Tittel: Bremseproblem på T1 Skrevet av: RobInThaHood på februar 16, 2009, 01:19:36 am Har byttet til 2krets mastersylinder( Dalheims) på64- T1-en, men ved første tråkk går pedalen helt i bunn uten noe særlig effekt. Neste tråkk er solid og med full effekt. Hva kan dette skyldes? Systemet er luftet godt og uten lekkasje.
Noe spesielt jeg burde tenkt på ved montering av sylinderen?.. ??? Justering?? Tittel: Sv: Bremseproblem på T1 Skrevet av: H-MEK på februar 16, 2009, 11:04:45 am Tipper du må legge etter bremseband. Klaring mellom sylinder og pinnen fra pedal trenger kanskje justering også. Pinnen skal ikke stå i press, men ha litt klaring.
Tittel: Sv: Bremseproblem på T1 Skrevet av: RobInThaHood på februar 16, 2009, 12:35:29 pm Hva mener du med "..legge etter bremseband" ? ???
Har justert ut alle bremseband til maks og deretter tilbake til fri rotering av tromler... God klaring på just.skruen mellom pedal og sylinder.. Tittel: Sv: Bremseproblem på T1 Skrevet av: svenole på februar 16, 2009, 12:40:44 pm Fremdeles luft. Klaring ca 8 mm på pedal. se håndbok.
Tittel: Sv: Bremseproblem på T1 Skrevet av: H-MEK på februar 16, 2009, 12:46:37 pm Hva mener du med "..legge etter bremseband" ? ??? Har justert ut alle bremseband til maks og deretter tilbake til fri rotering av tromler... God klaring på just.skruen mellom pedal og sylinder.. Har lagt etter banda 3-4ganger på enkelte biler før pedalen har blitt bra! Hjelper ikke dette, har du fortsatt luft i systemet! Tittel: Sv: Bremseproblem på T1 Skrevet av: svenole på februar 16, 2009, 13:42:57 pm Det holder med en gang og etter kontroll etter litt kjøring for meg. Videre skal de subbe litt etter justering.
Tittel: Sv: Bremseproblem på T1 Skrevet av: Kjell Roar på februar 16, 2009, 14:02:32 pm Det kan være lettere å få ut luft hvis du heiser opp bilen bak når du lufter bak, og foran når du lufter foran ( sånn skikkelig teoretisk, det fungerer på motorsykler med rettest mulig vei oppover fra kaliper til pumpe). Dessuten har jeg med stort hell satt trykk på pedalen, og latt det stå over natta. Da vil lufta lettere gå til høyeste punkt i systemet (som er bremsepumpa), og bremsepumpa slipper ut lufta når trykket slippes.
Dette er mc-triks, men i noe mod. form være det samme på en bil, tross at man har flere luftepunkter. |