VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: tezer på februar 14, 2009, 19:58:21 pm



Tittel: redigert til!Erfaringer med letting av stempel og råder!
Skrevet av: tezerfebruar 14, 2009, 19:58:21 pm
Nå er det mange som har sett på og tenkt på jpm sin motor :)
og leste att stemplene var mye lettere en orginale!så det jeg lurer på
er det noen som har lettet stempel/råder på en 1600??nå mener jeg orginal delene!!
vet att på t4 motorer kan du lette mye på stempel og råder!er det noen her inne som har gode/dårlige erfaringer
med med det???og eventuelt hva dem tok av i gram?


Tittel: Sv: jpm sin motor!
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2februar 25, 2009, 09:10:47 am
I min 1600 er det av en eller annen grunn slipt av ganske mye på rådene.. vet ikke hvor my eller hvorfor, eller om det hjelper til noe som helst. men lettere blir det jo..


Tittel: Sv: jpm sin motor!
Skrevet av: JSfebruar 25, 2009, 09:26:57 am
JPM 1603 motoren har lettede orginale råder. Men ikke stempel.


Tittel: Sv: jpm sin motor!
Skrevet av: tezerfebruar 25, 2009, 12:36:19 pm
JPM 1603 motoren har lettede orginale råder. Men ikke stempel.!!

det er jo helt feil!han har orginale råder men stempel fra je som er 375 gram
mot orginal stemplene som veier 565 gram!!
her kan du se selv hva motoren hans er bygd av!

Engine spec:

Case: original AS41
Crank:German stock
Rods:German stock
Pistons:JE 86mm 24mm comp hight
Cylinders:Stock 85,5mm honed to 86mm
Heads:043 40x32mm valves
Compression:12,0:1
Rockers:Jpm two stud 1,5:1 ratio
P-rods:Manton 3/8" cromoly
Cam:Fk45in/Fk44 ex
Cam gears:Magnum
Oilpump:26mm
Deepsump:1,5lit
Flywheel:180mm stock lightend
Clutch disc:cush lock
Pressure plate:Kennedy
Header:Custom made 1 5/8" tuned length
Manifolds:Custom made tuned length(second order)
Carbs:IDA 48


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyfebruar 25, 2009, 12:50:23 pm
.



Tittel: Sv: jpm sin motor!
Skrevet av: Hot Owlfebruar 25, 2009, 13:39:04 pm
det er jo helt feil!han har orginale råder men stempel fra je som er 375 gram
mot orginal stemplene som veier 565 gram!!

Dere snakker forbi hverandre, JS mener at rådene er lettede originale, men at stemplene er uoriginale JE som jo selvfølgelig er lettere enn de originale slik du sier.  :)


Tittel: Sv: jpm sin motor!
Skrevet av: tezerfebruar 25, 2009, 14:59:50 pm
Ja du har rett i det Jhu!men nå var det ikke for og diskutere Jpm sin motor
jeg skrev dette inlegget men for og høre om noen hadde erfaringer med letting av orginale stempel
og råder!


Tittel: Sv: jpm sin motor!
Skrevet av: JSfebruar 25, 2009, 16:29:33 pm
Poenget mitt er at Johannes åpenbart har erfaring med å lette orginale råder. Jeg var kanskje litt utydelig, beklager det.
Du treffer han på +46 42 15 08 09 eller info@jpmotorsport.se


Tittel: Sv: redigert til!Erfaringer med letting av stempel og råder!
Skrevet av: Kjell Roarmars 04, 2009, 11:51:20 am
Erfaring med letting av stempler på motorsykler: ikke dra av rundt krysspinneinnfestningen.  :-\ Stemplet kan demoliseres ved høye turtall. Ex sjefen min fant igjen en halv krysspinne sittende fast i kåpa på motorsykkelen...


Tittel: Sv: redigert til!Erfaringer med letting av stempel og råder!
Skrevet av: tezermars 04, 2009, 12:50:27 pm
Auda!Hørtes dyrt ut og lite trivelig! :-[
det er nok best og holde seg unna infestningen til stempel pinnen da ja!