/albums/a85/are-mnja/vwprosjekt/IMG_3470_zpsnpg7uc14.jpg) (http://s9.photobucket.com/user/are-mnja/media/vwprosjekt/IMG_3470_zpsnpg7uc14.jpg.html) Brukte bare en batterimaskin på enden for å skjære. Resultatet ble bra =) (http://i9.photobucket.com/albums/a85/are-mnja/vwprosjekt/IMG_3465_zpsfkpb9pa7.jpg) (http://s9.photobucket.com/user/are-mnja/media/vwprosjekt/IMG_3465_zpsfkpb9pa7.jpg.html) Det finnes såvidt jeg vet 2 typer tettinger. Den ene er en tetningsring som holdes på plass av en skive. Tror det må maskineres en ekstra avsats for å montere denne skiven. Typen jeg skal bruke er en slags simmering som bare presses inn. Har ikke begynt å montere sammen forgasserne enda, men kan komme med en liten opdatering ved den tid, om ønskelig. |