VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: vwrc på mars 04, 2009, 02:24:52 am



Tittel: Roller lifters
Skrevet av: vwrcmars 04, 2009, 02:24:52 am

 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  :)



Tittel: Sv: Roller lifters
Skrevet av: Lasse `65mars 06, 2009, 18:53:11 pm

 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  :)




Pauter har rullevipper. 400$ hos vwparts.net, disse er til T1


Tittel: Sv: Roller lifters
Skrevet av: JSmars 06, 2009, 19:30:19 pm
Han spør etter løftere, ikke vipper. Tekken kjører Chevy løftere.


Tittel: Sv: Roller lifters
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechmars 06, 2009, 21:07:17 pm
er en på shoptalkforum som har gjort dette i en Oxyboxer i allefall.
stripped66 heter han søk i 'Oxy/wbx forumet der.
var noen "issues"


Tittel: Sv: Roller lifters
Skrevet av: tekkenmars 06, 2009, 23:03:34 pm

 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  :)



Er veldig mye jobb å sette inn.Trenger også på fleste blokker å legge på mye ekstra materiale.Både for å forsterke rundt for å unngå at det sprekker, og for å få plass til foringer.Shawn Geers konverterer til roller med en styring slik du nevner,men styringen er et rundt spor i siden på foringen som en kule på løfteren følger.Jeg bruker løftere fra Chevy,blir styrt parvis med gafler tversover bak få løfterne.Men blir mye tyngre enn vandlige løftere,kombinert med profilen på kammen må du ha et veldig høyt fjærtrykk.Her har du et par bilder av mitt oppsett..


Tittel: Sv: Roller lifters
Skrevet av: vwrcmars 06, 2009, 23:34:10 pm

 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  :)



Er veldig mye jobb å sette inn.Trenger også på fleste blokker å legge på mye ekstra materiale.Både for å forsterke rundt for å unngå at det sprekker, og for å få plass til foringer.Shawn Geers konverterer til roller med en styring slik du nevner,men styringen er et rundt spor i siden på foringen som en kule på løfteren følger.Jeg bruker løftere fra Chevy,blir styrt parvis med gafler tversover bak få løfterne.Men blir mye tyngre enn vandlige løftere,kombinert med profilen på kammen må du ha et veldig høyt fjærtrykk.Her har du et par bilder av mitt oppsett..



  Se der ja ,,,,,, Ser skikkelig bra ut . Er vel oxo en stor fordel ang kam, du kan vel ha en mye råere og sintere kam med roller lifter ? Din kam ser jo rimelig bratt ut da  :o :o . Har du sveisa o maskinert mye på utsiden av blokka oxo , for og få plass til styringsgaffelen til løfterene ?  Hvor høyt innspenningstrykk må man opp på ved en ventil som veier 100 gr , cromolly støtstang , og slik løfter da , hvis man skal opp på 9000 omdr ? 80 - 90 kg kanskje ?  Ser iallefall meget bra ut det du har gjort  :P :P


Tittel: Sv: Roller lifters
Skrevet av: tekkenmars 07, 2009, 12:34:42 pm

 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  :)



Er veldig mye jobb å sette inn.Trenger også på fleste blokker å legge på mye ekstra materiale.Både for å forsterke rundt for å unngå at det sprekker, og for å få plass til foringer.Shawn Geers konverterer til roller med en styring slik du nevner,men styringen er et rundt spor i siden på foringen som en kule på løfteren følger.Jeg bruker løftere fra Chevy,blir styrt parvis med gafler tversover bak få løfterne.Men blir mye tyngre enn vandlige løftere,kombinert med profilen på kammen må du ha et veldig høyt fjærtrykk.Her har du et par bilder av mitt oppsett..



  Se der ja ,,,,,, Ser skikkelig bra ut . Er vel oxo en stor fordel ang kam, du kan vel ha en mye råere og sintere kam med roller lifter ? Din kam ser jo rimelig bratt ut da  :o :o . Har du sveisa o maskinert mye på utsiden av blokka oxo , for og få plass til styringsgaffelen til løfterene ?  Hvor høyt innspenningstrykk må man opp på ved en ventil som veier 100 gr , cromolly støtstang , og slik løfter da , hvis man skal opp på 9000 omdr ? 80 - 90 kg kanskje ?  Ser iallefall meget bra ut det du har gjort  :P :P


Er vel mest en fordel på en NA motor når men ska hente ut det helt siste,du kan løfte og lukke ventilen litt fortere.Blokka jeg kjøpte var delvis sveist ferdig,er mest derfor jeg kjører det.Det har deksel/lokk man kan ta av bak løfterne på Autocraft blokka,ingen sveising annet enn på innsiden rundt løftene.Vondt å si hva du trenger i innspennings trykk,er mange variabler.Men et sted imellom 250-350 lbs/100-150kg kansje.