Tittel: -67 Variant Skrevet av: Endre S på februar 12, 2009, 22:04:45 pm Fått fatt i en fin variant, og ble egentlig positivt overasket over tilstanden. Heil og fin bil unntatt kanaler. Prøve å finne nye til den og har venstre side så å si i boks. Veldig fint interiør, litt småknask e d alltid, tenningslås er fuchha, alt nytt av bremser, skiver framme med 5x130 så her skal det på fuchs i 6 og 7x16 tror eg. Motor fungerer så den skal ha seg en grundig rens i 1ste omgang. Bakkeklaring er ikkje heilt avklart ennå, halve rompa henger ute pr i dag så time will show......
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 12, 2009, 22:07:50 pm eyecandy.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på februar 12, 2009, 22:19:25 pm Du Knasten har jo 5x130. Hvordan er det gjort hos deg bak? Adaptere eller skiver eller?????
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 12, 2009, 22:20:28 pm kerscher skiver ja 5*130
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på februar 12, 2009, 22:23:49 pm HAr du bygd om til Irs da? Får finne det prosjektet ditt.....
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Lid på februar 12, 2009, 22:25:03 pm De felgene er fra NSU Ro80
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på februar 12, 2009, 22:36:18 pm De felgene er fra NSU Ro80 Heilt korrekt Lid men de e lånt av Håkon for å trille bilen heim te meg. For smått for meg med 14"Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: -Marius- på februar 12, 2009, 22:38:56 pm Gratulerer med ny bil Endre:) Den så jo veldig bra ut. Blir spennende å se hvilken planer du har, og hvor lenge du skal ha den hehe
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på februar 12, 2009, 23:11:09 pm Gratulerer med ny bil Endre:) Den så jo veldig bra ut. Blir spennende å se hvilken planer du har, og hvor lenge du skal ha den hehe Ja det e eg og spent på......Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 12, 2009, 23:12:31 pm fronthjula er vel 14" som lid sier NSU
jeg har bygd om til IRS ja. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Mr. Empiboy på februar 13, 2009, 10:24:02 am Satt å så då denne siden: http://www.terovirta.com/volks/Frame.html
Under felg guiden der fant jeg en felg produsert av Paschal Fumagalli i brazil. Disse ligner stygt på forhjula på det ene bildet. Er det kansje samme firma som leverer NSU felgene? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Mr. Empiboy på februar 13, 2009, 10:28:26 am Rettelse! Så like var de ikke. Desuten har Fumagalli felgen 205-5 boltsirkel. Uansett er de helt rå!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på mars 09, 2009, 00:10:29 am Har hatt nogen timer i garasjen i heljå og fått skiftet kanal på førersiden. Kanalene eg fekk var utkappet så de gikk kun fra a til b stolpen. Må derfor lage noen biter selv men det gjer eg når eg deler bilen etter kanalene er byttet.
Følg gjerne med her for mere bilder... http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?553.last Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: vidar eiane på mars 09, 2009, 00:52:29 am godt jobba Endre, blir bra dette :)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på mars 14, 2009, 23:33:19 pm Har kommet et stykke til, kappet ut restene av kanal på passasjersiden og tilpasset den nye der og. Fått sveist den lik andre siden, må lage noen biter her og siden det e et godt angrep av rust der hvor kanal og innerskjerm bak møtes, som om det var ukjent. Etter mye banning og kløing i håve fekk eg delt kjerra fra bunnpanna(2 bolter inni bak som låg rett ved siden av der hvor varmerøra kommer inn i kupeen eg ikkje såg) Har en plan om å lage meg et stativ til karosset slik at eg kan rulle vekk underdelen men me får sjå..... har og fått begynt litt med å fikse litt på kanten av bunnplata som hadde hatt besøk av hagla såg det ut som......
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Reiel på mars 14, 2009, 23:50:56 pm Jeg hadde 6 og 7 16 Fuchs på min TL og dette er en kongefelg på Type 3...
