Tittel: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 25, 2009, 20:35:18 pm Hei!
Overhaling av en 2276 motor t1. Etter å ha overhalt motoren testet jeg den i bilen,men synest den gikk så fort varm,tok så ut motoren igjen og demonterte den og fikk se at det midterste lagerleiet på kamlageret var helt utslitt på midten. Hva kan være årsaken til det? Dette sjedde ved bytte av kam og topp.Sitter en w130 kam i nå. Har etter dette prøvd å montere sammen blokka med kun kammen i og da var det såvidt jeg fikk drei den rundt. Mvh Tore Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på februar 25, 2009, 21:11:41 pm .
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 26, 2009, 07:48:25 am Takk for tips.
Da skal jeg først sjekke om blokka er rett. Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: BERGER på februar 26, 2009, 10:01:23 am Hvis dette ikke var et problem med den forrige kammen, ville jeg sjekket den ny kammen og lagrene.
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 26, 2009, 10:22:37 am Skal sjekke nr.på lagrene.Kammen har jeg målt og den er lik den gamle.Banen på kammen er og fin.
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: BERGER på februar 26, 2009, 11:15:17 am Et annet alternativ er at det ikke har vært smøring på det lagret, sjekk kanaler osv.
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 26, 2009, 12:35:45 pm Et annet alternativ er at det ikke har vært smøring på det lagret, sjekk kanaler osv. Blokka ble grundig rengjort ved å bruke trykkluft med renseveske tilsatt i alle oljekanaler.Deretter vasket i varmt vann med høytrykvasker. Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på februar 26, 2009, 12:45:14 pm .
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 26, 2009, 13:23:41 pm hadde du alle oil gallery pluggene ute? og brukte du vaske børster i olje kanalene Blokka har ingen skrudde plugger,kun de to orginale store på siden.Så nei ingen børstebruk.Må kanskje montere inn det. Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på februar 26, 2009, 13:32:05 pm .
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: BABOON på februar 26, 2009, 13:39:50 pm Smøringen og tette oljekanaler har vel ingen betydning for om kammen går rundt eller ikke på dette tidspunktet. Du hadde sikkert rimelig mye spon i olja uansett før du demonterte. Finn først ut hvorfor kammen er trang. Når du prøvde å rotere kammen alene i blokka, hvilke lagere ble brukt da?, de samme brukte?. Kan det være at du har fått feil lagere som er ment for en blokk med linjeborret kam-gallerier?
Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på februar 26, 2009, 13:48:14 pm .
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: rallybugs på februar 26, 2009, 21:54:40 pm sjekk at du har klaring under løftetønnene ved fult løft på kammen , kansje det er her det kniper å bender , og du må freses litt i blokka ??
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 26, 2009, 23:29:50 pm Skal sjekke det i morgo Vidar.
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 28, 2009, 16:04:42 pm Har målt klaring mellom løfter og maks løft på kam som var på 1.9mm.
Legger også til div.bilder av lager. Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 28, 2009, 16:14:19 pm Dette er lageret fra det midterste lagerleiet.Slitasjen er størst i midten av skåla?Kanskje litt rart.
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 28, 2009, 16:16:42 pm Er dette et std.lager?
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 28, 2009, 16:19:06 pm .
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 28, 2009, 16:26:53 pm .
Tittel: Sv: Stor slitasje på kamlager Skrevet av: Tore vs på februar 28, 2009, 16:29:34 pm Har prøvd å skru sammen blokkhalvdelene med 10nm får å se om det var klaring mellom lagerleiene,og det var en antydning i det ene lagerleiet på veiva,men brukte en ganske sterk lampe så...
Mulig jeg bør linjebore både veivleiet og kamleiet. |