Tittel: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 26, 2009, 22:08:09 pm Har vært å sett på en 1600 motor idag som viste seg å være en AD motor, hvor mye kan man trimme med AD blokka? Har sett litt på 2180ccm 2270ccm
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: H-MEK på februar 26, 2009, 22:13:41 pm Med nok penger kan du i utgangspunktet lage hva du ønsker ut av en ad motor..
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Paddington på februar 26, 2009, 22:18:07 pm det er visst myye arbeid når du skal bygge langslag da, kan hende det er billigst/best å kjøpe en som er ferdig
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Endre D på februar 26, 2009, 22:39:55 pm Hvis "hvor mye man kan trimme" betyr hvor stort volum man kan få, så er i allefall 2387 innen rekkevidde.. (kansje større og?)
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: JS på februar 26, 2009, 22:54:56 pm Jeg tror lommeboka er tom et par hundre tusen før man når grensen til orginalblokka. Ref. CSP´s Type 34, ca. 500hk. :)
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 26, 2009, 23:25:30 pm AD blokka er et godt utgangs punkt med andre ord, men hva må gjøres med blokka ved langslag?
Kunne tenkt meg å bygd en motor som yter rundt 150-170hk Har sett litt på balansert veiv med motvekter og råder, 320grader kam og 48IDA gassere Noen som har tips vis man går utifra 2275ccm hva som må gjøres med blokka? For grensa for langslag går vel ved 1915ccm? Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Endre D på februar 26, 2009, 23:32:36 pm Du finner litt info om modifisering av blokk for langslag på denne tråden:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26.0.html :) Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 26, 2009, 23:33:31 pm Du finner litt info om modifisering av blokk for langslag på denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26.0.html :) Takk Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 26, 2009, 23:35:11 pm Hva slags girkasse sitter det på 1303S er det en 1300S kasse? Har kommet over motor med gir fra en 1303S og skulle hatt en annen girkasse i min 1300 da det vil bli ubehagelig og bråkete å kjøre med original kasse med trimmet motor
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Endre D på februar 26, 2009, 23:36:59 pm Hva slags girkasse sitter det på 1303S er det en 1300S kasse? Har kommet over motor med gir fra en 1303S og skulle hatt en annen girkasse i min 1300 da det vil bli ubehagelig og bråkete å kjøre med original kasse med trimmet motor I en 1303s sitter det en IRS kasse. 1300S kassen sitter i, ja nettopp, 1300S - og det er en svingakselkasse. Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 26, 2009, 23:46:59 pm det burde jeg jo ha tenkt..... får skylde på at det er seint på kvelden :P
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 26, 2009, 23:49:20 pm Men da får jeg reise å demontere motor og diverse andre deler:)
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: RZR-Andy på februar 27, 2009, 00:01:42 am Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje.
Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: HansO på februar 27, 2009, 00:49:01 am Lag en prosjekttråd med bilder ;D ;D Kan ikke få nok av de.
Men tell pengene først... Lykke til med mange interessante timer i verkstedet :) Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 27, 2009, 00:53:49 am Lag en prosjekttråd med bilder ;D ;D Kan ikke få nok av de. Men tell pengene først... Lykke til med mange interessante timer i verkstedet :) Her er linken til prosjekt tråden av selve Bobla ;D http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11447.0.html Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: H-MEK på februar 27, 2009, 02:07:44 am Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje. Og dette er noe du gjerne overlater til noen som har gjort det før. Tittel: Sv: Trimming av 1600 AD Skrevet av: Corky Racing på februar 27, 2009, 10:28:07 am Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje. Og dette er noe du gjerne overlater til noen som har gjort det før. Akkurat det overlater jeg til noen andre ja. |