Hadde 195/55 16 foran og 205/55 16 bak. Dette bygger helt genialt... Skiver foran med Porsche mønster og bak ble det borret opp til 5x130... Har mal til sånt... Stå på... Type 3 er kongebiler... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på mars 15, 2009, 00:15:52 am Borret opp bak mener du........I navet da? Tenkte og å gjør det men såg jo at det var litt lite gods til det..... Så har sett for meg adaptere og så bredde ut bakskjerm for å få det unna.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 07, 2009, 21:46:11 pm Så var eg klar etter en god ferie. Dukket opp hjul te meg som eg var å hentet i går, org fuchs Så nå skal eg få bli ferdig med sveising, legge på noe beskyttende og skru sammen.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juni 05, 2009, 23:42:55 pm Fredagskveld tok eg med meg ei øl og gikk i garasjen. Fikk sveist ferdig hele sulamitten på høyre side.
Da fant eg ut at det var på tide å teste om hjula gikk inn under skjermen. Vridd på gummi i dag og skrudde på og med den camberen Kai lagde så bunnet gummien i innerskjermen. På bilde 2 har eg tatt 1 ytre hakk opp og då smyge d akkurat innerskjermen. Det e ikkje for møje klaring så komme te å massere den litt for å sleppe løgne lyder og å kunne lesse opp til langtur. Men stuket e satt så dette går rette veien..... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: LOBO på juni 05, 2009, 23:47:27 pm Ubeskrivelig deilig!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Håkon på juni 06, 2009, 09:42:38 am Heftig Endre.
Da blir du klar til 20 Juni? Du kan leie prøveskilt vettdu :) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på august 29, 2009, 22:17:52 pm Då e venstre side ferdig ang rust/sveis. Har begynt med bunnpanna, rengjort og grunnet med brunox der det var rustantydning og og smurt inn med arcanol i 2 strøk som topplag.
Mens det tørker har eg plukket av calippere (nye) fra -65en og rengjort de og hiver på noe lakk på de og. Pedalstellet må og ha en runde så det er demontert og skal rengjøres/lakkeres. Har ellers og demontert skiver/skjold foran for å lakkere de og. Har en meget bra forstilling som er neste skritt. Skal blåses-lakkes og få på de deler som skal på. Han som eg kjøpte -65en av hadde handlet komplett TMI teppesett så det kjøpte eg og masse pakninger til dører, panser osv...kjekt å ha. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på oktober 04, 2009, 21:44:01 pm Mye småplukk her om dagen..... Demontert hele sulamitten og tar litt etter hvert.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Reiel på desember 02, 2009, 09:13:21 am På tide å få denne tråden opp igjen...
Waschera? Fått på kongefelger ser jeg.... Klar for Fun Run hos oss i Januar eller? ;D Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på desember 02, 2009, 21:20:33 pm Skulle gjerne, og skal på treff med denne neste sesong men blir nok ikkje før i ........april-mai. Mange skjær i sjøen og får ikkje alltid ting til. Men har fått mye på plass, nå er det å få til riktig utstyr i de korte akslene bak(sjekkes mandag førstkommende), dreie tromlene så er alt på bunnplata ferdig. Løfte på karosseriet og lakkere litt. Blir ikkje noe hellakkering nå for eg e litt lei av å mekke. Tar det neste vinter...
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Martin på desember 02, 2009, 21:31:29 pm dette ser bra ut, har trua på at det blir skikkelig bra, thumb uuuup ;D neste blir vel airsquare ;)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på desember 02, 2009, 22:21:40 pm Hvad har du gjort med 5x130 bak?
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på desember 02, 2009, 22:38:08 pm Borret opp tromler og nav fra 4x130 til 5x130.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Pål på desember 02, 2009, 22:43:52 pm Utrolig tøff bil. Dette skal følges med på :)
Sitter å vurderer sterkt å anskaffe en 66' Fastback. Men det var plass og tid da :) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på desember 02, 2009, 23:27:59 pm Oppdaterer ikke her så ofte. Sånn e d i den store edb verden. Følg med på
http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?553.0 eller http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=378202. Grunn til thesamba er for å få litt troverdighet i den internasjonale verden da eg har blitt oppfattet som scam mer enn en gang ved handel og vandel..... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på januar 31, 2010, 01:21:26 am Skjedd litt te her. Endelig skrudd sammen akslinger med rett innmat. Nav målt opp og levert inn til dreiing. 2 mm bak og 13 mm i fremkant. Handlet motor av jalokoey( komplett fra notchen han hentet i bergen).
Har og snopt meg "ny" kompressor. Kai hadde en småvoksen stående med brendt motor, 2,2 KW, og det e jo sånt som eg har på lager så den skal hentes en av dagene. Har og fått tak i støtfangerhorn til frontfanger, det blir lekkert..... Ellers så har eg gått på en smell i heimen, har bestilt nytt kjøkken så der går det et par kvelder når vegger skal rives og forsterkes, rive alt av tak og vegger og inn med nytt. Gamle kjøkken.........ikkje noge for meg......gamle vw.......mmmmmmmm sko`kje eg få??? Kjøpt tilbake T-111 har eg og gjort... Men satse hardt på å ha varianten klar te våren... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på mars 16, 2010, 00:25:10 am Det går seint men det går rette veien. Fekk løftet oppå karrosseriet i heljå og skrudd sammen. Driver å hever-senker foran og bak for å finne tilbake høyden for den bomma eg totalt på......Er på plass bak, men foran må stoppere kappes for å få lavere...
(http://www.srvwk.com/e107_files/public/1268685780_3_FT553_dsc01602.jpg) (http://www.srvwk.com/e107_files/public/1268685780_3_FT553_dsc01604.jpg) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 04, 2010, 15:46:05 pm Driver og legger teppesett i varerommet. Noen som har bilder av dette eller vet hvordan bitene skal ligge..... Var liksom ikkje helt sjølsagt... TMI hele pakka. Det som er utfordringen er bitene over hjulbuen. Skal de trekkes innunder sidepanelet eller?
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/DSC01636.jpg) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 05, 2010, 19:13:48 pm Etter å ha lest litt i tråder i går der dere får bilen ut å gnikke litt måtte eg ut med kjerra i dag i det fina veret å blåse no støv av lakken. På det som e lakk då...Gla eg e nær målet for denne gong, for nå vil eg bare kjøre...... Den sige mer å mer mot bakken så hvis den ikkje stoppe snart så blir det en nye heisejobb Uansett......aldri vore så nærme skilt.....
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/DSC01647.jpg) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Martin på april 05, 2010, 19:26:04 pm hvordan går det med full sving å de ballong hjula foran :D høyden er fin nå,
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: GeirJB på april 05, 2010, 19:57:01 pm Ser bra ut!! 8)
Hvor mye er det du har senka den? Litt nysgjerrig i forhold til hvor mye jeg skal Senke Varianten min!! :) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 05, 2010, 19:57:47 pm nice!
lukter jeg 7+6x16" ? ? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 05, 2010, 20:29:39 pm hvordan går det med full sving å de ballong hjula foran :D høyden er fin nå, Skal valse litt Martin....Noen liker myyyye hjul vet du...... er ikke med i trehjulsklubben eg :)Har ikkje peiling på hvor mye det har blitt senket Geir. Det meste har vært i atomer og bygget opp igjen. Så blir justert på feeling .... Nesten riktig Knasten bare 15" Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på april 05, 2010, 21:51:19 pm Hei Endre! Når jeg ser bilen din så kommer lysten til å senke min egen -64 og "Fuchs" med engang...
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 05, 2010, 22:22:14 pm Hei Endre! Når jeg ser bilen din så kommer lysten til å senke min egen -64 og "Fuchs" med engang... Det er vel ingenting å vente på da....... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på april 05, 2010, 22:36:36 pm Hei Endre! Når jeg ser bilen din så kommer lysten til å senke min egen -64 og "Fuchs" med engang... Det er vel ingenting å vente på da....... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 05, 2010, 22:50:32 pm Hei Endre! Når jeg ser bilen din så kommer lysten til å senke min egen -64 og "Fuchs" med engang... Det er vel ingenting å vente på da....... Ja wide 5 e fint....Har du flere varianter enn den røde??? Får vi se et bilde av kjerra??? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på april 05, 2010, 23:16:02 pm Hei Endre! Når jeg ser bilen din så kommer lysten til å senke min egen -64 og "Fuchs" med engang... Det er vel ingenting å vente på da....... Ja wide 5 e fint....Har du flere varianter enn den røde??? Får vi se et bilde av kjerra??? Bilder av min 64 1500N kommer her Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 05, 2010, 23:24:09 pm Såg jo utrulig hel og fin ut. Er det originalt eller renovert?
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på april 05, 2010, 23:28:32 pm Ikke renovert. Pusset opp gulvet innvendig og "malt" understell/skjermer med Ovatrol. Har nok vært bulket en forskjerm/dør en gang på 60-70 tallet da det er litt fargeforskjeller. Har fått listverk sikkert samtidig og "mustasje". Var nok en varebil når den kom til Norge.
Du har ikke hjulkapsler til en slik liggende? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på april 05, 2010, 23:39:27 pm Den var skikkelig flott i fronten...Der e min ikkje bra men eg orket ikkje mer mekking på sånt i denne omgang.
Har hjulkapsler liggende ja. Men trur det e til 4 bolt. Ska sjekke for de komme ikkje eg til å bruke dette århundre... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på april 05, 2010, 23:57:19 pm Supert. Jeg lager en egen tråd på ønskes kjøpt for hjulkapsler. Får ikke ødelegge din prosjektråd her!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juli 19, 2010, 07:43:22 am Har blitt brukt et par mnd nå og kan ikkje si annet enn at eg er fornøyd så langt. Fungerer veldig bra.
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/IMG_1706-1.jpg) (http://i51.photobucket.com/albums/f362/ingerj/VW%20treff%20Bore%202010/bobler7FotoIngerJohanneStenberg.jpg) (http://i51.photobucket.com/albums/f362/ingerj/VW%20treff%20Bore%202010/bobler8FotoIngerJohanneStenberg.jpg) Går å venter på ferie og deler til ovalen så måtte leke litt med hjul...Står 16" med 225 dekk på ovalen og 15" med 205 på denne så går det om hverandre??? (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/DSC01646-1.jpg) 15" over og 16" under (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/IMG_0341.jpg) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/IMG_0340.jpg) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/IMG_0339.jpg) Alt går visst en bare vil det nok.... Tror det blir stående slik eg så finner eg heller noen andre gamle hjul til ovalen..... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på juli 19, 2010, 08:24:45 am Dette må jo være en av de feteste stasjonsvognene uansett merke i Rogaland?
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Hot Owl på juli 19, 2010, 08:48:43 am Ja den er kul den der!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: 1303S73 på juli 19, 2010, 23:19:09 pm Flott bil.
Det var jeg som solgte den til Stavanger. Hilsen Geir. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Tistlo på juli 19, 2010, 23:26:57 pm Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juli 20, 2010, 08:41:14 am Takker for tilbakemeldinger :) Nå gjelder det bare å samle nok arbeidslyst til å få reparert fronten på den, få noe friskt stål på plass her og der, fikse tenningslås, sjekke utløserlager/trykkplate, kjører ny type utløserlager på gammel type trykkplate(noe eg har hørt ikkje er helt heldig) lage til automatikken på seteryggen på frontsetene( de skal frigjøres når døra åpnes) og så et strøk med lakk (originalfarge). Originalmotoren skal renoveres(ferdig nedplukket) Vurderer å bygge med innsprut (tester dette på ovalen først) er lei av gassere. men dette er en liten utfordring pga plass i pannekaka. Hvis eg får til alt dette.......rettelse, når alt dette er gjort.....er det heilt sikkert masse andre ting å ta tak i......
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Hot Owl på juli 20, 2010, 09:25:20 am kjører ny type utløserlager på gammel type trykkplate(noe eg har hørt ikkje er helt heldig) Hvis bilen din ikke slurer på cluchen kan du kjøre med dette for alltid, du har det beste av to verdner. Motsatt, dvs gammelt utløserlager og ny trykkplate kan man ikke kjøre med. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juli 20, 2010, 09:47:34 am kjører ny type utløserlager på gammel type trykkplate(noe eg har hørt ikkje er helt heldig) Hvis bilen din ikke slurer på cluchen kan du kjøre med dette for alltid, du har det beste av to verdner. Motsatt, dvs gammelt utløserlager og ny trykkplate kan man ikke kjøre med. Javel, dette har ikkje eg greie på, fikk dette selv fortalt av en som har vært både mekaniker i 100 år og har særdeles mye viten innen vw, men takker for det JHU, da kan eg slappe litt mer av hvertfall. Men noe må det være for syns det lager litt mye lyd i noen tilfeller. Får studere dette nærmere når motor skal skiftes. Nå kjører eg til det står.... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Fiskars på juli 20, 2010, 14:48:38 pm Lekker kjerre.
Skal du selge 15`hjula nå som du kjører 16? Kunne blitt bra på en fastback det ;) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juli 20, 2010, 15:14:10 pm De skal selges så snart nye hjul til ovalen e i box. Har en i klubben som mye mulig vil ha de. Kommer tilbake med d.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på august 03, 2015, 22:37:24 pm On the road again. Denne hentes nå heim til Rogaland etter 4 år på tur rundt i landet. Spent på hvordan den ser ut :-)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: 1303S73 på august 03, 2015, 23:05:20 pm Gratulerer!
Hilsen Geir. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på august 03, 2015, 23:41:01 pm Takk for det Geir, var forresten fine filmsnutt av deg på fb 😊
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: 1303S73 på august 04, 2015, 17:35:02 pm Takker!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Eddi på august 04, 2015, 22:21:25 pm On the road again. Denne hentes nå heim til Rogaland etter 4 år på tur rundt i landet. Spent på hvordan den ser ut :-) Fantastisk!!! Stangeland camperen tilbake der den hører hjemme, her er det mange " bilder " jeg aldrig kommer til å glemme. Fantastisk kul bil og sjefs finnenn bak rattet igjen. :P Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Gullik på august 05, 2015, 11:21:09 am On the road again. Denne hentes nå heim til Rogaland etter 4 år på tur rundt i landet. Spent på hvordan den ser ut :-) Denne, hva da? Ble nysgjerrig her når det ikke var bilde. :) Den er ihvertfall en fulltreffer den varianten dinTittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: MrKreosot/ Arne på august 05, 2015, 13:53:12 pm Jeg hadde 6 og 7 16 Fuchs på min TL og dette er en kongefelg på Type 3... Hadde 195/55 16 foran og 205/55 16 bak. Dette bygger helt genialt... Skiver foran med Porsche mønster og bak ble det borret opp til 5x130... Har mal til sånt... Stå på... Type 3 er kongebiler... Denne bilen kjøpte jeg og har flyttet alt over på min variant, da det var mer knekkebrød i bilen enn i matpakka til svenskekongen Wasa Gustav. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på august 06, 2015, 21:47:11 pm On the road again. Denne hentes nå heim til Rogaland etter 4 år på tur rundt i landet. Spent på hvordan den ser ut :-) Denne, hva da? Ble nysgjerrig her når det ikke var bilde. :) Den er ihvertfall en fulltreffer den varianten dinTittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på august 09, 2015, 22:57:20 pm Vel heime etter en laaang tur til Trøndelag. Det var kjekt å få denne heim i garasjen igjen. Begynt så smått å montere, noe av det eg grublet litt på var om BBS hjula til SilverBig passet... ::)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på november 21, 2015, 00:49:43 am Nytt taktrekk på plass.
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/IMG_0577_zpskg7jllyf.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/67%20square/IMG_0577_zpskg7jllyf.jpg.html) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/IMG_0579_zpsddqsyngf.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/67%20square/IMG_0579_zpsddqsyngf.jpg.html) Kan endelig tenke på Eu godkjent igjen... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: GeirJB på november 21, 2015, 10:55:27 am Den kledde jo de BBS hjula bra! :) Hvilken bredde og dekk dimensjon har du på de?
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på november 21, 2015, 12:15:10 pm Flott "himling"!
Trakk du om taket selv? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Jb68 på november 21, 2015, 16:39:21 pm Flott bil ,de felgan kler alle vw produkt. Nice!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på november 21, 2015, 20:33:17 pm Takker for kommentarer.
BBS hjula er 7,5 og 8,5 x16 med 195-50 og 205-50. Bak måtte eg slipe litt i dempertårnet, ganske fullt i hjulhuset... Taket trekket eg sjøl ja. En god del research først å så gyve løs. 5-6 kvelder så var det gjort. Holder på å lage krok og lurer på hvor kabel skal ligge etter boka? Legges den inn under baksete og kobles der eller skal det helt frem i sikringsboxen? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: GeirJB på november 22, 2015, 01:17:09 am Kan tenke meg BBS-hjula fyller ut bra ja!
På min er de "914-fuchs" felga 7,5x16 og 8x16 med 175/50 og 195/55-16! Prøvde først med 205/55 bak men subba litt, varierte en god del mellom forskjellige dekkprodusenter da, så safet på 195/55 da jeg skulle ha nye! Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på januar 26, 2016, 19:58:09 pm Glede meg te våren...
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Syncronaut på januar 26, 2016, 20:52:18 pm Tøft 8)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Trond Dahl på januar 28, 2016, 00:14:46 am Skikkelig bøsen!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Jesper1201 på januar 28, 2016, 00:42:13 am Steike, den var fet ;D
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: G.D på februar 01, 2016, 07:57:30 am Ser veldig bra ut Endre!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: BeetleBug på februar 01, 2016, 09:03:09 am Tommel opp! Alt den bilen behøver nå er en boxer 6`er, G50 og skikkelig bremser!
Mvh BB Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: 1303S73 på februar 02, 2016, 00:20:34 am Flott bil.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Trond Dahl på februar 02, 2016, 16:17:10 pm Bare gi beskjed når du skal selge :-)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på mars 01, 2016, 00:24:02 am Tommel opp! Alt den bilen behøver nå er en boxer 6`er, G50 og skikkelig bremser! Denne bilen behøver ingenting annet enn et nytt teppesett. Boxer 6er og G50 og litt bremser har eg planer om i en annen bil.... Kjøpes ferdig bygd...Mvh BB Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: BeetleBug på mars 01, 2016, 09:06:51 am Tommel opp! Alt den bilen behøver nå er en boxer 6`er, G50 og skikkelig bremser! Denne bilen behøver ingenting annet enn et nytt teppesett. Boxer 6er og G50 og litt bremser har eg planer om i en annen bil.... Kjøpes ferdig bygd...Mvh BB :D Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juni 20, 2016, 23:28:36 pm Ikkje så mye nytt her, bilen er i daglig bruk. Har skiftet girolje og et hjullager i det siste. Frontruta er og ny forresten. Nå skal den bare brukes mest mulig, idag er det softis dag så då er det bestilt transport til narvesen. På srvwk treffet fikk eg prøvd meg på revebanen, noge som gjekk veldig godt. Blei overasket over kor behagelig bilen oppførte seg på banen. Premie ble det og på denne gulerodkassen på søndagen. Det er jillt det og 😎
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/67%20square/IMG_1191_zps7g4iowgs.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/67%20square/IMG_1191_zps7g4iowgs.jpg.html) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juli 16, 2016, 08:21:13 am Blir aldri friskmeldt på felgfronten denne karen... Samler til 16" fuchs igjen....
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på september 13, 2016, 10:50:39 am Som et ledd i fb kampanjen så kan eg legge ut en liten oppdatering. Varianten trilla tur retur gardemoen i sommer. Uten feilslag. En fantastisk kjøretur i lag med 7 andre luftkjølte. Utenom det har det blitt noen mil i sommer lokalt. Tur til barnehagen, kino, vw kvelder, strandturer mm. Holder på pr idag med å legge nytt TMI teppesett, samt planlegger- prøver å finne ut hvilke felger som skal på til neste sesong. Driver å pusser opp et sett med org fuchs, men er litt lei de også etter å ha prøvd BBS..... Kanskje på tide med stålfelger igjen?
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Reiel på september 13, 2016, 12:55:33 pm Org bredda stålfelger blir heller aldri feil på disse bilene ;D
Hadde 5,5" på min Notch... Satt som et skudd! Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på september 13, 2016, 16:27:13 pm http://detroitsteelwheel.com/
Bare et forslag... Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på september 13, 2016, 19:50:08 pm http://detroitsteelwheel.com/ Veldig bra forslag :-0Bare et forslag... Har disse 5-130 stålfelgene som flere porscher hadde som reservehjul i mange år. Space savers kalte de det vel. Men kanskje eg skal tenke enda litt lenger ;-) Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på september 13, 2016, 22:53:29 pm Kjapt svar fra detroit. De har ikke verktøy til å lage mindre enn 18" så det blir litt digert... Har også snakket litt med airkweld, og de mener at de 17" smoothies vil bygge litt mye ut foran. Er det noen som har prøvd dette som kan bekrefte?
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på september 20, 2016, 22:20:31 pm Er ikke helt i vater så dette var en feilpost
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: VwSplit på september 21, 2016, 11:10:47 am Flott bil du har!
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på september 21, 2016, 17:30:11 pm Takk for det :-)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på august 27, 2019, 18:29:27 pm Noen av oss lærer litt seinere enn andre :D
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på januar 20, 2020, 19:51:43 pm Bilen er godt parkert i garasjen. Har fått den Eu godkjent igjen og bytta clutsj, speedometer og wire da det gamle var helt låst. Fikk tak i et pent brukt hos knasten på Scc i sommer.
Så ramlet det inn en motor her om dagen. Påbegynt prosjekt som visstnok kanskje skal være originalmotor til bilen iflg selger. Har ikkje sjekket dette, men moro hvis d er tilfelle. Litt usikker på hva dette skal bli, men vi får se. Hadde egentlig tenkt å bygge oxyboxer, men kanskje dette kommer foran da eg har mesteparten av deler på plass. Det fulgte med et 2276 sylindersett, så hvis det skal bygges må blokk maskineres og nye topper/gasseroppsett på plass. Er det lurt å bygge såpass motor på originalblokk? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: TrettenNullTo på februar 03, 2020, 13:02:36 pm Er det lurt å bygge såpass motor på originalblokk? Tittel: Sv: -67 Variant skal få seg «ny» motor Skrevet av: Endre S på juli 26, 2020, 20:35:56 pm Det ble sagt ved handel av motor at den var testet for endeslakk og trenger ikkje linjeborring. Nå blir dette en 1915 kubikk, må vel ha korte innsug ? kam W100 AA94 -69 er bra cyl sett topper nye 40-35 mm ventiler 40 mm dobble webere.
Har snart alle deler til å bygge sammen blokk og sylindre. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på juli 22, 2022, 21:41:15 pm Oisann tia flyr. Denne står mye å koser seg ilag med ræserbilen i garasjen. Har ila vinteren hevet den et hakk, eg begynner visst å bli gammel… hm…
Så spanderte eg på nye hjul. Litt lei av dette fuchs greiene med EU og sånt… Variasjon og valget til å velge er fint. Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Squareback på oktober 10, 2023, 22:59:23 pm Er den parkert for vinteren?
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på november 04, 2023, 19:49:48 pm Den er parkert ja. Det ble en danmarkstur på denne i år. Kjempetur med konemor og minstemann i lillebror. Utenom det ble den ikke mye brukt i år.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på november 04, 2023, 19:53:54 pm .
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på desember 30, 2024, 15:52:46 pm Originalmotor er rotet fram og påbegynt såvidt. Veiv er demontert og rensket for gammel moro. Klar for nye lagre og påmontering av nye lagre etc neste :-)
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på desember 30, 2024, 20:16:26 pm Nye lagre på plass. Tannhjul i stekeovn, 200grader i 5 min så sklir de rett på ☺️ så er det å huske alle deler i rett rekkefølge 🧐
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på desember 31, 2024, 17:09:49 pm Det var så langt eg kom i år. Venter på nye ventilløftere og litt smått for å montere sammen blokka. Godt nyttår 🥳🥳
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på januar 04, 2025, 20:44:17 pm Tenker å prøve 8 tommer bak og 7 framme til sesongen. Men først må de shines opp litt. 8 tommere skal poleres opp lik 6 tommeren, mens 7 tommer er chrom belagt, så den må inn til reversering av prosessen.
Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Kjell Tormod Brekka på januar 06, 2025, 01:06:31 am Spenstig hjulvalg! Er det plass i skjermene?
Er det kurant å avkromme alufelger? Tittel: Sv: -67 Variant Skrevet av: Endre S på januar 06, 2025, 11:20:23 am Har prøvd det samme for noen år siden og det går fint bak, men velger et litt mindre dekk. Eg har bygget om til korte akslinger. Foran er eg litt mere usikker, men har kjørt med 7,5 en gang så det går :-)
Eg trodde avkromming var kurant. Har bare fått høre at prosessen må reverseres |